Gå til innhold

Valgte forhold - ikke godt betalt jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Mia Caza

Kjæresten min har blitt headhuntet til en jobb. Han holder imidlertidig på med omskolering pga. bechterev.

Men så kom toppledelsen i en bedrift og kalte han inn på teppet. Han fikk tilbud om lønn på 400 000,- + bonus + fri telefon + PC + bil +++. Aberet er at jobben innebærer MYE reising og er ikke en 9-16 jobb.

Vi har diskutert dette frem og tilbake, og jeg har stilt meg kritisk til at han skal være så mye borte. Jeg blir skeptisk til at han ikke lenger kommer til å få et sosialt liv og ha tid til meg, samt at utdannelsen hans går i vasken.

Han skal tenke seg om til mandag, men slik det ser ut for nå så tar han ikke jobben. Jeg har en finger med i spillet, men jeg har gitt klar beskjed om at det får være hans avgjørelse å ta. Det er jo en stor ære å bli headhunta, og det synes jeg er vel forunt!

Problemet nå er om han virkelig takker nei til jobben hovedsakelig pga. meg. Og kommer han til å angre og i så fall vil han da legge skylda på meg? Jeg er sånn i tvil om hva som er rett.

Noen som er gift/sambo med en mann som reiser mye? Hvordan påvirker det forholdet deres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111531-valgte-forhold-ikke-godt-betalt-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rex Rodney

Du har nå sagt til ham hva du synes om dette, og da er det opp til ham å avgjøre hva han skal gjøre.

Har i tidligere vært i samboer med ei jente som valgte å ta en ny stilling i jobben (jeg støttet henne) som innebærte at hun var borte fra mandag morgen - torsdag kveld.

I begynnelsen syntes jeg det var helt greit, men etter hvert føltes det som om jeg var single og følte at vi mistet noe av forholdet. Jeg gjorde det slutt etter noen måneder pga. dette. Vi hadde vært sammen i 4 år.

Gjest Mia Caza

Jeg synes det er litt vel mye forlangt av deg å nekte han å ta denne jobben. Du har jo lagt et ganske klart press på han.

Det må da være fullt mulig å kunne være kjærester for det selv om man ikke ser hverandre hele tiden.

Vi snakker ca. 200 reisedager i året...

ok , det er ganske mye.

Glad det ikke er mitt valg .... det er jo et dilemma for hadde jeg vært deg så hadde jeg syntes det var vanskelig å nekte kjæresten min å skaffe seg en jobbkarriere, men samtidig så hadde jeg jo villet ha muligheten til å se han også av og til.

Men dette trenger jo ikke å være for lang tid - kanskje du kan bli med på noen av turene - i helger osv. hvis han reiser til noen interessante steder da.

Men alt er jo avhengig av hvor mye lyst han har på denne jobben ! Og til slutt så tar han jo selv valget.

Det er selvsagt også avhengig av hva slags jobb det er .... ser du skriver noe om at utdannelsen hans går vasken. Hvis den bare er godt betalt men ikke spesielt karrierefremmende så synes jeg godt han kan takke nei. Penger er ikke så viktig .

Annonse

Gjest Mia Caza

ok , det er ganske mye.

Glad det ikke er mitt valg .... det er jo et dilemma for hadde jeg vært deg så hadde jeg syntes det var vanskelig å nekte kjæresten min å skaffe seg en jobbkarriere, men samtidig så hadde jeg jo villet ha muligheten til å se han også av og til.

Men dette trenger jo ikke å være for lang tid - kanskje du kan bli med på noen av turene - i helger osv. hvis han reiser til noen interessante steder da.

Men alt er jo avhengig av hvor mye lyst han har på denne jobben ! Og til slutt så tar han jo selv valget.

Som jeg sier; det er hans valg å ta.

Men jeg vet at slike konsulent jobber som han har fått tilbudt er et hundeliv med masse reising, venting, kafeteriamat, jobbing, stress - og mye borte fra kjæresten og uten sosialt liv. Som han sier; hvis han hadde vært singel hadde utsiktene sett annerledes ut. Men uansett, en slik jobb er ikke noe å bli gammel i pga. så høy stressfaktor. Og han har becherev og bør ta det litt med ro og trene mye. Det får han da ikke tid til. Mye å ta hensyn til her!

Jeg skjønner godt at han vil tjene penger, men jeg tror han tenker litt kortsiktig. Med utdannelse vil han stille mye, mye sterkere og vil tjene meget bra.

Dilemmaet er om han synes det l blir verdt det. Men jeg tror han takker nei. Vi bor sammen og tilbringer mye tid sammen daglig, så overgangen hadde blitt så innmarri stor om han hadde blitt borte i ukesvis i slengen...

Ikke lett alltid... :) God helg!

Som jeg sier; det er hans valg å ta.

Men jeg vet at slike konsulent jobber som han har fått tilbudt er et hundeliv med masse reising, venting, kafeteriamat, jobbing, stress - og mye borte fra kjæresten og uten sosialt liv. Som han sier; hvis han hadde vært singel hadde utsiktene sett annerledes ut. Men uansett, en slik jobb er ikke noe å bli gammel i pga. så høy stressfaktor. Og han har becherev og bør ta det litt med ro og trene mye. Det får han da ikke tid til. Mye å ta hensyn til her!

Jeg skjønner godt at han vil tjene penger, men jeg tror han tenker litt kortsiktig. Med utdannelse vil han stille mye, mye sterkere og vil tjene meget bra.

Dilemmaet er om han synes det l blir verdt det. Men jeg tror han takker nei. Vi bor sammen og tilbringer mye tid sammen daglig, så overgangen hadde blitt så innmarri stor om han hadde blitt borte i ukesvis i slengen...

Ikke lett alltid... :) God helg!

Vil absolutt anbefale han å fullføre utdannelse ja. I usikre jkobbmarkeder som det er nå så er det jo de som ikke har utdannelse som ofte ryker først også.

God helg til deg også! :-)

petter smart

Slik jeg forstår det er dette en fast jobb/ordning, slik at det ikke vil bli bedre over tid.

Da ser jeg egentlig ikke problemet. Er han glad i deg takker han nei til dette da det vil føre dere fra hverandre og sannsynligvis ødelegge forholdet.

200 dager fra hverandre er mye og når det egentlig ikke er nødvendig blir det vanskelig å akseptere.

Men ikke legg noe press på han, la han avgjøre dette selv. Velger han jobben, velger han bort deg slik jeg ser det.

Du har nå sagt til ham hva du synes om dette, og da er det opp til ham å avgjøre hva han skal gjøre.

Har i tidligere vært i samboer med ei jente som valgte å ta en ny stilling i jobben (jeg støttet henne) som innebærte at hun var borte fra mandag morgen - torsdag kveld.

I begynnelsen syntes jeg det var helt greit, men etter hvert føltes det som om jeg var single og følte at vi mistet noe av forholdet. Jeg gjorde det slutt etter noen måneder pga. dette. Vi hadde vært sammen i 4 år.

Hm. Vanskelig dette, da.

Slik jeg ser det, så går ikke stress, mye jobbing og reising OG Bechterev sammen i det hele tatt.

Tenk deg bare, laaange flyreiser, timelange møter på harde, vonde stoler og en utrolig vond rygg?

Her kan vel kanskje legen råde/ fraråde, så slipper du skyldfølelse i ettertid?

Hm. Vanskelig dette, da.

Slik jeg ser det, så går ikke stress, mye jobbing og reising OG Bechterev sammen i det hele tatt.

Tenk deg bare, laaange flyreiser, timelange møter på harde, vonde stoler og en utrolig vond rygg?

Her kan vel kanskje legen råde/ fraråde, så slipper du skyldfølelse i ettertid?

.

Annonse

Jeg har tro på at om man er virkelig glad i hverandre...så går det meste....

og en lønn på 400 000 er ikke så ille det da...det kommer sikkert mer og i overtid osv...eller??

Penger betyr mye..ikke alt, men mye..og se deg rundt; folk mister jobbene sine hver dag...selv godt utdannete folk sliter med å få arbeid...Nei, tenk deg godt om før du "nekter" ham jobben.

Det er sikkert ikke lett for ham heller. Litt drøyt å si at det er enten deg eller jobben...støtt ham heller i det valget han tar, hvis du er glad i han da...Hvis han er en du virkelig vil satse på...er han ikke det, så må du være ærlig mot ham nå, slik at han ta valget uten å tenke på deg og dine følelser..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...