Gjest Skuffet mann Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 Jeg og min kone har skilt lag etter 2års ekteskap. Jeg har prøvd å få henne med på ekteskapsrådgiving, men hun nekter. Sier det ikke vil hjelpe oss noe, da hun ikke har de rette følelsene for meg lenger. (Jeg har sagt til henne at det ville betydd mye for meg hvis hun ble med.) Hvorfor er så mange kvinner negative til ekteskapsrådgiving. Er de redde for at rådgiverne skal få frem følelser i dem, som de ikke trodde fantes? Noen som kan gi meg et svar på hvorfor hun ikke vil ofre en time på dette? -Skuffet mann! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gift72 Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 Hei! Jeg er like fortvilet som deg! Jeg og min kone har vært sammen i 8 år og vært gift i 4 år! (Les min historie. "Snart sammlivs brudd??") Hun føler at at er ok, men det føler ikke jeg, hun har glemt meg, og hvær gang vi krangler så sier jeg at vi må ha hjelp utenifra, men hun nekter. Hun sier at vi må jo klare å løse våre problemer. Jeg har ikke peiling på hvorfor kvinner ikke vil til ekteskapsrådgiving. Er dem redde for at den "fine fasaden utenifra sklal sprekke? Jeg lurer nå på om jeg skal true med seprasjon for da må vi til ekteskapsrådgiving. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/#findComment-56718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnamann Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 Hei! Jeg er like fortvilet som deg! Jeg og min kone har vært sammen i 8 år og vært gift i 4 år! (Les min historie. "Snart sammlivs brudd??") Hun føler at at er ok, men det føler ikke jeg, hun har glemt meg, og hvær gang vi krangler så sier jeg at vi må ha hjelp utenifra, men hun nekter. Hun sier at vi må jo klare å løse våre problemer. Jeg har ikke peiling på hvorfor kvinner ikke vil til ekteskapsrådgiving. Er dem redde for at den "fine fasaden utenifra sklal sprekke? Jeg lurer nå på om jeg skal true med seprasjon for da må vi til ekteskapsrådgiving. Lykke til hei du er ikke alene. som deg så trur jeg at kvinner er noe mere foruinntate. De ønsker og holde på fasade sammtidig så tror jeg nokk at kvinner snakker med hverandre i veninneflokken så de mener vel att de standpunkter som de har er de rette, for dette har de alerede blitt enige om med veninner. Dette er jo et fora som du ikke har fått vært med i så du har ikke fått sagt hvordan du har og føler det. Men jeg tror nåkk at du må stå på, disse tingene klarer du ikke og tie ihjel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/#findComment-56725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gemal Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 Hei! Jeg er like fortvilet som deg! Jeg og min kone har vært sammen i 8 år og vært gift i 4 år! (Les min historie. "Snart sammlivs brudd??") Hun føler at at er ok, men det føler ikke jeg, hun har glemt meg, og hvær gang vi krangler så sier jeg at vi må ha hjelp utenifra, men hun nekter. Hun sier at vi må jo klare å løse våre problemer. Jeg har ikke peiling på hvorfor kvinner ikke vil til ekteskapsrådgiving. Er dem redde for at den "fine fasaden utenifra sklal sprekke? Jeg lurer nå på om jeg skal true med seprasjon for da må vi til ekteskapsrådgiving. Lykke til Jeg var også gift med ei som maste om hvor jævlig vi hadde det, det hendte faktisk at hun begynte å pakke for meg(!?), mens jeg lot saker og ting dure videre. Helt til jeg kom til et punkt hvor jeg skjønte hvor ille ekteskapet var, og luftet frampå om familierådgivning, men nei, det skulle ikke hun være med på. Når jeg så fortalte at dette ikke gikk lenger, og at vi måtte separeres, da var det plutselig slutt på alt maset om hvor jævlig vi hadde det. Jeg har angret mye på at jeg ikke tok skuespillet hennes med pakking av mine eiendeler osv, på direkten, og flyttet, da hadde vel pipa fått en annen låt! Skylder å gjøre oppmerksom på at vi ble sammen alt for tidlig, det måtte bare gå galt.... Nå har jeg giftet meg for annen gang, vel å merke med kvinnen i mitt liv, du verden hvor bra vi har det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/#findComment-56730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirea Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 Hei! Jeg er like fortvilet som deg! Jeg og min kone har vært sammen i 8 år og vært gift i 4 år! (Les min historie. "Snart sammlivs brudd??") Hun føler at at er ok, men det føler ikke jeg, hun har glemt meg, og hvær gang vi krangler så sier jeg at vi må ha hjelp utenifra, men hun nekter. Hun sier at vi må jo klare å løse våre problemer. Jeg har ikke peiling på hvorfor kvinner ikke vil til ekteskapsrådgiving. Er dem redde for at den "fine fasaden utenifra sklal sprekke? Jeg lurer nå på om jeg skal true med seprasjon for da må vi til ekteskapsrådgiving. Lykke til Jeg har lenge trodd det var et problem den andre veien jeg... At mange menn ikke ønsker "innblanding" og setter seg på bakbeina når det foreslås å skaffe professjonell hjelp. Uansett, jeg synes det er dumt å la noen mulighet stå uprøvd når ekteskapet skranter og man kunne gjort noe for å redde det. Noen ganger tror jeg redselen for å ta imot rådgivning handler om redselen for at den andre parten skal få rådgiveren over på "sin side" og at man ikke selv skal bli hørt. Dumt men... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/#findComment-56742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moniq Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 Hei! Jeg har vært sammen med "eksen" i nesten 7 år, og har vært samboere i tre år av dem. Vi har to barn. Han har vært utro flere ganger, jeg har hatt mistanke, men han har benektet det. Dette fikk jeg greie på av andre, så da jeg gjorde han oppmerksom på dette, kom sannheten: han trodde ikke han elsket meg mer, men han var jo veeeeldig glad i meg da. Han foreslo familiterapaut, men jeg sa nei fordi jeg ikke hadde noe tro på dette fungerte. Men jeg ble nå med, og det er faktisk veldig interesant. Man lærer utrolig mye om hverandre. Nå tror jeg ikke at vi to kommer til og flytte sammen igjen...noen gang, fordi han vet ikke om han elsker meg, og sier at han vil være litt alene en stund. Dette var noe jeg godtok med en gang, men etter noen uker har jeg også fått tenkt meg om. JEg er ikke villig til og sette livet mitt på hold, bare for og se om han vil komme tilbake til meg + at jeg vet ikke om jeg er i stand til og legge alt bak meg og aldri ta det opp igjen. Det jeg egentlig skulle frem til var at dette terapi greiene burde dere gå til, fordi det kan også være snakk om et verdig farvel- altså at dere skilles som venner. Sannsynligvis er det det vi kommer til og gjøre. Og det er mye bedre enn alternativet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/#findComment-56746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 Hei "skuffet mann" Ikke rart du er skuffet. Jeg antar skuffelsen gjelder både bruddet, og at din kone avslår å bli med til rådgivning. Nå er det faktisk slik at mange flere kvinner enn menn er positive til ekteskapsrådgivning. 70% av alle som tar intiativ til å søke hjelp fra familiekontorene i Norge er kvinner! Når det gjelder din kone, vil jeg anta at hun ser det nyttesløst å reparere noe som alt er gått i stykker. Men jeg håper hun vil forklare deg bakgrunnen og slik bidra til at du kan komme videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/#findComment-56892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
khj31 Skrevet 29. november 2000 Del Skrevet 29. november 2000 Hei Det er nå over et år siden jeg om min samboer skilte veier havnet i akkurat samme smørja hvor jeg mente at siden vi har barn og s¨det hele så burde vi offre litt av vår egen stolthet og prøve. Men det hvar som å snakke til en vegg. Tror nok at det skyltes en annen som hun traff på jobben. Men ett godt råd som jeg fikk fra en venn er å bryte all kontakt og denn kontakten dere har skal du styre. Med det så oppnår du at hun vil bli forviret fordi jenter elsker å høre fra oss slik at de har kontroll og hvet at du kan få oss tilbake.La ikke jenten få føle at de har kontroll, vær kort og helst ikke snakk i hele tatt La hun prate for da kommer det som regel frem. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/#findComment-57094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skuffet mann Skrevet 29. november 2000 Del Skrevet 29. november 2000 Hei Det er nå over et år siden jeg om min samboer skilte veier havnet i akkurat samme smørja hvor jeg mente at siden vi har barn og s¨det hele så burde vi offre litt av vår egen stolthet og prøve. Men det hvar som å snakke til en vegg. Tror nok at det skyltes en annen som hun traff på jobben. Men ett godt råd som jeg fikk fra en venn er å bryte all kontakt og denn kontakten dere har skal du styre. Med det så oppnår du at hun vil bli forviret fordi jenter elsker å høre fra oss slik at de har kontroll og hvet at du kan få oss tilbake.La ikke jenten få føle at de har kontroll, vær kort og helst ikke snakk i hele tatt La hun prate for da kommer det som regel frem. Lykke til Godt å høre at det er flere som har vært i samme situasjon. Føler akkurat det samme som deg, når jeg prøver å snakke med henne (som å snakke til en vegg) Føler at vi ikke har fått snakket skikkelig ut om hva som har gått galt mellom oss. Jeg sitter med 1000 ubesvarte spørsmål, og mange løsninger på ting jeg selv mener har gått galt. Det er så utrolig frustrerende å ikke kunne få diskutert dette med henne. Hun har forandret personlighet siden bruddet. Jeg kjenner ikke henne igjen lenger. Slik situasjonen er nå, er det hun som har kontrollen over situasjonen. Det er mulig at rådet ditt om å bryte kontakten med henne kan hjelpe. (Er ikke helt lett det heller, når det jeg vil aller mest er å være sammen med henne, og snakke med henne) Takk for rådet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11087-hun-vil-ikke-til-ekteskapsr%C3%A5dgiving/#findComment-57108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.