Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg eier jo ikke skrupler ... *S*

Dessuten tror jeg det er Conan selv som sier nei , han er for mye pingle til å stille opp. Her kunne vi ha delt smågodtposen vår med han og greier, men nei ....

Firma ..... utfra det jeg vet er det vel heller en fordel at det ikke er så mye mekking og produksjon der .....

Oii, ingen mekking og ingen produksjon? Jammen da skjønner jeg ikke hva fyren driver med.

Delt godteposen med? Herregud, jeg tror du er helt på styr. Vi deler ingen godtepose med noen tror jeg. Vi setter den i fanget og eter alt sammen opp mens vi skjermer den med venstre arm mot inntrengere.

Jeg har bare noen ynkelige, små røde lakrisbåter igjen.... usj.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667261
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

15

• laguna1365380434

15

• Spirea

7

• petter smart

5

petter smart

Jeg ville sporenstreks oppsøkt lege, og hvis jeg var helt frisk så ville jeg holdt helt kjeft om det.

Og ja, samboeren min var utro en gang i fylla, og jeg skulle inderlig ønske han aldri hadde fortalt meg det!

Du mener vel heller at du skulle ønske at han aldri hadde gjort det?

Men er det egentlig bedre å leve i uvitenhet? Hva om det kommer fram senere, gjerne gjennom andre, er det ikke bedre at han fortalte det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667272
Del på andre sider

Du mener vel heller at du skulle ønske at han aldri hadde gjort det?

Men er det egentlig bedre å leve i uvitenhet? Hva om det kommer fram senere, gjerne gjennom andre, er det ikke bedre at han fortalte det?

Når han først gjorde det så synes jeg det hadde vært best å være uvitende, ja.

Av samme grunn så vil jeg aldri fortelle det hvis jeg er utro, basert på mine egne erfaringer. Har dog ingen planer om å være utro.

Det ødela så mye for oss at jeg fikk vite om det da det hadde skjedd at sånt vil jeg helst ikke vite om at har skjedd, såfremt det ikke er noe forhold gående.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667327
Del på andre sider

Jeg mener akkurat det har en god del å si. Hvorfor er ærlighet omkring et sidesprang som betydde zipp for utøveren så jævlig viktig?

Mener du at det er sentralt for videre kjærlighet? Du kan da ikke bestemme hvor vidt du skal fortsette å være glad i noen på grunnlag av at vedkommende evt hadde 5 min lettsindighet i fylla?

Det beste ville utvilsomt være å holde kjeft. Og det er av hensyn til den bedratte. Har ingen tro på at angsten for å fortelle vil virke preventivt.

Å tilstå ting er gjerne lettende og hyggelig og ender stort sett med lunken tilgivelse fra noen, som med god grunn, er såret og lei seg.

Hvis du derimot VET at typen er så uforsonelig at han garantert ville slå opp etter utroskap, stiller saken seg annerledes, og han burde få en fair sjanse til å forlate forholdet.(men da burde det kanskje ikke vært noe forhold i utgangspunktet?)

Hvis en er rimelig sikker på at resultatet av en slik samtale vil være tilgivelse, bør man klappe igjen og angre for seg selv.

"Jeg mener akkurat det har en god del å si. Hvorfor er ærlighet omkring et sidesprang som betydde zipp for utøveren så jævlig viktig?"

Fordi dette sidespranget som betyr zipp for deg meget mulig betyr alt for han.

Og igjen er fokuset ditt på meg, meg, meg og meg.

Makan til egotankegang skal man lete lenge etter.

Ja, nå er jeg for øvrig sagt ,min i denne diskusjonen, men det er ikke lett å holde kjeft når man er vitne til slik ubeskrivelig egoisme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667334
Del på andre sider

laguna1365380434

"Jeg mener akkurat det har en god del å si. Hvorfor er ærlighet omkring et sidesprang som betydde zipp for utøveren så jævlig viktig?"

Fordi dette sidespranget som betyr zipp for deg meget mulig betyr alt for han.

Og igjen er fokuset ditt på meg, meg, meg og meg.

Makan til egotankegang skal man lete lenge etter.

Ja, nå er jeg for øvrig sagt ,min i denne diskusjonen, men det er ikke lett å holde kjeft når man er vitne til slik ubeskrivelig egoisme.

Misforstått omtanke og eget prinsipprytteri er egoisme...

Hadde det vært opp til å tenke på MEG i en situasjon jeg der jeg evt hadde vært utro, hadde jeg løpt hjem og fortalt, og fått trøst og tilgivelse. Sovnet lettet på armen..phøy&fysj

Hadde jeg derimot tenkt på HAM, hadde jeg holdt fred og hatt det kjipt for meg selv med den dårlige samvittigheten.

Ufattelig at du faktisk ikke får øye på poenget mitt, gløgg og oppvakt som du vanligvis virker..

En kan være ubetenksom, det kan skje den beste, kalkulert såring av andre mnennesker har jeg derimot lite sansen for..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667358
Del på andre sider

Misforstått omtanke og eget prinsipprytteri er egoisme...

Hadde det vært opp til å tenke på MEG i en situasjon jeg der jeg evt hadde vært utro, hadde jeg løpt hjem og fortalt, og fått trøst og tilgivelse. Sovnet lettet på armen..phøy&fysj

Hadde jeg derimot tenkt på HAM, hadde jeg holdt fred og hatt det kjipt for meg selv med den dårlige samvittigheten.

Ufattelig at du faktisk ikke får øye på poenget mitt, gløgg og oppvakt som du vanligvis virker..

En kan være ubetenksom, det kan skje den beste, kalkulert såring av andre mnennesker har jeg derimot lite sansen for..

"Hadde det vært opp til å tenke på MEG i en situasjon jeg der jeg evt hadde vært utro, hadde jeg løpt hjem og fortalt, og fått trøst og tilgivelse. Sovnet lettet på armen..phøy&fysj"

Hvilken verden lever du i?

Jeg er 28 år gammel og har til gode å se mange gutter, så vel som jenter, tilgi utroskap.

Så godt som alltid ender dette i brudd der og da, eventuelt etter en liten stund.

Den trøsten på armen du vil få etter å ha vært utro er noe du muligens får se en sketsj om i Mad Magasine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667363
Del på andre sider

Annonse

Gjest hemmelig nå

"Hadde det vært opp til å tenke på MEG i en situasjon jeg der jeg evt hadde vært utro, hadde jeg løpt hjem og fortalt, og fått trøst og tilgivelse. Sovnet lettet på armen..phøy&fysj"

Jeg er 28 år gammel og har til gode å se mange gutter, så vel som jenter, tilgi utroskap.

Så godt som alltid ender dette i brudd der og da, eventuelt etter en liten stund.

Den trøsten på armen du vil få etter å ha vært utro er noe du muligens får se en sketsj om i Mad Magasine.

Han jeg var gift med tidligere oppdaget at jeg hadde vært utro.

Jeg begynte å gråte og han trøstet meg faktisk og lot meg gråte ut.

Etterpå snakket vi ut sammen og la det bak oss.

Tro det eller ei!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667365
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg lever i den virkelige verden, så vidt jeg vet, og har visst av en godel utroskapsaffærer der utfallet i 90% av tilfellene har vært varianter over scenario A.

De fleste legger heldigvis litt mer i forholdet sitt enn til at de vil dumpe kjæresten for en tabbe.

Derimot vil de selvfølgelig, menneskelig nok bli såret over en slik tabbe, og vi er tilbake til dette med det skrale valget jeg har snakket om tidligere.

Sex er noe de fleste mennesker som på et eller annet hvis og i eneller annen tilstand kan få til med hverandre, så sant de finner motparten atraktiv. Et forhold er, og burde være MYE mer, og grunnlagt på helt andre premisser.

I min verden er det ikke så kompromissløst at det er utilgivelig å feile. Derimot synes jeg det grenser opp mot å være utilgivelig å såre andre for å oppnå egen sjelefred.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667368
Del på andre sider

laguna1365380434

Tro det eller ei!

Nemlig..

Tør jeg spørre om du ikke følte deg bedre etterpå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667370
Del på andre sider

Gjest Undrer på D

Jeg lever i den virkelige verden, så vidt jeg vet, og har visst av en godel utroskapsaffærer der utfallet i 90% av tilfellene har vært varianter over scenario A.

De fleste legger heldigvis litt mer i forholdet sitt enn til at de vil dumpe kjæresten for en tabbe.

Derimot vil de selvfølgelig, menneskelig nok bli såret over en slik tabbe, og vi er tilbake til dette med det skrale valget jeg har snakket om tidligere.

Sex er noe de fleste mennesker som på et eller annet hvis og i eneller annen tilstand kan få til med hverandre, så sant de finner motparten atraktiv. Et forhold er, og burde være MYE mer, og grunnlagt på helt andre premisser.

I min verden er det ikke så kompromissløst at det er utilgivelig å feile. Derimot synes jeg det grenser opp mot å være utilgivelig å såre andre for å oppnå egen sjelefred.

"De fleste legger heldigvis litt mer i forholdet sitt enn til at de vil dumpe kjæresten for en tabbe."

Oisann, det var visst en kuk. Tabbe!

;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667375
Del på andre sider

Vel, du lever åpenbart i en annen verden enn resten av oss.

Det finnes tall på dette, og det at 90 % fortsetter etter utroskap er langt fra realiteten.

Selvsagt finnes unntak, som folk som kaller seg "hemmelig nå" og meget mulig er deg for å underbygge ditt poeng, selv om unntak uansett finnes.

Alle kicker ikke ut kjæresten sin pga utroskap, men svært mange gjør det.

Det finnes vel noe statistikk på dette, og det skal heller ikke mer til enn å lese her på dol for å se hvordan folk flest takler utroskapet.

Den med at man stikker hjem:

- Kjære, jeg er så lei meg... Jeg har gjort noe veldig dumt og knulla en annen *gråt*

- Åh, staaakar deg, jenta mi. Kom til meg så skal jeg trøste deg så du føler deg bedre.

Den er rimelig ny for meg.

Det er vel også denne du er redd for at _ikke_ skal komme, og grunnen til at utroskap ikke blir fortalt om

Man er rett og slett redd for å bli kicka ut men unnskylder seg med noe annet.

For deg er åpenbart utroskap en bagatell. For de fleste andre av oss så er det ikke det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667376
Del på andre sider

Gjest Undrer på D

Tro det eller ei!

"Han jeg var gift med tidligere oppdaget at jeg hadde vært utro. "

Merk formuleringen ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667378
Del på andre sider

Annonse

"De fleste legger heldigvis litt mer i forholdet sitt enn til at de vil dumpe kjæresten for en tabbe."

Oisann, det var visst en kuk. Tabbe!

;-)

Ops, jeg sklei og landa på et høl...

Den er relativt syltynn.

Men kaller man utroskap for "en tabbe" så sier det noe om den personen i utgangspunktet, selv om skapningen er så hindises full at han/hun ikke vet hva han/hun gjør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667380
Del på andre sider

laguna1365380434

Vel, du lever åpenbart i en annen verden enn resten av oss.

Det finnes tall på dette, og det at 90 % fortsetter etter utroskap er langt fra realiteten.

Selvsagt finnes unntak, som folk som kaller seg "hemmelig nå" og meget mulig er deg for å underbygge ditt poeng, selv om unntak uansett finnes.

Alle kicker ikke ut kjæresten sin pga utroskap, men svært mange gjør det.

Det finnes vel noe statistikk på dette, og det skal heller ikke mer til enn å lese her på dol for å se hvordan folk flest takler utroskapet.

Den med at man stikker hjem:

- Kjære, jeg er så lei meg... Jeg har gjort noe veldig dumt og knulla en annen *gråt*

- Åh, staaakar deg, jenta mi. Kom til meg så skal jeg trøste deg så du føler deg bedre.

Den er rimelig ny for meg.

Det er vel også denne du er redd for at _ikke_ skal komme, og grunnen til at utroskap ikke blir fortalt om

Man er rett og slett redd for å bli kicka ut men unnskylder seg med noe annet.

For deg er åpenbart utroskap en bagatell. For de fleste andre av oss så er det ikke det.

Den er rimelig gammel for meg, og jeg tror at grunnen til at du evt ikke hører den så ofte, er at det er denslags folk ofte skammer seg over og ikke forteller.

Jeg kan tenke meg at en del menn finner det demaskuliniserende også, og det siste de ønsker å gjøre er å fortelle den varianten til kompisene. Kulere og ikke fullt så kastrerende å kaste henne ut.

Likefiult tror jeg(og vet i en del tilfeller) at det er fakta.

Jeg bagatelliserer ikke utroskap, men jeg synes ikke det er grunn god nok til å såre og ødelegge andre.

Men om du et øyeblikk vil godta mitt scenario a, er du da fortsatt uenig i at den "ærlige" tilståersken er ego?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667385
Del på andre sider

Gjest Undrer på D

Det var av HELT andre grunner at vi skiltes!

Hvordan vet man egentlig det med 100% sikkerhet? Hvordan kan man garantere at ting ikke hadde vært anneledes dersom det ikke hadde skjedd?

En sånn ting blir fort liggende å knage i underbevisstheten, særlig på en som tilgir fordi han er redd for å miste. Det kan lett gjøre at man blir mindre tilbøyelig til å se mellom fingrene med andre ting.

Alternativt kan den som ha vært utro ubevisst begynne å tvile på forholdet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667388
Del på andre sider

Den er rimelig gammel for meg, og jeg tror at grunnen til at du evt ikke hører den så ofte, er at det er denslags folk ofte skammer seg over og ikke forteller.

Jeg kan tenke meg at en del menn finner det demaskuliniserende også, og det siste de ønsker å gjøre er å fortelle den varianten til kompisene. Kulere og ikke fullt så kastrerende å kaste henne ut.

Likefiult tror jeg(og vet i en del tilfeller) at det er fakta.

Jeg bagatelliserer ikke utroskap, men jeg synes ikke det er grunn god nok til å såre og ødelegge andre.

Men om du et øyeblikk vil godta mitt scenario a, er du da fortsatt uenig i at den "ærlige" tilståersken er ego?

"Jeg kan tenke meg at en del menn finner det demaskuliniserende også, og det siste de ønsker å gjøre er å fortelle den varianten til kompisene."

De trenger ikke å innrømme noe som helst. Den forsmådde, enten det har vært en jente eller gutt, har umiddelbart gått for dumping. Ved et par tilfeller har vel forholdene holdt en liten stund etterpå, før den forsmådde ikke har orket mer.

Utroskapet har ødelagt.

"Men om du et øyeblikk vil godta mitt scenario a, er du da fortsatt uenig i at den "ærlige" tilståersken er ego?"

Ja, er du gal. Jeg har vært 100 % sikker i min sak hele tiden, og etter som du skriver synes jeg det blir mer og mer ubegripelig hvordan du presterer være av denne oppfatningen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667389
Del på andre sider

laguna1365380434

"Jeg kan tenke meg at en del menn finner det demaskuliniserende også, og det siste de ønsker å gjøre er å fortelle den varianten til kompisene."

De trenger ikke å innrømme noe som helst. Den forsmådde, enten det har vært en jente eller gutt, har umiddelbart gått for dumping. Ved et par tilfeller har vel forholdene holdt en liten stund etterpå, før den forsmådde ikke har orket mer.

Utroskapet har ødelagt.

"Men om du et øyeblikk vil godta mitt scenario a, er du da fortsatt uenig i at den "ærlige" tilståersken er ego?"

Ja, er du gal. Jeg har vært 100 % sikker i min sak hele tiden, og etter som du skriver synes jeg det blir mer og mer ubegripelig hvordan du presterer være av denne oppfatningen.

vel, det samme.. Tror vi har fundamentalt forskjellige og uforsonelige meninger om dette.

Som sagt, jeg står på mitt. Hadde jeg vært utro, vet jeg, uten en millimeter av tvil jeg hadde blitt tilgitt. Jeg vet også han hadde blitt lei seg, såret og følt seg demaskulinisert.

ergo er jeg fortrinnsvis ikke så, men hadde jeg nå engang alikevel gjort det, hadde jeg pokker ikke lagt på ham den byrden det unektelig måtte være å trøste og tilgi meg..

Ikke faen.

Personelig har jeg strukket det til klining, og fikk dårlig sammvittighet bare av det. Bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667394
Del på andre sider

vel, det samme.. Tror vi har fundamentalt forskjellige og uforsonelige meninger om dette.

Som sagt, jeg står på mitt. Hadde jeg vært utro, vet jeg, uten en millimeter av tvil jeg hadde blitt tilgitt. Jeg vet også han hadde blitt lei seg, såret og følt seg demaskulinisert.

ergo er jeg fortrinnsvis ikke så, men hadde jeg nå engang alikevel gjort det, hadde jeg pokker ikke lagt på ham den byrden det unektelig måtte være å trøste og tilgi meg..

Ikke faen.

Personelig har jeg strukket det til klining, og fikk dårlig sammvittighet bare av det. Bare så det er sagt..

Nei, vi blir nok ikke enig her.

Det hele går på hvor viktig vi finner ærlighet i et forhold, og for meg er det lite som er viktigere enn det, samt hva vi føler om utroskap, et svik jeg aldri ville akseptert, ei heller noen gang tilgitt.

Hadde jeg vært sammen med "the one" og hun hadde vært utro mot meg, så hadde jeg bare fått bekreftet at jeg hadde tatt feil i forhold til at hun var "the one", og dumping hadde uansett vært umulig å unngå.

Jeg ville heller aldri vært sammen med noen jeg ikke hadde følt at jeg stolte 100 % på, og etter utroskap ville jeg aldri klart å stole 100 % på denne jenta mer. Ergo hadde forholdet vært over.

Det er også for egen del utenkelig å noen gang være utro. Jeg gjør dumme ting i fylla, men ikke så dumme ting at det er hinsides å gjøre det edru. Hadde jeg mistet kontrollen så fullstendig

pga hinsides fyll at jeg hadde handlet i baner som viker så langt fra mitt vanlige meg at jeg hadde vært utro, så hadde jeg blitt skremt av meg selv og revurdert mitt forhold til alkohol.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/3/#findComment-667400
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...