Gå til innhold

Fokuserer alt for mye på utseende!!!!

Anbefalte innlegg

Hei.

Er sammen med en kjempe søt jente. Problemet er bare at det er enkelte trekk ved utseendet hennes jeg ikke liker... Snålt, litt sykt..

Poenget er at jeg elsker henne og vil ha henne. Men fokuserer bare på at jeg ikke liker dette disse ansiktstrekkene hennes. Det er helt sykt og jeg vil ikke ha disse følelsene.

Jeg elsker jo henne...

Hva skal jeg gjøre for å få fokuset over på andre ting??

Er innimellom veldig deprimert og tenker negative tanker. Kan det være derfor at jeg leter etter ting som jeg mener er feil ved henne?

For å si det sånn, hun er veldig søt. Jeg kapret henne forann mange andre...

Hjelp meg,,,,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111291-fokuserer-alt-for-mye-p%C3%A5-utseende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest slitern

Hmmm...

Hun er på en måte litt skeiv i ansiktet...

Synes jeg da... Men dette bør jo ikke bety noe!!!

Er det alt! Hvor skeiv er hun? Er det oppsiktsvekkende slik at andre kommenterer det og ser det eller er det bare noe du ser? Hva med de indre kvalitetene? Betyr ikke de mer eller ble du sammen med henne på grunn av utseende? Spørs om ikke du trenger psykologisk hjelp.

Gjest Rex Rodney

At du har gått så langt som å skrive dette innlegget vitner at du slett ikke kan ha det bra med deg selv som lager problemer av det som naturen har skapt.

Enten er du glad i jenta og godtar henne som hun er eller så bør du nå gå inn i deg selv og innse at du ikke er perfekt heller.

Elsker du henne, elsker du utseendet hennes også, slik det er! Men knapt noen har så fulle følelser for en annen, så det er også ønske om å få "enda mer for penga". Og da kommer tankene: Skal jeg satse på henne, eller har jeg sjansen på ei som er hakket bedre? Med risikoen å tape henne du har!

Nei ikke lett! Og hun har kanskje liknende skrupler med deg, uten å si det!

Men om dere går for hverandre vil det jevne seg ut over årene! Når dere er 60 er det det livet dere har ført som gir utseendet (og innholdet)! Se på det som kjøp av hest eller bruktbil, investering over lang tid.

Litt skjevhet kan også være pikant og gi ekstra sjarm, husk at for symmetriske ansikter virker daue! Og noe kan tilpasses med sminke, usymmetrisk hårfrisyre, mascara etc. Og ballkjolen kan matche ved å være utringet på den ene siden bare!

Annonse

petter smart

Kanskje du er redd for å elske henne for mye, og prøver å finne feil ved henne som egentlig ikke begyr NOE?

Ærlig talt, mannen kan da ikke være sammen med ei dame som er bittelitt skjev i ansiktet, det hjelper ikke at masse andre menn ikke ser dette og finner henne attraktiv.

Min personlige teori om slikt er at en blir fiksert på slike ting fordi det er noe som er "ulovlig". Du kan jo bare se på alle de tilbakemeldingene som kommer her!

Erfaringsmessig så forsvinner slikt i det du har sagt det høyt, til henne eller til noen andre.

Gjest Humlepungen

Hva er det slags trekk du ikke liker ved henne?

Kanskje du har begynt å få litt "noia" for forpliktelsen med henne og derfor begynner å prøve å finne feil hos henne.

Ta å se deg selv i speilet. Er du selv perfekt? Du har sikkert noen trekk som dama di kunne hengt seg opp i om ho hadde samme tankene som deg. Eller?

Om du virkelig elsker henne og vil dele livet med henne, så må du finne en måte å godta henne på. Ingen er perfekt. En kan _alltid_ finne noe en ikke liker hos partneren. Men en velger jo selv hva en vil fokusere mest på.

Bare jeg som ser det, tror jeg.

Som sagt jeg elsker henne. Det indre betyr såklart mest. Kunne ikke levd uten henne.

Jeg fokuserer generelt mye på negative ting/følelser. Kanskje jeg burde tatt en tur til psykolog.

Ja, kanskje du trenger en tur til psykolog...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...