kevaho Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hei! Har egentlig tatt pause fra dette forumet over sommeren - har 1 IVF og 1 ICSI bak meg uten hell. Men må bare skrive noen rader i håp om å få litt støtte? Vi tenkte "prøve" naturmetoden nå i sommer og bare slappe av fra alle kunstige hormoner etc........ Gikk over 18 dager på siste mens!!!! hadde selvsagt store forhåpninger - men...ikke.En kjær veninde fortalte meg i denne perioden at hun var gravid i ca 8-9 uken. Det gjorde selvsagt vondt i meg - men er absolutt glad for hennes skyld. Mensen kom da ...og nå er en annen god veninde gravid i ca uke 7-8........hmmm.... Nå snakker mine andre to gode veninder om å "prøve" i sommer også og jeg føler meg bare så TOM! Helt sikkert kommer det en hilsen snart fra de to også - at de er gravide!!! Hvem skal jeg umgås med når ALLE veninder er gravide eller i hvert fall ikke snakker om annet..... Uff - tusen takk for at dere "lyttet"......verden er veldig urettferdig mange ganger synes jeg! Skal prøve å holde motet oppe......men det er vanskelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
biabia Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hei! Kjenner meg i det du skriver. Der er ikke lett å klare å la være at egen sorg over å ikke få barn går utover andre. Samtidig som når mange venninner er gravide og får barn blir det flere spørsmål om hvorfor man ikke har barn og færre "fristeder". Håper at du føler deg bedre og at dere lykkes på tredje forsøk. Vi har også en IVF og en ICSI bak oss. Og venter nå på at høsten skal komme slik at vi kan ta det tredje forsøket. Ventetiden har vært veldig lang. Stor trøsteklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/#findComment-664386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elele Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Huff da! Først og fremst vil jeg si at jeg synes den slags om at "skal vi også prøve..." blir for dumt når man er voksen. Det er sånt man drømmer om mens man er småunger, det å få barn på lik tid. Har du fortalt dine venninner hva dere sliter med? Om ikke, så ville det kanskje vært en idè å gjøre så, for ellers får du bare høre det "ja, og så er det deres tur da..." og det sårer mer enn å la dem vite bakgrunnen...mener jeg. Det blir deres tur også, ha tolmod og kjærlighet til hverandre, så skal du se at tiden er inne når den kommer. Kos deg nå i sommer, og et høstforsøk kan resultere i at du ikke kan røyke, feste osv på lang lang tid fremover. ønsker deg all verdens av lykke i tiden som kommer, men husk, at det er i motbakker det som regel går oppover, og det gjelder så absolutt for dere også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/#findComment-664557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
luske Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hei på deg! Ville bare si at jeg skjønner så godt hvordan du har det - det er ikke lett når alle andre fikser dette uten problmer. Tomhetsfølelsen er noe av det verste som finnes .......det er ikke alltid lett å se positivt på tingene. Du får tenke at 2 forsøk er jo ikke mye. Vi for vår del tenker å spare til privatte forsøk dersom det siste til høsten heller ikke lykkes. Føler med deg, klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/#findComment-664906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevaho Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Hei! Kjenner meg i det du skriver. Der er ikke lett å klare å la være at egen sorg over å ikke få barn går utover andre. Samtidig som når mange venninner er gravide og får barn blir det flere spørsmål om hvorfor man ikke har barn og færre "fristeder". Håper at du føler deg bedre og at dere lykkes på tredje forsøk. Vi har også en IVF og en ICSI bak oss. Og venter nå på at høsten skal komme slik at vi kan ta det tredje forsøket. Ventetiden har vært veldig lang. Stor trøsteklem fra Hei! Tusen takk for støtte........venindene mine vet om hva vi har gått igjennom - vi har "prøvd" i 2,5 år snart = uten hell. Det er sikkert vanskelig for dem også å vite hvordan de skal forholde seg til meg.......de to som er gravide snakker jeg veldig åpent med om hvordan jeg føler det - men det er ikke lett. Takk!! lykke til videre du / dere også Varme klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/#findComment-665015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevaho Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Huff da! Først og fremst vil jeg si at jeg synes den slags om at "skal vi også prøve..." blir for dumt når man er voksen. Det er sånt man drømmer om mens man er småunger, det å få barn på lik tid. Har du fortalt dine venninner hva dere sliter med? Om ikke, så ville det kanskje vært en idè å gjøre så, for ellers får du bare høre det "ja, og så er det deres tur da..." og det sårer mer enn å la dem vite bakgrunnen...mener jeg. Det blir deres tur også, ha tolmod og kjærlighet til hverandre, så skal du se at tiden er inne når den kommer. Kos deg nå i sommer, og et høstforsøk kan resultere i at du ikke kan røyke, feste osv på lang lang tid fremover. ønsker deg all verdens av lykke i tiden som kommer, men husk, at det er i motbakker det som regel går oppover, og det gjelder så absolutt for dere også. Det varmer med støtte - skal nevnes at alle venindene vet hva vi har gått gjennom - men som jeg skrev til biabia så er det kanskje vanskelig for dem også....... Snakke med en i dag som syntes at jeg bare kunne si eksakt hva jeg ville - fordi hun skjønner virkelig at dette føles sååååååååå urettferdig . HUn har superlett å bli gravid og trenger bare å se på en mann så er hun gravid. HUn syntes også at hvis hun fikk veløge såhadde hun ønsker at jeg hadde vært gravid nå og ikke hun ( som bare sluttet med ppiller og ble på en gang) Livet går jo videre! Store KLemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/#findComment-665018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevaho Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Hei på deg! Ville bare si at jeg skjønner så godt hvordan du har det - det er ikke lett når alle andre fikser dette uten problmer. Tomhetsfølelsen er noe av det verste som finnes .......det er ikke alltid lett å se positivt på tingene. Du får tenke at 2 forsøk er jo ikke mye. Vi for vår del tenker å spare til privatte forsøk dersom det siste til høsten heller ikke lykkes. Føler med deg, klem fra Ja du, 2 forsøk kan høres ut til å være få forsøk.......men etter å ha prøvd i 2,5 år og i en alder av 36 år så føles det som om klokken bare tikker i vei....... jeg har jo lyst på 3 barn...men er glad om vi får til 1. Vi tar også på privat klinikk og har ikke vørt innom dte offentlige enda ...? (begynte kanskje i feil ende) Lykke til videre! Goa KLemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/#findComment-665023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
luske Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja du, 2 forsøk kan høres ut til å være få forsøk.......men etter å ha prøvd i 2,5 år og i en alder av 36 år så føles det som om klokken bare tikker i vei....... jeg har jo lyst på 3 barn...men er glad om vi får til 1. Vi tar også på privat klinikk og har ikke vørt innom dte offentlige enda ...? (begynte kanskje i feil ende) Lykke til videre! Goa KLemmer fra Hei igjen! *Vet ikke om jeg skrev det litt feil - men vi er på offentlig klinikk nå (Haukeland Sykehus), men tenker å ta en runde på en privat klinikk etterpå - kanskje kjeøpe en "tre-pack". Hvilken er dere på? Ditt innlegg kom jo før mitt og da er det jo naturlig å se på det først:-) Vi prøvde i 3,5 år før vi etter 1IVF og 1 frys ble gravide med lillegutt. Han er nå 2 år. Før vi ble gravide syntes jeg det var svært vanskelig å hele tiden instille livet på noe som ikke gikk i oppfyllelse. Så til slutt gav jeg det nærmest opp - begynte på videutdanning og skiftet jobb noe som begge deler innbefattet mer jobbing, men også litt mer innhold i livet som gjorde at jeg følte at jeg iallefall gjorde noe som var bra for meg uansett om jeg fikk barn eller ikke. Jeg orket ikke sitte hjemme om kvelden for å se på tv eller snakke med gravide venninder - så da fordypyte jeg meg heller i studier ved siden av full jobb og traff mange veldig hyggelige mennesker som ikke hadde fokus på barn og familie - det gjorde meg godt. 3 mnd etter at jeg begynte i ny jobb ble jeg gravid (fryseforsøket) og det passet jo svært dårlig for jobben men jeg var strålende fornøyd. Så jeg prøver vel nå også å fylle tomheten med noe som betyr noe for meg og som gir meg noe - nå blir det mye lillegutt og hus/hjem og da hadde det passet så bra med en til....jeg drømmer også om 3 barn - er nå 34.... Etter vi fikk lillegutt hadde jeg en god stund glemt hvor vanskelig disse forsøkene er - men nå kjenner jeg mer og mer på de vanskelige følelsene for hvert forsøk som går og føler meg like desperat nå som den gang. Ja, ja, vi får støtte hverandre i månedene framover -take care!!! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/#findComment-665192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eljo Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Kjære kevaho - håper du har kommet litt opp av bølgedalen igjen idag! Det går jo gjerne opp og ned dette følelseslivet vårt! Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig når alle rundt en oppnår det en i perioder selv sliter med å klare å tro at en skal få selv...! Du skal se at det blir din tur neste gang kevaho! Stå på! Og du - det er lov å kjenne på de små stikkene av "misunnelse" man uvegerlig kjenner en gang i blant når man ser gravide mager "over alt man snur seg"! Det betyr ikke at man er et dårlig menneske, bare at man er et normalt menneske :-) Lykke til og god sommer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111752-f%C3%B8ler-meg-tomtrenger-st%C3%B8tte/#findComment-667585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.