Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Giiid, for et svar:(

Vel, må takke i hvertfall!

Hei.

Å kome over en "dust", er ikke alltid lett, men det går. Jeg snakker av egen erfaring.

I over et år "satt jeg fast" i et forhold som ikke var sundt for meg. Men jeg klarte å fri meg fra han til slutt.

Ennå har jeg sterke følelser for han, men noen ganger er det rett og slett ikke nok.

Hvorfor holder du følelsene dine levende for han, hvis han er en "dust"? Kan det ha noe med din egen barndom å gjøre? Ofte, hvis man har fått for lite kjærlighet og trygghet i barndommen, så kan man havne inn i et forhold som gir lite. Man kjenner seg igjen, det er trygt på en måte.

Selv hadde jeg en kald kritiserende mor. Og pga det har jeg havnet i et mønster der jeg velger gutter som ikke har evne til å gi så mye, og/eller kritiserer alt jeg gjør. Dvs jeg var i en slik ond sirkel, men har brutt ut av den nå, fordi jeg SER "selpiningen min" bedre nå.

Jeg vikrelig elset min "dust". Men når jeg ser tilbake på det, ser jeg at han liknet veldig på min mor. Kanskje var det "tapt barndomskjærlighet" jeg higet etter, og at det av den grunn ble en "besettelse" å elske denne "dusten"? Jeg tror det i dag.

Vet ikke om dette jeg skriver hjelper deg, men husk at du blir så lykkelig som du selv synes du fortjener...

Du eier ditt liv og dine valg. Det dreier seg heletiden om VALG.

Vil du velge "dusten" og han virkelig er en dust, ja så velger du også bort den virkelige lykken, som ligger foran deg.

Det sies at når "Gud lukker en dør - åpnes et vindu."

For ikke å skape gjennomtrekk, foreslår jeg at du smeller igjen døra, lper bort til vinduet å nyter utsikten!

Jeg kan love deg at perspektivet der ute, vil bli fantastisk bra!

I dag er jeg ferdig med fortiden og veldig forelsket i en BRA,kjekk og sympatisk mann..

Det vil skje deg også, men lukk døra og vir om nøkkelen først.

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110831-jeg-er-s%C3%A5/#findComment-656776
Del på andre sider

Annonse

Gjest helti

Skal prøve å komme med noen råd om hvordan du kan glemme en som du tydeligvis er nødt å glemme.

Jeg har det på samme måte.

Har vel hatt mange perioder i livet hvor jeg har innsett at man bare må glemme,for å kommme videre.

Du må jobbe med å glemme, sett deg ned og tenk på hva du driver med,på hva du kaster bort tiden på.

Tenk på hvor bortkastet det er å bruke energi og tanker på noe som mest sannsynlig ikke blir noe av.

Du må filosofere over livet ditt ,"gå i ditt eget kammers"er det noe som heter.

Bestem deg for hva du vil ,og hva du ønsker med livet.

Jeg regner med at det er gode nok grunner til at det ikke blir noe mellom dere to.

Er det en umulighet,er du nødt å prøve å glemme.

Ting du kan gjøre er å fylle livet ditt med mest mulig andre ting som interesserer deg.

Sitt ikke for mye alene og tenk.

Reis gjerne bort og bruk fritiden på en fornuftig måte.

En annen ting som også helt sikkert hjelper,er å gå ut og se på andre muligheter.

Det absolutt beste er jo å finne en annen som kan hjelpe deg å glemme,og som forhåpentligvis kan erstatte han ,og som er så mye bedre..

Hver gang du tenker på han, så bestem deg for at,nei han skal jeg ikke ofre tanker på.Hver gang.Konsentrer deg om å fokusere på andre ting.

For all del hold deg langt unna han du vil glemme,og ikke oppsøk han.

Hvorfor ikke forestille deg at han ikke eksisterer mer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110831-jeg-er-s%C3%A5/#findComment-656830
Del på andre sider

Gjest ompati

Skal prøve å komme med noen råd om hvordan du kan glemme en som du tydeligvis er nødt å glemme.

Jeg har det på samme måte.

Har vel hatt mange perioder i livet hvor jeg har innsett at man bare må glemme,for å kommme videre.

Du må jobbe med å glemme, sett deg ned og tenk på hva du driver med,på hva du kaster bort tiden på.

Tenk på hvor bortkastet det er å bruke energi og tanker på noe som mest sannsynlig ikke blir noe av.

Du må filosofere over livet ditt ,"gå i ditt eget kammers"er det noe som heter.

Bestem deg for hva du vil ,og hva du ønsker med livet.

Jeg regner med at det er gode nok grunner til at det ikke blir noe mellom dere to.

Er det en umulighet,er du nødt å prøve å glemme.

Ting du kan gjøre er å fylle livet ditt med mest mulig andre ting som interesserer deg.

Sitt ikke for mye alene og tenk.

Reis gjerne bort og bruk fritiden på en fornuftig måte.

En annen ting som også helt sikkert hjelper,er å gå ut og se på andre muligheter.

Det absolutt beste er jo å finne en annen som kan hjelpe deg å glemme,og som forhåpentligvis kan erstatte han ,og som er så mye bedre..

Hver gang du tenker på han, så bestem deg for at,nei han skal jeg ikke ofre tanker på.Hver gang.Konsentrer deg om å fokusere på andre ting.

For all del hold deg langt unna han du vil glemme,og ikke oppsøk han.

Hvorfor ikke forestille deg at han ikke eksisterer mer?

Kuren kom fortere enn forventet, om ikke slik jeg hadde forestilt meg. Det er vel høyere makter som spiller inn.

Pratet med henne som er på date med han, i dag. Hun kom med den historien som jeg ikke hadde ventet.

Slik jeg ser det, er hun den siste jeg vil såre, ved å fortelle min store kjærlighetssorg til.

Jeg vil i mitt stille sinn ønske dem alt godt i fremtiden, da jeg tror og vet at begge har lidd.

Hva meg angår, ja, jeg er enda mere knust enn det jeg var i natt, men dette skal jeg klare.

Til sist, hvor lenge har du slitt helti?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110831-jeg-er-s%C3%A5/#findComment-657057
Del på andre sider

Gjest helti

Kuren kom fortere enn forventet, om ikke slik jeg hadde forestilt meg. Det er vel høyere makter som spiller inn.

Pratet med henne som er på date med han, i dag. Hun kom med den historien som jeg ikke hadde ventet.

Slik jeg ser det, er hun den siste jeg vil såre, ved å fortelle min store kjærlighetssorg til.

Jeg vil i mitt stille sinn ønske dem alt godt i fremtiden, da jeg tror og vet at begge har lidd.

Hva meg angår, ja, jeg er enda mere knust enn det jeg var i natt, men dette skal jeg klare.

Til sist, hvor lenge har du slitt helti?

Jeg har vel hodt på et års tid nå for å prøve å glemme .

Tidligere tok det mange år, før jeg greide å få en annen person ut av tankene.

Tok vel opp til ti år før jeg følte at det ikke plaget meg ..

Så det er ikke så lett å glemme,men det er så synd at en bruker tid på slike unødvendige tanker,når en burde tenke fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110831-jeg-er-s%C3%A5/#findComment-657321
Del på andre sider

Gjest ompati

Jeg har vel hodt på et års tid nå for å prøve å glemme .

Tidligere tok det mange år, før jeg greide å få en annen person ut av tankene.

Tok vel opp til ti år før jeg følte at det ikke plaget meg ..

Så det er ikke så lett å glemme,men det er så synd at en bruker tid på slike unødvendige tanker,når en burde tenke fremover.

Nå har heldigvis ikke jeg SÅ lang "fartstid" som et år, og HÅPER virkelig IKKE det skal gå SÅ lang tid..Da stryker jeg med!

Herregud, TI år før det gikk over forrige gang? Hvordan overlevde du? Har du referanser å komme med???

Kan si så mye som at han betydde UTROLIG mye for meg, og jævla tungt å miste! Kanskje derfor så vanskelig?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110831-jeg-er-s%C3%A5/#findComment-657872
Del på andre sider

Gjest KappaGamma

Prøvd alle triks?

- Prøv aversjonsterapi :)

Gå med f.eks. en gummistrikk i lomma, hele tida. Med ett du tar deg selv i å tenke på han, så drar du ut strikken mellom to fingre, og "smekker" det selv med den så det gjør vondt!

Mål: koble tanker om han med konkret fysisk smerte, sånn at du til slutt unngår å tenke på han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110831-jeg-er-s%C3%A5/#findComment-657878
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...