Gå til innhold

Er du lesbisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest wonderingwander

Ja, er lesbisk.

Fann det ut da jeg skjønte at de sterke følelsene mine for en kvinne var forelskelse.

Hvor gammel var du?

Jeg er 22 og har begynt og fått mine tvil. Jeg føler at jeg blir mer fascinert av mine kvinnelige venner enn av menn. Jeg føler mer sterkere knyttet til kvinner enn menn.

Har aldri hatt noe forhold til en mann, kun seksuelt en gang hvilket ikke ga meg noen seksuell nytelse.

Jeg fantaserer om å ha sex med kvinner, og ikke menn.

Mulig det bare er en fase jeg er i..

Men jeg blir av og til redd når jeg tenker at jeg er lesbisk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-660143
Del på andre sider

Hvor gammel var du?

Jeg er 22 og har begynt og fått mine tvil. Jeg føler at jeg blir mer fascinert av mine kvinnelige venner enn av menn. Jeg føler mer sterkere knyttet til kvinner enn menn.

Har aldri hatt noe forhold til en mann, kun seksuelt en gang hvilket ikke ga meg noen seksuell nytelse.

Først: det er overhoode ikke noe å være redd for :) Såfremt du ikke frykter at familien din kommer til å ta helt avstand fra deg. Det hender for noen, men heldigvis ikke for de fleste.

Det er kanskje like greit at du ikke gjør noe i fylla som du muligens kan angre på? Hvis du ikke føler nok tiltrekning til menn i edru tilstand, så tror jeg du kanskje sannsynligvis vil angre på at du har hatt sex med dem i fylla. Fyllarøre er lett å angre på i alle tilfeller. Det handler vel ikke om hva du tør heller, men hva du ønsker og føler for.

Hvor gammel man er når man kjenner tiltrekning til eget kjønn er varierende. Noen kjenner at de er "annerledes" fra barnsben av og vet at de er forelska i venninna allerede som småjenter. Andre finner det ut i godt voksen alder. Det mest vanlige vil jeg tro er i puberteten. Statistisk sett finner gutter det ut i noen års yngre alder, enn jenter.

At du ikke hadde seksuell nytelse første gang du var sammen med en mann, trenger ikke tilsi noe. Det vil jeg tro det er mange heterofile jenter som føler også? Du var kanskje ikke så veldig forelsket i denne mannen? Kanskje var du for nervøs til å nyte det?

Det er ikke så uvanlig at jenter fantaserer om sex med andre jenter. Spørsmålet er vel litt om du nesten (trenger ikke være fullstendig) utelukkende fantaserer og tenner på jenter? Om du kunne tenkt deg å bli gammel sammen med en dame? Dele livet ditt med en kvinne.

Du kan også ta kontakt med Landsforeningen for Lesbiske og Homofile. Se www.llh.no

Der kan f.eks finne telefonnummeret til homofiles hjelpetelefon. De har snakket med veldig mange i din situasjon.

Lykke til, det er fremtiden som vil vise om det er en fase eller ei. Det er iallefall godt å være seg selv, uansett legning :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-660176
Del på andre sider

Annonse

jeg har mange lesbiske veninner. og jeg föler meg så aslappet sammen med dem, for de er seg selv fult ut. de er ikke redd for at andre ikke skal like dem o.l... jeg stor trives sammen med lesbiske, men er selv heterofil.

har jo klina med mange jenter når jeg var 2-3 år yngre enn nå. men nå har jeg funnet mannen i mitt liv. og mine lesbiske veninner kommer jeg altid til å ha.

(22 år)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-660283
Del på andre sider

Hvor gammel var du?

Det er sånn jeg hadde det også det...bare at jeg er homse... hadde forhold med dame, varte faktisk i tre år, men tittet mer på gutter enn jeg jeg tittet på dama, så det var ingen vits mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-660442
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

Jeg er gift og hetero. Tror ikke du er lesbisk; mange jenter tenner på tanken om to jenter som er sammen. Og sex har jeg hatt med mange gutter før det var noe! Hadde sex i fylla som ga meg ingenting. Du er jo glad i venninnene dine, men det er kanskje det? Ikke sikkert du har møtt gutten din enda vet du!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-660782
Del på andre sider

Det er sånn jeg hadde det også det...bare at jeg er homse... hadde forhold med dame, varte faktisk i tre år, men tittet mer på gutter enn jeg jeg tittet på dama, så det var ingen vits mer.

"Det er sånn jeg hadde det også det...bare at jeg er homse... hadde forhold med dame, varte faktisk i tre år, men tittet mer på gutter enn jeg jeg tittet på dama, så det var ingen vits mer."

Hvordan var det for "dama" di? Hun blir ført bak lyset, og holdt for narr i 3 år. I mellomtiden utforsker/finner du ut av din seksuelle legning.

Var dette rettferdig og ærlig ovenfor henne syntes du. Hvordan tror du hun følte det?

Helt greit at du var i tvil, men da burde du ikke vært i et forhold. Du utsetter tross alt en annen person for lidelse, kun for din egen egoisme. Tenkte du på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-660901
Del på andre sider

Gjest wonderingwander

"Det er sånn jeg hadde det også det...bare at jeg er homse... hadde forhold med dame, varte faktisk i tre år, men tittet mer på gutter enn jeg jeg tittet på dama, så det var ingen vits mer."

Hvordan var det for "dama" di? Hun blir ført bak lyset, og holdt for narr i 3 år. I mellomtiden utforsker/finner du ut av din seksuelle legning.

Var dette rettferdig og ærlig ovenfor henne syntes du. Hvordan tror du hun følte det?

Helt greit at du var i tvil, men da burde du ikke vært i et forhold. Du utsetter tross alt en annen person for lidelse, kun for din egen egoisme. Tenkte du på det?

Slike ting kan man vel ikke rå med. Kanskje han måtte prøve ut det å være i et forhold for å virkelig lære seg selv å kjenne. Om han virkelig var hetero eller ikke.

Man lærer av erfaringer, hvilket jeg har altfor lite av..Og det irriterer meg til tider.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-661270
Del på andre sider

Slike ting kan man vel ikke rå med. Kanskje han måtte prøve ut det å være i et forhold for å virkelig lære seg selv å kjenne. Om han virkelig var hetero eller ikke.

Man lærer av erfaringer, hvilket jeg har altfor lite av..Og det irriterer meg til tider.

Joda, men et forhold som varte i 3 år. Det er litt drøyt syntes jeg. Tenk deg for et sjokk for henne, og for en ydmykelse. Nå vet jo hverken du eller jeg hvordan hun tok det, og ikke skriver han noe om det heller. MEN normalt vil nok sånne ting føles forferdelig krenkende.

Hadde han derimot vært ærlig ovenfor "dama" si, og sagt det som det var fra starten av - at han muligens var bifil/homofil. Ja da hadde hun i det minste hatt et valg.

Jeg syntes ikke det bør være en selvfølge å leke med andres følelser på den måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-661523
Del på andre sider

Joda, men et forhold som varte i 3 år. Det er litt drøyt syntes jeg. Tenk deg for et sjokk for henne, og for en ydmykelse. Nå vet jo hverken du eller jeg hvordan hun tok det, og ikke skriver han noe om det heller. MEN normalt vil nok sånne ting føles forferdelig krenkende.

Hadde han derimot vært ærlig ovenfor "dama" si, og sagt det som det var fra starten av - at han muligens var bifil/homofil. Ja da hadde hun i det minste hatt et valg.

Jeg syntes ikke det bør være en selvfølge å leke med andres følelser på den måten.

Kan aldri tenke meg at "osloguten" har "ønsket" å leke med eksdamas følelser. Jeg mener det er helt feil å si det på den måten. At han brukte så lang tid på å finne ut av at det er menn han vil ha, illustrerer heller hvor vanskelig det er. Det er så mange faktore som spiller inn, går ikke inn på dem nå. Bare det faktum at mange, mange mennesker - også i dag (men heldigvis færre og færre) velger å leve heterofilt - sier litt om at det ikke er et enkelt valg. Ei heller en enkel sak å finne ut av. Noen skjønner fort at de er f.eks homo- eller bifile. Andre bruker år på det. Sånn er det. Man kan ikke klandre folk i en sånn situasjon, mener jeg. Han skrev selv at han trodde han var bifil en periode. Det er da innlysende at han da ikke går ut av forholdet med det samme.

Vi ser jo også her at man det er ved å være i situasjonen selv, at man får best forståelse - og ofte også refleksjoner omkring det. Illustrert ved innleggene til s og w.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-661609
Del på andre sider

Annonse

Kan aldri tenke meg at "osloguten" har "ønsket" å leke med eksdamas følelser. Jeg mener det er helt feil å si det på den måten. At han brukte så lang tid på å finne ut av at det er menn han vil ha, illustrerer heller hvor vanskelig det er. Det er så mange faktore som spiller inn, går ikke inn på dem nå. Bare det faktum at mange, mange mennesker - også i dag (men heldigvis færre og færre) velger å leve heterofilt - sier litt om at det ikke er et enkelt valg. Ei heller en enkel sak å finne ut av. Noen skjønner fort at de er f.eks homo- eller bifile. Andre bruker år på det. Sånn er det. Man kan ikke klandre folk i en sånn situasjon, mener jeg. Han skrev selv at han trodde han var bifil en periode. Det er da innlysende at han da ikke går ut av forholdet med det samme.

Vi ser jo også her at man det er ved å være i situasjonen selv, at man får best forståelse - og ofte også refleksjoner omkring det. Illustrert ved innleggene til s og w.

"Kan aldri tenke meg at "osloguten" har "ønsket" å leke med eksdamas følelser. Jeg mener det er helt feil å si det på den måten."

Han har nok ikke ønsket å leke med hennes følelser, likefult så er det det som er resultatet for hennes del.

"At han brukte så lang tid på å finne ut av at det er menn han vil ha, illustrerer heller hvor vanskelig det er."

Vanskelig er det sikker, men det må du huske på at det må ha vært for "dama" hans også. Kanskje hun hadde helt andre planer og forhåpninger til forholdet. Også får hun det slaget i trynet, at hun har levd med en vits i tre år. Ja regelrett rotet dem bort.

Jeg syntes ingen har rett til å holde andre for narr på den måten, for å finne ut av seg selv. Jeg mener han sikret seg selv i begge ender - sånn for egen del, og uten å tenke særlig på henne. Han valgte å vagle frem og tilbake, uten å si noe - det er galt.

"Det er så mange faktore som spiller inn, går ikke inn på dem nå. Bare det faktum at mange, mange mennesker - også i dag (men heldigvis færre og færre) velger å leve heterofilt - sier litt om at det ikke er et enkelt valg."

Det er jo synd, håper bare de holder seg til valget, og ikke går bak ryggen å holder på med andre av samme kjønn samtidig?

"Ei heller en enkel sak å finne ut av. Noen skjønner fort at de er f.eks homo- eller bifile. Andre bruker år på det. Sånn er det."

Jeg mener da de bør være single til de har funnet ut av dette. Rote rundt med andre likesinnede.

"Man kan ikke klandre folk i en sånn situasjon, mener jeg. Han skrev selv at han trodde han var bifil en periode. Det er da innlysende at han da ikke går ut av forholdet med det samme."

Han burde ha fortalt "dama" si, og ikke kun vært ute etter å beskytte seg selv - han visste at noe var feil for hans del. Nå er det jo mulig han gjorde det også - hva vet vi.

"Vi ser jo også her at man det er ved å være i situasjonen selv, at man får best forståelse - og ofte også refleksjoner omkring det. Illustrert ved innleggene til s og w."

Ja de som er i situasjonen selv, forsvarer selvsagt den. Jeg har heldigvis ikke kommet ut for sånne problemstillinger, men vet jeg ville blitt mektig forbannet, om jeg ble brukt som et slags prøveprosjekt.

Leste om ei dame (ikke på dol) som hadde vært gift med en skaphomse i 20 år. Da først tok hun han på fersken med en mann. Hvordan tror du hun følte seg?

20 år av hennes liv var totalt bortkastet og tråkket ned i driten. Folk rundt fikk jo vite, og hun følte seg knust og til latter.(Nå syntes vel folk flest synd på henne, og følte vel mer forakt for han, men det hjalp jo ikke hennes følelser stort)

Hun hadde hele tiden følt at noe ikke stemte, men klarte ikke å sette fingeren på det - OG mannen sa jo ikke noe, han var redd for hva familien og andre skulle tenke. Han beskyttet seg selv.

Syntes du dette er real oppførsel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-661670
Del på andre sider

"Kan aldri tenke meg at "osloguten" har "ønsket" å leke med eksdamas følelser. Jeg mener det er helt feil å si det på den måten."

Han har nok ikke ønsket å leke med hennes følelser, likefult så er det det som er resultatet for hennes del.

"At han brukte så lang tid på å finne ut av at det er menn han vil ha, illustrerer heller hvor vanskelig det er."

Vanskelig er det sikker, men det må du huske på at det må ha vært for "dama" hans også. Kanskje hun hadde helt andre planer og forhåpninger til forholdet. Også får hun det slaget i trynet, at hun har levd med en vits i tre år. Ja regelrett rotet dem bort.

Jeg syntes ingen har rett til å holde andre for narr på den måten, for å finne ut av seg selv. Jeg mener han sikret seg selv i begge ender - sånn for egen del, og uten å tenke særlig på henne. Han valgte å vagle frem og tilbake, uten å si noe - det er galt.

"Det er så mange faktore som spiller inn, går ikke inn på dem nå. Bare det faktum at mange, mange mennesker - også i dag (men heldigvis færre og færre) velger å leve heterofilt - sier litt om at det ikke er et enkelt valg."

Det er jo synd, håper bare de holder seg til valget, og ikke går bak ryggen å holder på med andre av samme kjønn samtidig?

"Ei heller en enkel sak å finne ut av. Noen skjønner fort at de er f.eks homo- eller bifile. Andre bruker år på det. Sånn er det."

Jeg mener da de bør være single til de har funnet ut av dette. Rote rundt med andre likesinnede.

"Man kan ikke klandre folk i en sånn situasjon, mener jeg. Han skrev selv at han trodde han var bifil en periode. Det er da innlysende at han da ikke går ut av forholdet med det samme."

Han burde ha fortalt "dama" si, og ikke kun vært ute etter å beskytte seg selv - han visste at noe var feil for hans del. Nå er det jo mulig han gjorde det også - hva vet vi.

"Vi ser jo også her at man det er ved å være i situasjonen selv, at man får best forståelse - og ofte også refleksjoner omkring det. Illustrert ved innleggene til s og w."

Ja de som er i situasjonen selv, forsvarer selvsagt den. Jeg har heldigvis ikke kommet ut for sånne problemstillinger, men vet jeg ville blitt mektig forbannet, om jeg ble brukt som et slags prøveprosjekt.

Leste om ei dame (ikke på dol) som hadde vært gift med en skaphomse i 20 år. Da først tok hun han på fersken med en mann. Hvordan tror du hun følte seg?

20 år av hennes liv var totalt bortkastet og tråkket ned i driten. Folk rundt fikk jo vite, og hun følte seg knust og til latter.(Nå syntes vel folk flest synd på henne, og følte vel mer forakt for han, men det hjalp jo ikke hennes følelser stort)

Hun hadde hele tiden følt at noe ikke stemte, men klarte ikke å sette fingeren på det - OG mannen sa jo ikke noe, han var redd for hva familien og andre skulle tenke. Han beskyttet seg selv.

Syntes du dette er real oppførsel?

Nei, det mener jeg ikke er real oppførsel.

Poenget mitt, som kanskje ikke var tydelig, er at man går som regel gjennom en fase hvor man tror man er bifil. Og da er det naturlig å holde seg til partneren man har.

Selv gikk jeg aldri inn i forhold med noen av motsatt kjønn, fordi jeg skjønte at det var feil. Så det avhenger litt av når en finner ut at en foretrekker eget kjønn også.

Takk ellers for en ytdypning av det du mener :) Debatt er alltid interessant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111287-er-du-lesbisk/#findComment-661893
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...