Gå til innhold

Barn og oppdragelse - NHD

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært i en heftig diskusjon med en professor her ved skolen der jeg studerer, som kunne fortelle at når det gjelder barns oppdragelse - er det nesten ingenting foreldrene kan gjøre. Det som til syvende og sist former barna, er venner. Vi vil gjerne tro det er vi som foreldre som har gitt barna trygghet, ballast og kjærliget - men i følge ham betyr dette mer eller mindre ingenting.

Stemmer dette?

Har du noen artikler å henvise til? Han sa det fantes statistikk på området som støttet hans syn...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11085-barn-og-oppdragelse-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dette tilfellet vil jeg bruke det engelske ordet b...s...

Jeg vil gjerne vite hvem denne professoren er slik at jeg kan tilskrive han og be om dokumentasjon.

Han var visst ikke professor, men førsteamaneusis (men han foreleser IKKE psykologi). Dette var bare en diskusjon utenom studiesammenheng.

Har du noen referanser jeg kan slå i bordet med - eventuelt gi en liten utgreiing selv?

Det ville jeg ha satt stor pris på, da jeg selv _vet_ at min oppdragelse for min sønn har relevans.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11085-barn-og-oppdragelse-nhd/#findComment-56726
Del på andre sider

Han var visst ikke professor, men førsteamaneusis (men han foreleser IKKE psykologi). Dette var bare en diskusjon utenom studiesammenheng.

Har du noen referanser jeg kan slå i bordet med - eventuelt gi en liten utgreiing selv?

Det ville jeg ha satt stor pris på, da jeg selv _vet_ at min oppdragelse for min sønn har relevans.

Han refererer til misbruk av narkotika når det gjelder denne generaliseringen. Det at det skjer i de beste familier, er et bevis for at oppdragelse ikke fungerer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11085-barn-og-oppdragelse-nhd/#findComment-56734
Del på andre sider

Hei tilde.