Gå til innhold

Hvor lenge bør man vente?

Anbefalte innlegg

Gjest Det store steget

Hvor lenge er det "normalt" å være sammen med en person før man går til sengs med vedkommende? Tenker da ikke på one night stands. Er 2-3 måneder mye? Lite? Vi har pratet sammen mye, men ikke om slike ting. Synes det er vel så viktig å kjenne ham på andre områder først. Og man kan jo snakke ting i stykker også.. . . . .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110687-hvor-lenge-b%C3%B8r-man-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Det store steget

hm, jeg bruker ikke vente jeg.

Tror ikke det er så uvanlig. Håper jeg. hihi.

Jeg er 20, han to år eldre. Har ventet på rett person, som jeg tror jeg har funnet nå. Usikker på hvor mye erfaring han har, men jeg tror ikke det er mye.

Annonse

Gjest Det store steget

Bare vent til det skjer av seg selv :)

Kjøp inn kondomer nå så du er klar!

Men Åsemor, det er jo bare på film det skjer av seg selv! Der kysser paret i ene øyeblikk, og ligger avkledde i senga i neste. De slipper jo evt. pinligheter imellom, hehehe...

P-piller er sikret i god tid, vil ikke bli av dem som lar seg rive med uten å ha planlagt :-]

Men Åsemor, det er jo bare på film det skjer av seg selv! Der kysser paret i ene øyeblikk, og ligger avkledde i senga i neste. De slipper jo evt. pinligheter imellom, hehehe...

P-piller er sikret i god tid, vil ikke bli av dem som lar seg rive med uten å ha planlagt :-]

Hvis det ikke skjer av seg selv...? Da veit jeg ikke helt hva dere driver med når dere ligger på sofaen en fredagskveld. Og da er det et tegn på at dere bør vente til det skjer av seg selv. (mener selvfølgelig ikke at klærne er borte på et halvt sekund sånn som på film, men første gangen blir det litt dumt å liksom planlegge... "du, i morgen, etter fredagsfilmen og litt mat, skal vi ha sex eller?")

Gjest Det store steget

Hvis det ikke skjer av seg selv...? Da veit jeg ikke helt hva dere driver med når dere ligger på sofaen en fredagskveld. Og da er det et tegn på at dere bør vente til det skjer av seg selv. (mener selvfølgelig ikke at klærne er borte på et halvt sekund sånn som på film, men første gangen blir det litt dumt å liksom planlegge... "du, i morgen, etter fredagsfilmen og litt mat, skal vi ha sex eller?")

Enig i at det bør være spontant. Får vel bare vente og se hva som skjer da. Er jo lov å være gammeldags og håpe han skal ta initiativet også.

Hvor gammel er du?

Da jeg blei sammen med kjæresten min var jeg bare 17 år, og vi var sammen 2 mnd ca før vi lå sammen... Hadde jeg fått med ny kjæreste nå tror jeg at jeg ville hoppa til køys første kvelden :o

Di tøyte, Åsemor! :)

Når en har seksuell erfaring fra før føler en kanskje ikke at man har så mye å tape på å ligge med noen relativt tidlig i et forhold.

Hvis en har "spart seg" så er det vel antagelig litt mer spenning og forventninger i lufta enn om en har kjørt løpet fullt ut før..

Syns ikke det er noe i veien med at jenta tar initiativ. De fleste mannfolk setter pris på det..

Men selvfølgelig bør man ikke presse på. Det skal komme naturlig, men det skjer ikke av seg selv heller.

Litt romantikk kan jo være en start.

p-piller beskytter ikke mot kjønnssykdommer.

dersom du har spart deg til den rette, så synes jeg faktisk ikke at du skal stresse dette noe særlig. la ting skje i sitt eget tempo, ta tiden til hjelp og gå ha sex når det føles helt rett for dere begge... dersom det skulle bety fortsat venting i mange mnd'r, så er det meningen. skulle han være så dum at han forlater deg som følge av mangel på sex, ja da var han ikke den rette alikevel og du slipper en eventuell ydmykelse...

når det er sagt, p.t ville jg nok hoppet til køys meget tidlig i et nytt forhold, men så er ikke jeg så vanskelig å be da, hehe :-)

lykke til

Gjest prust

Da jeg ble sammen med han som ble min mann, var vi 19 og 20 år gamle. Akkurat hvor lenge vi ventet, husker jeg ikke, men vi ble sammen i oktober og hadde i alle fall sex i jula! I januar fikk jeg p-piller.

Ikke stress med det, men kos med hverandre og prøv dere frem med hverandre!

Annonse

Gjest Daisy

Nei, det er ikke helt som på film. Første gang jeg gjorde det, spurte jeg han: "EEEEr du glad i meg?". Så sa han ja hundre ganger... og så sa jeg "okei, nå kan du gjøre det", så gjorde vi det.. hehe

Før dette hadde vi ligget og rotet og han sl... meg lenge. Det var på en måte planlagt at det skulle skje den kvelden. Ikke var det godt, men veldig spennende.

Gjest Kitty Cat 82

Snakk om sex først, om dere føler dere klar eller hva dere føler, og så kan dere kanskje bli enige om å bare la det skje spontant en dag dere koser? Man kan jo også planlegge, tenne mange stearinlys, massasjeolje, låste dører (og avslåtte mobiltelefoner!!!) Men det er jo ikke sikkert alt klaffer første gangen og da kan det jo føles svært så mislykket hvis man gjorde mange forberedelser!

Men snakk sammen, så finner dere ut av det! Han er sikkert like nyskjerrig som deg!

Jeg for min del ventet ca. 3 mnd. (jeg var 16) Men det var for det meste fordi han ville vente til jeg kunne overnatte fordi det var kos å kunne bare sovne sammen etterpå. Ikke det at jeg hadde noe imot det, men mine foreldre hadde lagt ned forbud mot overnatting til jeg var 18!! Så lenge gadd vi ikke vente... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...