Gå til innhold

For tidlig overgangsalder?

Anbefalte innlegg

Gjest kornblomst

Jeg er en kvinne på 39 år som har hatt flere prøverørsforsøk uten å lykkes. Det virker som det er eggkvaliteten det er noe i veien med. Jeg har mange egg, men kvaliteten er ikke den beste. Kan jeg være i tidlig overgangsalder? Hvordan kan jeg finne ut det, kan de måles på noe vis? Og er det evt. noe å gjøre med det?

Jeg har regelmessig menstruasjon.

Taknemmlig for svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111342-for-tidlig-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er 29, og fikk for tre-fire dager siden konstatert for tidlig overgangsalder, og kan dermed aldri regne med å få egne barn.

.

Jeg har siden jeg var 21 år vært plaget med alle de symptomene dette medfører (svettetokter, uteblitt mens osv osv). Jeg oppfordrer deg til å kreve av legen å sjekke om du er i overgangsalder. Dette gjøres i form av blodprøver - sammen med at de på menssyklusen din. For man kan ha mensen av og til og fremdeles være i overgangsalderen.

Selv er jeg veldig "bitter" på systemet fordi jeg mener at jeg skulle vært sjekket ut på et mye tidligere tidspunkt. Hadde de funnet det ut tidligere, så kunne de kanskje tatt ut egg fra meg...

Så jeg må nok ty til eggdonasjon eller adopsjon...

Min erfaring og oppfordring er ihvertfall at du krever at de sjekker ut.

Lykke til - med alt.

Hei kornblomst

Syns å huske nicket ditt fra tidligere av. Hadde ikke vi et forsøk på noenlunde samme tid for ca. to år siden? Hvis du er den samme, har lurt på hvordan det har gått med deg. Selv har vi kuttet helt etter to søskenforsøk som begge endte med abort. Vi har nå startet adopsjonsprosessen og regner med å reise til Kina om ca. 1 1/2 år for å hente hjem nestemann. Vi har ei lita IVF tulle fra før av.

Er du den samme montro? Fra det våte vestland?

Hilsen

Jeg er 42 år og har også fått påvist tidlig overgangsalder. Det er ikke uvanlig. Gå til legen og sjekk, det er bare snakk om en blodprøve. Og, det er ingen krise, du kan fortsatt bli gravid, så lenge du har mensen, og den kan det hende du beholder i flere år ennå.... Jeg skal begynne med medisin nå, noe som heter Trisekvens, men selv om jeg spiser dem, er det mulig å bli gravid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...