luske Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Hei på dere - dette er et spørsmål kanskje mest til dere som er blitt gravide: ER nå på rugedag 6 etter innestting og er pessimist pga eggene mine før innsetting hadde netopp delt seg i 4 ca. 48 timer etter uttak - om morgenen innsettingsdagen var de bare 2-delte. Noen som hadde litt trege egg og som allikvel ble gravide? Trenger litt oppmuntring - er lei og pessimist i dag. Deesuten var eggene mine bare av nest best kvalitet (2-er (skala 1-4)eller B-egg (skala a-d)). Noen med kunnskap og er faring. Har på mine to tidligere forsøk alltid hatt 1-er egg og minst 4 deling på samme tidspunkt og det har vært gjeldende for alle eggene. Legen sa at graviditetsraten var like høy for 1-er egg som for 2-er egg, men hva med delingshastigheten?? Ja, ja lykketil alle dere andre rugere. 0 Siter
Gjest Many Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Jeg synes ikke dette hørtes så ille ut!Det perfekte egget deler seg slik: fordobling i antall celler fra dag til dag.Altså fra uttak til dagen etter skal de ha to bobler/celler,og til dagen deretter skal de ha fire bobler/celler,neste dag åtte osv,osv.Dessuten bør boblene/cellene være noenlunde like i størrelse,det er minst like viktig. Et egg som deler seg for raskt er like ille som ett som deler seg for tregt.Men mange har lyktes med B-egg,så som legen din sier så har du sikkert like stor sjanse for og lykkes nå som om du hadde A-egg. 0 Siter
luske Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Skrevet 3. juli 2003 Jeg synes ikke dette hørtes så ille ut!Det perfekte egget deler seg slik: fordobling i antall celler fra dag til dag.Altså fra uttak til dagen etter skal de ha to bobler/celler,og til dagen deretter skal de ha fire bobler/celler,neste dag åtte osv,osv.Dessuten bør boblene/cellene være noenlunde like i størrelse,det er minst like viktig. Et egg som deler seg for raskt er like ille som ett som deler seg for tregt.Men mange har lyktes med B-egg,så som legen din sier så har du sikkert like stor sjanse for og lykkes nå som om du hadde A-egg. Hei og takk for oppmuntrende svar - joda eggene var fine mhp atde hadde lik størrelse. Vi får bare pine oss gjennom de neste dagene - heldigvis gjør sommerværet her vest det lettere å få dagene til å gå. 0 Siter
adek Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Hei luske! Vet ikke så mye om denne eggdelingen men vil bare ønske deg LYKKE TIL i de nærmeste dagene. Vet du går med konstante tanker om dette nå. Krysser fingre og tær for at du skal komme med en gla melding om noen dager;-)) klemmer fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.