Gå til innhold

Ny her..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei alle sammen. Har vært inne og smugtittet en god del her, siden det nå ser ut til at vi skal starte opp med ivf. Jeg har fått med meg at dette med betaling for forsøk har vært noe varialbelt den siste tiden. Fra å være helt gratis, til fullfinansiert og nå delvis egenbetaling. Så kommer spørsmålene mine:

Er det nå slik at det koster 18000 for tre forsøk inkludert medisiner? Regner med å få en del utgifter i forbindelse med uttak, innsetting osv, siden jeg bor langt fra nærmeste sykehus. Det blir langt å kjøre og hotell-overnattinger. Blir dette dekket av trygdekontoret på vanlig måte, som ved annen medisinsk behandling?

Er det ventetider ved oppstart?

Har hørt at uttak kan være velding vondt og at det varierer i stor grad hvor man får beroligende/smertestillende til dette. Stemmer dette?

Hvor mye koster et forsøk på privat klinikk?

Tusen takk til de av dere som orker å ta bryet med å informere en som er fullstendig blank på området:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111863-ny-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Husker ikke alle spørsmålene dine, men tar det jeg kommer på. Av de 18.000 gjelder 3.000 for poliklinisk behandling og 15.000 for medisiner. Du kommer antakeligvis ikke opp i 15.000 ved det første forsøket, så pass på at du har alle kvitteringer hvis det skulle bli en neste gang (håper at du slipper).

Vi har fritt sykehuvalg i Norge. Dvs. at du skal ha dekket dine reiseutgifter minus en egenandel på kr. 90 hver vei. Husk å ta vare på alle kvitteringer og få bekreftelse fra sykehuset om at du/dere har vært der. Mannen får kun dekket for reiseutgifter under uttak. Akkurat da er det jo best at han også blir med. :o)

Køene varierer. Prøv på www.sykehusvalg.no og sjekk ut køene. Du kan også ringe rundt omkring til de forskjellige sykehusene og spørre.

Til slutt vil jeg anbefale www.fub.no sine sider + forum sidene. Der finner du massevis av informasjon.

Riktig lykke til.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111863-ny-her/#findComment-665804
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...