Gå til innhold

Forslag til noe koselig å gjøre sammen når man har barnefri

Anbefalte innlegg

Gjest MarieII

Min samboer og jeg har endelig en barnefri kveld nå førstkommende fredag, da min søster skal være barnevakt.

Jeg trenger noen gode forslag til noe hyggelig vi kan gjøre sammen. Vi bor i Oslo.

Er egentlig litt "lei" meg, for nå har jeg ordnet barnevakt etc, og så har jeg spurt han om han har noen forslag til hva vi kan gjøre sammen eller hva han har lyst til og så får jeg bare til svar vet ikke.

Egentlig litt fristet til å bare blåse i det også, og la han sitte hjemme, alene selvfølgelig... og da blir det ikke noe særlig velvilje heretter når det er snakk om ut med gutta heller.....

Fortsetter under...

Ja, det var jo en fin oppskrift for et langt og lykkelig liv sammen. Ikke snakk om problemene, men sørg heller for å lage nye problemer ved et senere tidspunkt. God ide.

Men, til saken, dere kan jo dra på kino, dra ut og spise, besøke venner, gå på en utstilling, bli hjemme og ha sex eller gå en lang tur. Det er bare fantasien som setter grenser.

Gjest ikke undertegnet

Ja, det var jo en fin oppskrift for et langt og lykkelig liv sammen. Ikke snakk om problemene, men sørg heller for å lage nye problemer ved et senere tidspunkt. God ide.

Men, til saken, dere kan jo dra på kino, dra ut og spise, besøke venner, gå på en utstilling, bli hjemme og ha sex eller gå en lang tur. Det er bare fantasien som setter grenser.

Jeg synes ikke jeg lager noen problemer..... Han kan jo vise litt interesse han også, annet enn å si vet ikke, det er det samme etc... Litt entusiasme hadde vel vært på sin plass. Den er alltid der når en kompis ringer....

Vi kan ikke være hjemme for der skal min søster være med vår datter...

Men takk for tips. Hadde lyst til å gjøre noe annet enn kino denne gangen

Spørs litt hvor dere bor, men hva med en romantisk tur til Tusenfryd, kjøre litt karuseller og vinne bamser ? Ta med engangsgrillen til sjøen å grille, og/eller fiske litt. Ta en piknik i en park eller ved en blomster eng under et tre, med jordbær og hvitvin....

Ikke ta kino, det blir for lite kommunikasjon dere mellom .

Skjønner hva dumener med at han ikke viser interesse, jeg sliter med det samme selv.

Vi skal også ha barnevakt på lørdag, og da skal vi helaften ut å shoppe i oslo, vi skal også ut å spise og ta noen øl, og vi har booket hotellrom for natten, så kanskje det endelig blir litt fart på sexlivet også.

Jeg synes at faktisk typen min burde fikse litt han også, ikke at bare jeg må ordne alt bestandig. han kunne finni en bra og romantisk restaurant og gjort noe for å glede og overraske meg...... men neida, jeg må nok ordne alt sammen selv, som med alt annet i livet vårt.....

hehe..... sitter jeg å krangler med meg selv her....

spør han rett ut, om han ikke har lysst....... siden han viser så lite....

Lykke til :-)

Klem fra

En jeg kjenner lyser opp når hun har ordnet så de kan være alene sammen, han sier: Å, så fint, bare være sammen vi to (selv om jeg savner barnet også). Men jeg kommer ikke på noe bedre enn å sitte rett foran deg og bare se på deg, du goa mi! Eller gå bak deg på tur og beundre hoftesvinginga di!

Mens han tenker: Uff, der gikk samværet med gutta fløyten!

Annonse

Hvis du først som sist innser at du sjelden finner en mann (jada, det finnes unntak) som etter den nyforelskede perioden ikke er mest initiativrik mht. å finne på noe, tror jeg du vinner mye. Om ikke annet så vinner du over din egen frustrasjon.

Gjør som noen andre sa her; spør rett ut; har du lyst å gjøre noe? Sier han ja, må du bare anta at han har lyst! Så benytter du sjansen til å finne på noe du synes er hyggelig, som han selvsagt er med på!

Du har fått mange gode forslag på hva du kan gjøre synes jeg. Når vi har barnefri (som vi skal ha på bryllupsdagen til lørdag) synes vi en deilig middag ute er fint. Man får snakket sammen uten å bli avbrukk, uten å skulle skjære i små biter osv.....

Ha det koselig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...