Gjest please help me Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei! Hva skal jeg gjøre...jeg trenger råd og tips fra dere. For et par måneder siden så hadde kjæresten min en fest som jeg ikke var på. Hun hadde en del folk der, og drakk seg helt bortevekk. Det hun har sagt til meg er at hun var helt borte pga akoholen og sov, mens denne gutten kysset henne, og tok hånda hennes innafor buksa hans. Da jeg fikk høre dette ble jeg helt fra meg, men i ettertid har jeg klart å leve med det, fordi det ikke er hennes skyld. Hun sov. Jeg har problemer med å takle den gutten, og vil ikke møte eller se han igjen, for jeg er redd for om det blir bråk eller hva som skjer da. Dette er en av hennes beste venner, og hun gråter når jeg blir sint på han og forteller at jeg aldri vil se han igjen for det han har gjort mot meg/henne. hun sier at hun forstår meg, men sier selv at det er veldig vanskelig siden det er hennes beste venn. Jeg blir liem eg selv, for jeg vil ikke at venneforholdet skal ta slutt, men jeg vil ikke se han igjen. forstår? og tanken på at han slår til igjen er helt forferdelig. Hun klarer å si i fra og det har hun sagt til meg også, at hun aldri vil svikte meg eller la noen gjøre noe mot henne, men hvis hun er helt borte neste gang, får hun ikke gjort noe. hmmm...hun sier at dette er hennes beste venn, men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...gjør venner slikt? Har dere noen råd til meg? Hvordan lære å takle han? Hvordan akseptere at dem er venner og la dem gjøre ting uten at jeg skal tenke at det skjer noe? Noen som skjønner meg, eller har synspunkter til dette? please, hjelp meg!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
liten pike Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Ehh... Hva slags venn er det som utnytter venninna si når hun er "bevisstløs"? Herregud, dette virker jo helt merkelig. Og det at hun kan fortsette å se på ham som hennes beste venn etter dette, det går jo ikke ann! Men hvordan vet kjæresten din at dette hendte hvis hun sov....? Jeg skjønner veldig godt at du er frustrert, og var jeg deg ville jeg prata med kjæresten og fortalt henne din mening om saken, og prøvd å få henne til å innse hva slags "bestevenn" hun har. Håper det ordner seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guttekameratinnen Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei! Jeg forstår at dette er et dilemma for deg. Uten å generaliere eller kaste stein i mitt eget glasshus, vil jeg komme med noen tanker til deg. Jeg har selv hatt guttekamerater hele mitt liv.Forskjellige gutter jeg selv ikke har tent på, men som jeg har sett på som platoniske gode venner. Jeg tror at mange jenter har et slikt syn på sine gutte-kompiser. For meg har det vært uaktuelt å tenke seksuelt på noen av dem, fordi jeg har respektert venskapene høyt. I mange år var jeg opptatt, men hadde likevel kontakt med guttevenene mine. Det som skuffet meg da jeg bel singel, er at flere av disse såkalte platoniske kameratene mine prøvde seg på meg seksuelt. Jeg har lest og hørt om at for en mann/gutt er det vanskelig å ikke tenke seksuelt hvis man liker en jente/kvinne i et vennskap. Mens det for jenter kan være lettere å kople ut. Jeg tror dene kameraten til jente di, er tiltrekt av henne. Mine vener respekterte forholdet mitt, men jeg synes ikke denne vennen til jenta di gjør det. En anen tng er at de fleste voldtekter skjer i med kjente mennensker. Hvis hun er ful en anen gang uten deg og samen med disse vennenne kan man jo ikke vite hva som sjer... Ikke meningen å skremme deg, bare få deg til å se det realistisk. Jenta di kan ikke noe for at hun er populær blant andre, men hun han ungå slike situasjoner i framtiden ved å ikke være alene med dem i påvirket tilstand. I så fal hadde jeg stilt et ultimatum. Ekte venner blander ikke sesualitet inn på dene måten. Dette går jo langt lenger enn en flørt! Vet ikke om ordene her var noen trøst, men som sagt skal man akseptere at ens partner har venskap på tvers av kjønn, MÅ det være ikke seksuelt basert! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest please help me Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei! Jeg forstår at dette er et dilemma for deg. Uten å generaliere eller kaste stein i mitt eget glasshus, vil jeg komme med noen tanker til deg. Jeg har selv hatt guttekamerater hele mitt liv.Forskjellige gutter jeg selv ikke har tent på, men som jeg har sett på som platoniske gode venner. Jeg tror at mange jenter har et slikt syn på sine gutte-kompiser. For meg har det vært uaktuelt å tenke seksuelt på noen av dem, fordi jeg har respektert venskapene høyt. I mange år var jeg opptatt, men hadde likevel kontakt med guttevenene mine. Det som skuffet meg da jeg bel singel, er at flere av disse såkalte platoniske kameratene mine prøvde seg på meg seksuelt. Jeg har lest og hørt om at for en mann/gutt er det vanskelig å ikke tenke seksuelt hvis man liker en jente/kvinne i et vennskap. Mens det for jenter kan være lettere å kople ut. Jeg tror dene kameraten til jente di, er tiltrekt av henne. Mine vener respekterte forholdet mitt, men jeg synes ikke denne vennen til jenta di gjør det. En anen tng er at de fleste voldtekter skjer i med kjente mennensker. Hvis hun er ful en anen gang uten deg og samen med disse vennenne kan man jo ikke vite hva som sjer... Ikke meningen å skremme deg, bare få deg til å se det realistisk. Jenta di kan ikke noe for at hun er populær blant andre, men hun han ungå slike situasjoner i framtiden ved å ikke være alene med dem i påvirket tilstand. I så fal hadde jeg stilt et ultimatum. Ekte venner blander ikke sesualitet inn på dene måten. Dette går jo langt lenger enn en flørt! Vet ikke om ordene her var noen trøst, men som sagt skal man akseptere at ens partner har venskap på tvers av kjønn, MÅ det være ikke seksuelt basert! tusen takk for svar....som du sier det må ikke være seksuelt bassert....og jeg vet at det ikke er det mellom dem...for jeg stoler på jenta mi. men slike ting som han har gjort, det skremmer meg...og jeg er redd for at slikt skal skje igjen. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. kjæresten min sier at det ikke vil skje igjen, fordi hun ikke blir slik borte som før....men hun sier ikke at det ikke skjer igjen fordi at han har skjerpa seg. hun har ikke tatt en ordentlgi alvorsprat med denne gutten en gang... det skremmer meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en på skikkelig hytte"bær"tur Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Jeg har opplevd noe liknende som din venninne. En gang jeg var på tur og hadde lagt meg og en kombinasjon av min sykdom og alkohol gjorde at jeg var helt borte vekk. Det som var med meg er at jeg ikke klarer å se denne mannen igjen. Jeg blir rett og slett kvalm, jeg klandrer ham ikke men føler at jeg har vært utsatt for ett slags overgrep. Det er jo ikke overgrep i ordets rette forstand men det føles slik. Snakk med din venninne og si hvordan du føler det. Det er klart dette er vondt for deg men det er hun som har opplevd dette og det at hun var ærlig med deg sier jo veldig mye om henne. Hun kunne jo bare latt være å si noe. Håper for din skyld at dere får snakket ut. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KappaGamma Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hadde en av mine kamerater gjort noe slikt mot meg, hadde HAN blitt kassert rimelig kjapt. Ut fra det du skriver, virker det på meg som om jenta di har dårlig selvtillit. Det som blir spørsmålet da, er: hvorfor vil hun fremdeles ha en venn som tillater seg å gjøre sånn mot henne? Hvorfor vil hun ha en venn som ikke respekterer henne? En hun ikke kan stole på? Hva er det som er så forferdelig at hun ikke kan kutte han ut? Det er ikke spørsmål du skal hyle ut til henne i sinne og frustrasjon, men spørsmål hun må tenke over og i det minste være ærlig med seg selv om. Jeg tenker som så at ei jente som "tillater" sånn (ja, hun sov, men det at hun ikke kutter han ut som venn etterpå), kan ikke ha særlig respekt for seg selv. Kanskje har hun blitt mye krenket før? Jeg skjønner at du er sint og opprørt, men hvis dere får til å legge dette bak dere, så håper jeg du vil gå inn for å støtte henne opp sånn at hun kan bli glad i seg selv og mer bevisst sin egen verdi og rettigheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest please help me Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hadde en av mine kamerater gjort noe slikt mot meg, hadde HAN blitt kassert rimelig kjapt. Ut fra det du skriver, virker det på meg som om jenta di har dårlig selvtillit. Det som blir spørsmålet da, er: hvorfor vil hun fremdeles ha en venn som tillater seg å gjøre sånn mot henne? Hvorfor vil hun ha en venn som ikke respekterer henne? En hun ikke kan stole på? Hva er det som er så forferdelig at hun ikke kan kutte han ut? Det er ikke spørsmål du skal hyle ut til henne i sinne og frustrasjon, men spørsmål hun må tenke over og i det minste være ærlig med seg selv om. Jeg tenker som så at ei jente som "tillater" sånn (ja, hun sov, men det at hun ikke kutter han ut som venn etterpå), kan ikke ha særlig respekt for seg selv. Kanskje har hun blitt mye krenket før? Jeg skjønner at du er sint og opprørt, men hvis dere får til å legge dette bak dere, så håper jeg du vil gå inn for å støtte henne opp sånn at hun kan bli glad i seg selv og mer bevisst sin egen verdi og rettigheter. ja, det er det å legge det bak seg...men, de har vært venner i mange år, og tanken på at jeg må møte han igjen gjør meg kvalm..vet ikke hva jeg gjør da.hun sier at hun forstår meg veldig godt, men hun sier at hun føler at hun står mellom oss to. jeg forstå henne jo... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 "Hun hadde en del folk der, og drakk seg helt bortevekk. Det hun har sagt til meg er at hun var helt borte pga akoholen og sov, mens denne gutten kysset henne, og tok hånda hennes innafor buksa hans." Hvordan kan hun huske, hvis hun var helt borte vekk? Det kan bare ikke stemme. "hun har ikke tatt en ordentlgi alvorsprat med denne gutten en gang... det skremmer meg..." Ja det burde skremme deg. Det sier vel enda tydligere at hun har vært tilstede, og ikke vært helt bortreist. De har ikke pratet - altså HUN husker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei! Jeg forstår at dette er et dilemma for deg. Uten å generaliere eller kaste stein i mitt eget glasshus, vil jeg komme med noen tanker til deg. Jeg har selv hatt guttekamerater hele mitt liv.Forskjellige gutter jeg selv ikke har tent på, men som jeg har sett på som platoniske gode venner. Jeg tror at mange jenter har et slikt syn på sine gutte-kompiser. For meg har det vært uaktuelt å tenke seksuelt på noen av dem, fordi jeg har respektert venskapene høyt. I mange år var jeg opptatt, men hadde likevel kontakt med guttevenene mine. Det som skuffet meg da jeg bel singel, er at flere av disse såkalte platoniske kameratene mine prøvde seg på meg seksuelt. Jeg har lest og hørt om at for en mann/gutt er det vanskelig å ikke tenke seksuelt hvis man liker en jente/kvinne i et vennskap. Mens det for jenter kan være lettere å kople ut. Jeg tror dene kameraten til jente di, er tiltrekt av henne. Mine vener respekterte forholdet mitt, men jeg synes ikke denne vennen til jenta di gjør det. En anen tng er at de fleste voldtekter skjer i med kjente mennensker. Hvis hun er ful en anen gang uten deg og samen med disse vennenne kan man jo ikke vite hva som sjer... Ikke meningen å skremme deg, bare få deg til å se det realistisk. Jenta di kan ikke noe for at hun er populær blant andre, men hun han ungå slike situasjoner i framtiden ved å ikke være alene med dem i påvirket tilstand. I så fal hadde jeg stilt et ultimatum. Ekte venner blander ikke sesualitet inn på dene måten. Dette går jo langt lenger enn en flørt! Vet ikke om ordene her var noen trøst, men som sagt skal man akseptere at ens partner har venskap på tvers av kjønn, MÅ det være ikke seksuelt basert! Hei! Stemmer det at jenter i større grad skiller mellom sex og kjærlighet/vennskap. Og at en kvinne aldri vil ha sin partner som sin beste venn? Beste hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirito Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hei! Stemmer det at jenter i større grad skiller mellom sex og kjærlighet/vennskap. Og at en kvinne aldri vil ha sin partner som sin beste venn? Beste hilsen Jeg vil at den jeg gifter meg med en gang i fremtiden skal være min beste kompis! Hvem vil vel ikke det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-653930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Har vært i lignende situasjon. Hun må si fra til denne kameraten at det er helt uakseptabel oppførsel, og gjerne så du hører det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-654227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest please help me Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Har vært i lignende situasjon. Hun må si fra til denne kameraten at det er helt uakseptabel oppførsel, og gjerne så du hører det. tusen takk for alle svar. det hjelper... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110424-hjelp-meg-noen/#findComment-654266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.