Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurte bare på en sak..

Jeg har fått resept på Pergotime tabletter av min lege på grunn av sjelden/manglende eggløsning. Fikk beskjed om å begynne å ta tablettene på 3.syklusdag. Jeg leste pakninsvedlegget og felleskatalogen, og der stod det at man skal begynne med tablettene 5. dag?!?! Nå vet jeg ikke helt når jeg skal begynne.. Det er jo bare fem tabletter, og jeg ønsker ikke å ødelegge denne "sjansen"min.. Hva skal jeg gjøre? noen som vet? hva ville dere gjort? tatt de fra 3. dag eller ventet til 5.? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110926-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest liljekornevall

Jeg kan fortelle deg hva jeg gjorde: kasta hele skiten i søpla(forde jeg fikk kalde føtter da jeg fikk høre hvor kreftfremkallende disse pillene var!).Men det var kansje ikke dette du ville høre..,men det er absolutt en risiko man bør være seg bevisst før man hiver i seg pergotime!

Beatrix1365380451

Beatrix! Takk for svar. Ble det noe resultat av tablettene, da? fikk du eggløsning og sånn? mye bivirkninger? er spent..

Hei,hos meg var det litt anderledes. Jeg måtte til blodprøve før Pergotime og etter Pergotime.Det betyr at de ville se hvordan kroppen min reagerer på det og så vet de hvor mye medik. jeg trenger på vår neste forsøk som skal begynne etter sommerferie......

Jeg kjennte meg litt nedstemmt og hadde litt vondt i magen, ellers hadde jeg ingen bivirkninger, forresten tokk jeg Pergotime 2 tabletter hver dag i 5 dager....altså mer enn vanlig.

Ønsker lykke til!!!

Hei kopp!

Var ferdig med første kur i går. Min "bruksanvisning" var så her: 3. syklusdag: Blodprøve, 5-9 syklusdag: 2 tabeletter daglig (+ noen stikkpiller for et eller annet i livmora). 9.eller 10. syklusdag: ny blodprøve. Tok altså blodprøve i går, og nå skal jeg ta ny blodprøve 21. syklusdag.

Min eneste bivirkning er at jeg griner for alt. ABSOLUTT ALT!!! Men må innrømme at jeg alltid har vært svært følelsesladet, men nå har det vært ekstremt!

Lykke til med Pergotimekuren

Hilsen fra fjellgeita

Annonse

Hei,hos meg var det litt anderledes. Jeg måtte til blodprøve før Pergotime og etter Pergotime.Det betyr at de ville se hvordan kroppen min reagerer på det og så vet de hvor mye medik. jeg trenger på vår neste forsøk som skal begynne etter sommerferie......

Jeg kjennte meg litt nedstemmt og hadde litt vondt i magen, ellers hadde jeg ingen bivirkninger, forresten tokk jeg Pergotime 2 tabletter hver dag i 5 dager....altså mer enn vanlig.

Ønsker lykke til!!!

Hei jeg ville bare dele min erfaring med deg. Den første gangen jeg gikk på pergotime begynte jeg på 5 dagen, men siden det gikk gale skulle jeg prøve på 3 dag istedenfor. Når man tar på tredje dagen er det større sjanse for å få tvillinger. Det var det jeg fikk høre og så var det kanskje litt lettere å bli gravid. Så kjør på 3dag du slik du har fått beskjed om.

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...