punkyB Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det siste året har vært helt pyton stort sett. Han mener vi kommuniserer godt nå samtidig som han sier at vi ikke har fått det til å funke på flere år (!). Jeg er ganske forvirret må jeg si... Jeg tok jo opp dette med ham en gang i vinter, men da var alt bare fryd og gammen omtrent ifølge ham, hvorfor kunne han ikke sagt det som det var da da? Skulle ønske jeg kunne spole 3 mnd fremover slik at den verste papirmølla var over... Blander meg litt inn .... Mitt inntrykk er at mannen din i den siste tiden har gjort alt mulig annet ennn å være sammen med deg og barna. Han har rømt vekk fra evnt. problemer. Så dere kan da umulig ha fått pratet så mye sammen ? Som du sier så har dere kanskje bare vokst fra hverandre ..... men jeg synes dere skal prøve å ta en familierådgivning for å få tat en grundig evaluering om det er riktig å bryte opp. Evnt. dere kan jo ta en pause - men prøve å finne ut av ting derfra. Skjønner jo godt at du evnt. har vært litt irritert på han hvis han er så mye vekke - og det har han da evnt. merket - men reagert med å trekke seg enda mer vekk - og til slutt vil bort fra hele greia. Tror nok mange , menn spesielt har litt mer problem med å snakke om samlivsproblemer - derfor er det jo greit å få inn en 3. person som har erfaring med å takle slike ting . Men uansett - det må da være like greit å bo alene kontra å ha en mann som aldri er der ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111766-hva-skjer-p%C3%A5-familier%C3%A5dgivning/page/2/#findComment-664649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Unnskyld at jeg er så direkte Lillemus, og tilgi meg om jeg sårer deg; men har han funnet en annen? Han høres så "ferdig" ut - uten at han egentlig forklarer hvorfor! Som sagt - tilgi meg om jeg går over streken!!! Og jeg skjønner deg godt at du vil bli ferdig med papirene. Blir du som meg (og andre har jeg hørt) vil du også få en sinnsyk trang til å rydde og kaste ting når han har flyttet ut! ;-) har dere blitt enige om fordeling av barn og bo? Vit at jeg tenker på hvor j... du har det nå! Det er ingen andre med i bildet, heldigvis. Han holder på å kikker på hus og styrer med banken og alt det der og jeg håper det går ganske fort. Jeg lengter bare etter å få ro og få kommet inn i en rytme i hverdagen. Vi er enige om hvordan vi skal ha samværet med barna, men har ikke fått det ned på papiret enda. Innboet holder vi på å gå gjennom og er enige der også. Jeg har allerede planlagt et par små (rimelige) maleprosjekter når han er ute av huset... ) *Prøver å holde hodet over vannet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111766-hva-skjer-p%C3%A5-familier%C3%A5dgivning/page/2/#findComment-664656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjusken Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det er ingen andre med i bildet, heldigvis. Han holder på å kikker på hus og styrer med banken og alt det der og jeg håper det går ganske fort. Jeg lengter bare etter å få ro og få kommet inn i en rytme i hverdagen. Vi er enige om hvordan vi skal ha samværet med barna, men har ikke fått det ned på papiret enda. Innboet holder vi på å gå gjennom og er enige der også. Jeg har allerede planlagt et par små (rimelige) maleprosjekter når han er ute av huset... ) *Prøver å holde hodet over vannet* Det er bra!!! Det gjør det så mye lettere å samarbeide videre! Dette klarer du! Stå på med ditt gode humør! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111766-hva-skjer-p%C3%A5-familier%C3%A5dgivning/page/2/#findComment-664669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøfrisk Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hei ! Jeg er en mann som ønsker å svare på dette. Kvinner og menn har forskjellige måter å ordne opp i problemer på. Jeg tror menn er vant til å løse et problem hurtig, på enklest mulig måteog med færrest mulig involvert. Tror at kvinner gjerne snakker ut om problemer til venninner og familie, og får mye informasjon på den måten. Kvinner og menn har forskjellige væremåter, og dette tror jeg er genetisk betinget. Jeg tror svaret på at de fleste menn helst går til f.eks. familieterapi som en absolutt siste utvvei ligger i disse genetiske forskjellene. Kvinner vil gjerne prate med noen imens menn helst vil ordne det opp direkte ?!? Er jeg helt på jordet her eller ??? HEI! Så fint at mannfolk svarer, det gleder meg og jeg håper på flere (seriøse selvsagt) innspill fra menn!!! Håper ikke Lillemus føler jeg tar over tråden her *ydmyk*... Vel, ja jeg tror de genene spiller veldig inn. MEN kan menn greie å lære seg til å snakke mer om de føleses messige tingene? Ikke sitte oppe halve natta å snakke om følelser altså!!!! Men jeg tror det handler en del om hva mannfolk er oppdradd til, rollemønsteret, at de skal være staute og sterke, og at det blir sett på som et nederlag å søke hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111766-hva-skjer-p%C3%A5-familier%C3%A5dgivning/page/2/#findComment-664900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.