Gå til innhold

Hvordan komme seg videre

Anbefalte innlegg

Gjest Tunge dager

Jeg er mann, og er blitt bedratt av min samboer. Hun har vært i et forhold til en annen, gift mann.

Hun trygler om at vi skal fortsette, og for meg er det utenkelig å ikke leve med henne og alt vi har sammen.

Hun gjør alt for å gjennopprette den ødelagte tilliten, men det monner ikke mye i disse dager. Men jeg ønsker å fortsette.

Jeg spør nå dere som har blitt utsatt for utroskap over tid - og der det var følelser involvert - hvordan klarte dere å komme dere videre når dere valgte å bli? Jeg snakker altså ikke om en tilfeldig one night stand, men et forhold overtid på si - hvordan skape tilliten igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110399-hvordan-komme-seg-videre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Har blitt utsatt for utroskap, men der var det ikke så mye følelser i bildet. Forholdet gitt til h* også, men hun øsnket ikke å gjøre noe med og jeg var lei. Det var kanskje til det beste.

Men en viktig forutsetning er at hun forteller hvorfor det skjedde, hva er det som mangler i forholdet deres. Føler hun at du ikke setter nok pris på henne. Jobber du for mye overtid. Føler hun seg oversett/neglisjert.

En må finne grunnen for å gjøre noe med det.

Og hun må være dønn ærlig om alt, ikke skjule noe - uansett hvor uskyldig det er. Så kan du begynne å stole på henne over tid. For dette tar lang tid.

Men husk å ikke dra fram utroskapet hver gang det er noe, verken ved krangler om annet eller når du føler at hun skjuler noe. Du må legge det bak deg.

Gjest glem det

Gidder du virkelig bruke energi på å få et forhold som dette til å fungere? Hun har ikke bare gått bak ryggen din,hun har hatt et forhold bak ryggen din, løyet og bedratt. Hvordan skal du kunne stole på henne igjen??

Jeg skjønner at man kan falle for fristelsen og være utro en gang, og siden angre, men et forhold til en annen over lengere tid synes jeg er utilgivelig.

Hei!

Jeg har ikke vært "der" selv men har noen nære vener som har vært der.

Det hele var svært tragisk, da kona sto i med forloveren til mannen sin over tid. Det rystet hele bygda og begge ble frosset ut.

Men kona kom tilbake å ba om godt vær etter en stund.

Og vet du hva?

Hun var totalt forandret! Fra å være ego og selvopptatt til å bli varm og hensynsfull.

Det krevde stor toleranse og et stort sinn av mannen hennes, men i dag er de mer lykkelig en noen gang!

Fordi det finnes tilgivelse, klarte de å rette opp den fatale feilen som var skjedd.Den som har det værst i dag er kona, for hun klarer enå ikke helt å tilgi deg selv..

Jeg håper det går godt for deg og... I det minste prøv. Men en ting må du ha klart for deg, du må ta et VALG. Enten må du tilgi å forsøke å glemme, eller du vender ryggen til å starter på nytt. Noe halveis nytter ikke i en slik krise. For hvis du fortsetter med kona di, men samtidig "gulper" fortiden opp med jevne mellomrom i hverdagen... ja da går dere bare en seig følelsesmessig død i møte...

Lykke til, holder tommelen opp for dere!

Klem

Good Golly!

Hun har overtrampet en rød strek. Tillitsbrudd nr. 1 er utroskap. Forholdet deres kommer aldri til å bli som det en gang var - tro meg!!

Hun må ta ansvar for de handlingene hun har gjort. Dessverre går dette utover deg, men du må bare komme deg videre i livet. Gjenoppta kontakt med gamle venner, gå ut, vær med på ting og betro deg til dine nærmeste for å få bearbeidet tanker og følelser.

Du kan aldri bli 100 % lykkelig med denne jenta mer. Glem det.

Annonse

Jeg kunne vært din samboer, og svaret mitt blir derfor:

Du ønsker å fortsette, dere har mye sammen. Hun gjør alt for å bygge opp tilliten. Benytt derfor denne anledningen til å bygge opp et godt samliv på nytt. Hun angrer antageliv veldig og er bestemt på at det er deg man vil ha. Men du kan gjerne gjøre det klart at det er denne sjansen hun får. Gjentar det seg er det definitivt slutt.

Utroskap er så komplisert. Man treffer et menneske og blir bergtatt. Det trenger ikke bety at hun ikke var glad i deg eller at hun ønsket å såre deg. Kanskje sendte hun noen signaler før dette skjedde om ting hun savnet i deres forhold? Kanskje det er ting å jobbe med her?

Jeg synes du skulle gi forholdet deres en sjanse, det kan bli til noe veldig godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...