Gjest turid Skrevet 26. juli 2000 Skrevet 26. juli 2000 Jeg plages av sopp hele tiden,min partner har brukt krem så det er sikkert. Jeg fikk av gynokologen 2 stk.Diflucan (a 150 mg)+ Mysostatin mixtur. Forde jeg hadde sopp i munnen også,hun mente jeg og hadde i tarmer m.m. Jeg har nå tatt 2 fl.Mixtur, og 6 kapsler Diflucan,kan hente en gang til på Diflucanen, skulle ta 2 hver gang. Hva gjør at jeg får dette hele tiden? Jeg er nøye med renslighet,bruker bomullstruser,som vaskes på 60 grader. Men har en revmatisk sykdom,som medfører endel piller & sprøyter,samt at psyken på grunn av smertene ikke er bra. Har dette noe med saken å gjøre?? Får noe for psyken også. Takk for svar. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juli 2000 Skrevet 27. juli 2000 Svar til turid Det er viktig at du får testet at det er sopp du har i skjeden og ikke noe annet. Hvis du får det mange ganger i året kan du forsøke enten å regelmessig ta stikkpille før og etter mensen, evt bruke 1 Diflucan-tablett hver 14.dag. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juli 2000 Skrevet 27. juli 2000 Svar til turid Det er viktig at du får testet at det er sopp du har i skjeden og ikke noe annet. Hvis du får det mange ganger i året kan du forsøke enten å regelmessig ta stikkpille før og etter mensen, evt bruke 1 Diflucan-tablett hver 14.dag. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.