Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Er en jente på 31 år som for 15 dager siden foretok en utskraping grunnet en missed abortion i uke 7. (2 eggposer festet seg etter prøverørforsøk).Ble forespeilet at jeg kom til å blø i 1 - 2 uker, men mest sannsynlig villle det gi seg før første uken var omme. Jeg har nå blødd i 16 dager. Hadde et lite "opphold" lørdag og søndag men så startet det for fult igjen natt til mandag. Fortsatt blør jeg som en sil med mye svarte blodklumper. Er dette normalt? Når kan jeg forvente å slutte å blø?. Kan nevne at jeg etter ca 1 uke fikk veldig vondt i begge eggstokker samt nederst i magen. Dette ga seg etter et par dager og nå er det som om jeg har fått en vanlig mens med vondt i magen og korsrygg. Er dette vanlig, eller bør jeg oppsøke lege? Hva vil i så fall hun gjøre? Og er det normalt å blø så mye? (blør igjennom et bind på under 2 timer - men gjerne litt mindre om natten eller når jeg holder meg i ro) Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111855-etter-en-utskraping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan man tenke seg at det er din menstruasjon du har fått nå? Hvis du har hatt en missed abortion hvor graviditeten var stoppet opp noen tid før utskrapningen kan ditt hormonsysytem være kommet i gang med eggløsning og etterfølgende menstruasjon. Da bør blødningen stoppe i løpet av en uke etter gradvist å ha blitt mindre. Hvis du fortsatt blør på mandag synes jeg du skal søke lege. Før hvis du blør rikelig og/eller har smerter. Ta kontakt med gynekologisk avdeling hvor du fikk utført behandlingen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111855-etter-en-utskraping/#findComment-669627
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...