Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøve å spørre om det her på allmennmedisin, men fikk ikke noe særlig svar. Sikkert feil gruppe har jeg skjønt i ettertid.

Er det farlig hvis mensen blir borte? Er forresten 17 år. Og jeg er ikke gravid!

Takker på forhånd for svar...

Gjest Det er da ikke rart i det
Skrevet

IKKE noe rart at mensen har blitt borte når du har drevet og nislanket deg ut i fra det jeg har forstått på deg og dine innlegg.

Når man blir undervektig, og går en del for mye ned i vekt,og har slanket seg en del så mister man mensen.Det er jo et av symptomene som blant annet kan ses ved en spiseforstyrrelse. Da er det også STORE sjanser for at du ikke kan få barn senere i livet ditt og at du blir steril

Mitt råd til deg er å dra til legen og forklar saken.Kanskje du kan få en pille som setter i gang hormonproduksjonen i kroppen din igjen.At mensen forsvinner kan også komme av at hormonproduksjonen er nedsatt

Gjest Det er da ikke rart i det
Skrevet

Du er 17år, og hvor mye veier du i forhold til høyden din da?

Skrevet

Du er 17år, og hvor mye veier du i forhold til høyden din da?

Har skjønt at jeg har et problem, men jeg var bare lurte på om det egentlig var veeeldig farlig? Skjønner jo at det er et tegn på at det er noe som ikke er helt i orden...

Om jeg kan få barn eller ikke bryr meg egentlig ikke så veldig. Kanskje jeg forandrer mening om noen år, hva vet jeg...

firebird1365380441
Skrevet

IKKE noe rart at mensen har blitt borte når du har drevet og nislanket deg ut i fra det jeg har forstått på deg og dine innlegg.

Når man blir undervektig, og går en del for mye ned i vekt,og har slanket seg en del så mister man mensen.Det er jo et av symptomene som blant annet kan ses ved en spiseforstyrrelse. Da er det også STORE sjanser for at du ikke kan få barn senere i livet ditt og at du blir steril

Mitt råd til deg er å dra til legen og forklar saken.Kanskje du kan få en pille som setter i gang hormonproduksjonen i kroppen din igjen.At mensen forsvinner kan også komme av at hormonproduksjonen er nedsatt

Etter å ha lest innlegget ditt i allmennmedisin forumet, kan jeg godt forstå at du har mistet mensen.

Du er sikkert klar over at du veier en hel del for lite i forhold til høyden din.

Når du begynner å bli såpass undervektig, kan de indre organene ta skade og hormonproduksjonen som setter mensen i gang vil svikte.

Om du fortsetter på sammen måten som du tydeligvis har gjort en stund nå, er det ikke bare hormonproduksjonen som vil svikte.

Overdreven slanking vil også kunne føre til at du mister benmasse, noe som igjen kan føre til at du får benskjørhet i ung alder.

Videre er det vanlig at folk som slanker seg så mye får kraftig ansiktsbehåring, skjør hud, rynker, forstoppelse ...og mye annet som du kanskje helst vil slippe.

Du er bare 17 år og burde kunne greie å komme ut av dette mønsteret som du har lagt deg til.

Men da må du ville det selv...

Jeg går ut i fra at du ikke bare skriver innlegg her for å fortelle hvor tynn du har klart å bli.

Vil du ha hjelp, forslår jeg at du skriver ut innleggene dine herfra + noen av de svarene du har fått og viser dem til f.eks fastlegen din eller noen andre som kan hjelpe/ henvise deg videre.

Lykke til ( og god bedring!:)))

Med Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...