Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ellens1365380539

Hei!

Jeg har fått beskjed om at jeg har clamydia og har fått en antibiotika-kur av legen min som visstnok skal ta knekken på det.

Mitt spørsmål er: Jeg har hørt at men kan bli steril av å gå med clamydia for lenge. Hvor lenge er "for lenge"? Jeg tok en gynekologisk undersøkelse for ca 5 mnd. siden og da var det ingenting galt, så jeg må ha blitt smittet iløpet av de 5 siste månedene. Er det "for lenge"?

Jeg har også noen små "sår" på kjønnsleppene. Legen kommenterte dem ikke da jeg undersøkte meg forrige gang. Det er noen tørre flekker som klør litt av og til. Vet du hva dette kan være? Jeg er stadig plaget av tørre flekker rundt om på kroppen som jeg behandler med kortison. Kan de flekkene jeg har på kjønnsleppene rett og slett være det samme? Kan jeg i såfall behandle dem med kortison?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110579-clamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke klamydia i seg selv som kan føre til sterilitet, men egglederbetennelse hvor det som regel er smerter, feber og utflod. Men det kan også helt mangle symptomer. Etter en slik infeksjon kan 15% bli sterile. Klamydia er vanligste årsak til egglederbetennelse, og derfor et det viktig å få behandling mens bakterien bare er i livmorhalsen.

Det er umulig å si hva som er 'for lenge'. Noen får egglederbetennelse med en gang, andre får det aldri.

Du har fått behandling og jeg synes ikke du skal være spesielt bekymret.

Du sier ikke om det er på de ytre eller indre leppene du har sår, og ikke om de er konstante eller kommer og går. Jeg kan derfor ikke komme med forslag til hva det kan være.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110579-clamydia/#findComment-658476
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...