Gå til innhold

Har du det bra i forholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest Alessya

Hehehehe

Jeg spytta ei real klyse i crabstick'en som bare ex-kjæresten min spiste. Han viste ingenting så klart, og jeg satt å så på han når han smørte crabstick utover brødskiva dagen etter. Mmmmmm.

*Skjemmes litt nå, men det var en deilig hevn...*

Mannen min hadde for vane å komme hjem for sent når jeg laget middag før.

Jeg hadde fått nok jeg serverte middagen i fanget hans og tømte saus over håret hans (den hadde jo blitt kald så klart). Det var siste gangen han kom hjem for seint...

Fortsetter under...

serendipity

Vi har vært sammen i over 16 år og jeg vil vel si vi har det bra, har hatt endel problemer i storfamilien det siste året og det er jo ting som kan slite litt inne i vår lille kjerne.

Men vi tar på hverandre hver dag, holder gjerne hverandre i hånda når vi går en tur osv...

Vi ble sammen da vi var 18 og 23 år og jeg kan vel med hånden på hjertet si at vi har heller vokst mot hverandre enn fra hverandre.

Men for all del vi kan krangle så fillene fyker, men ett godt parforhold skal ikke bare være enighet, sier noen at de aldri krangler da er det virkelig no galt.

Vi har vært sammen i over 10 år og har barn på 4 år. Vi har det stort sett veldig bra. HAr slevfølglig noen perioder (måneder ) hvor vi sliter litt. Men dette kommer gjerne som følge av at en av oss jobber litt mer enn vanlig eller at vi rett og slett er litt "lei". Disse periodene kommer jo en gang i året, og da er det litt tungt. Men vi vet begge at vi kommer over dette og har det helt storveis. Vi krangler jo også noen ganger, men det varer ikke lenge så er vi perlevenner igjen. Jeg blir bråsint og er ikke lagn sur, mens mannen er litt mer taus og sier ikke så mye.

Men vi jobber begge med å bli bedre på å kommunisere. Han og si fra og jeg å prøve og roe meg ned. Vi har et trygt og stabilt forhold, hvor begge har mye frihet (altså ikke å ha andre partnere). Dette gjør at jeg fortsatt etter 10 år elsker min samboer og at det kiler i magen når jeg ser han..

Vi har vært sammen i over 10 år og har barn på 4 år. Vi har det stort sett veldig bra. HAr slevfølglig noen perioder (måneder ) hvor vi sliter litt. Men dette kommer gjerne som følge av at en av oss jobber litt mer enn vanlig eller at vi rett og slett er litt "lei". Disse periodene kommer jo en gang i året, og da er det litt tungt. Men vi vet begge at vi kommer over dette og har det helt storveis. Vi krangler jo også noen ganger, men det varer ikke lenge så er vi perlevenner igjen. Jeg blir bråsint og er ikke lagn sur, mens mannen er litt mer taus og sier ikke så mye.

Men vi jobber begge med å bli bedre på å kommunisere. Han og si fra og jeg å prøve og roe meg ned. Vi har et trygt og stabilt forhold, hvor begge har mye frihet (altså ikke å ha andre partnere). Dette gjør at jeg fortsatt etter 10 år elsker min samboer og at det kiler i magen når jeg ser han..

Etter å ha vært sambo i over 15 år så har det blitt noen krangler/uenigheter, men heldigvis veldig få. Vi er uenige om enkelte ting, men vi er veldig beviste på at vi skal komme frem til løsninger.

Jeg tror at en grunn til at vi har det bra er at vi er ganske så like når det gjelder økonomi, oppdragelse av barn, holdninger og enighet om at problemer skal løses uten "skrikekrangel" og at vi er gode til å lytte til hverandre.

Etter å ha vært sambo i over 15 år så har det blitt noen krangler/uenigheter, men heldigvis veldig få. Vi er uenige om enkelte ting, men vi er veldig beviste på at vi skal komme frem til løsninger.

Jeg tror at en grunn til at vi har det bra er at vi er ganske så like når det gjelder økonomi, oppdragelse av barn, holdninger og enighet om at problemer skal løses uten "skrikekrangel" og at vi er gode til å lytte til hverandre.

Vi har hatt 3-4 heftige krangler på de 15 årene, men det er mange år siden.

Vi sier ikke at vi elsker hverandre hver dag. Syntes det må komme naturlig av følelser den dagen, enn av vane av å si det.

Vi er dessuten veldig flinke å vise vår kjærlighet på en annen måte. Jeg kan f.eks. lage yndlingsmiddag hans eller hvis han er sliten så kan jeg be han få slappe av litt etter middagen (vi har to barn så det er luksus!)kommer ikke på mer i farta, men det er små hverdagsgleder som betyr mer syntes jeg.

Jeg har samboer og vi har vært sammen i 9 måneder. Vi er ikke noe glansbilde, da sexen er et konstant problem. Jeg er lidenskapelig og trenger litt flyt, han er mer kjeitete og forsiktig på det området. Vi krangler om dette omtrent hver tredje dag, men jobber med å komme hverandre i møte.

Utenom disse kranglene er vi veldig søte og mange sier de ønsker at forholdet deres var som vårt. Vi sitter alltid nær hverandre, gjør det meste sammen, kysser hele tiden, holder hender og sier vi elsker hverandre så ofte som vi føler for det (altså flere ganger om dagen). Vi er også flinke til å gi komplimenter til hverandre. Får se hvordan det er om ti år ;)

Jeg gleder meg til sexproblemet er løst (eller lettere å takle), for vi krangler sjeldent eller aldri om noe annet.

Annonse

Ja, vi har det veldig bra. Vi sier "jeg er glad i deg" eller "jeg elsker deg" stort sett hver dag. Vi krangler svært sjelden, kan faktisk ikke huske sist gang vi kranglet. Det hender vi diskuterer, men ikke noe jeg ville kalle krangling. Som oftest gjelder det husarbeid, men det går fort over og vi finner en løsning.

Jeg tror faktisk aldri vi har kranglet. Vi har vært uenige ja, og jeg har sagt fra når jeg irriterer meg over ting, men vi har aldri krangla. Syns det går an å snakke sammen på en mer konstruktiv måte enn å krangle. Vi sier daglig til hverandre at vi elsker hverandre. Ofte ringer han hjem fra jobben for å høre hvordan jeg har det og for å si at han elsker meg :) Koselig!

Sånn utenom det - svar på spørsmålet i tittelen - ja, jeg har det bra i forholdet :) Sier til meg selv at får jeg det ikke bra sammen med han her, så får jeg det aldri bra i noe forhold.

Vi er forskjellige på noen områder (noe annet ville blitt kjedelig), men på de områdene som betyr mest for oss er vi veldig like :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...