Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som vet hvordan pillen egentlig virker? Hvis kondomet sprekker og jeg har ubeskyttet samleie 5 timer etter eggløsning (jeg kjenner når det skjer) og tar pillen ca 12 timer etter samleiet. (17 timer etter at egget løsnet) Hva er det da som skjer med egg og spermier? Hvis egget er blitt befruktet, "dør" det da? Hvis det ikke er befruktet, hva er det da som forhindrer befruktning? Jeg er nyskjerrig siden bruksanvisningen på pillen ikke sier noe om hva som skjer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111308-hvordan-virker-egentlig-angrepillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

for å bli gravid, må man ha samleie för eggelösningen begynner, så spermien er der oppe et sted og venter på at egget skal komme.

Egget lever i et døgn så det spørs jo hvor fort spermiene svømmer. Nå var det ikke det jeg spurte om men takk for innlegg.

Trine Endsjø, jordmor

Angrepillen skal, som du sikkert vet, tas innen 72 timer etter et ubeskyttet samleie. Hvis dette gjøres, vil det evt. befruktede egget ikke få anledning til å sette seg fast i livmoren, siden hormonpåvirkningen fra angrepillen har gjort slimhinnen i livmoren uimotagelig for implantasjon.

• 1 måned senere...

Egget lever i et døgn så det spørs jo hvor fort spermiene svømmer. Nå var det ikke det jeg spurte om men takk for innlegg.

Og det er ikke sikkert den virker,selv om bruksanvisningen følges korekt.

Av egen erfaring, ble gravid og ville ta abort , men det var ikke noe levende foster så aborten var allerde i gang, legen mente ikke at dette hadde noen sammenheng med at jeg hadde tatt angrepillen.

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Ikke mer sex på meg

Og det er ikke sikkert den virker,selv om bruksanvisningen følges korekt.

Av egen erfaring, ble gravid og ville ta abort , men det var ikke noe levende foster så aborten var allerde i gang, legen mente ikke at dette hadde noen sammenheng med at jeg hadde tatt angrepillen.

Hei Era,

Pillen virket ikke på meg heller, tok abort i uke 7 :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...