Gjest KappaGamma Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Ha integritet (ellerno) nok til at du tenker på - og handler etter - og respekterer - at andre mennesker ofte vil ta alvorlige valg basert på hva de tror, les: også hva du FÅR DEM TIL Å TRO. Synes du det er rett at typen din velger å kanskje være sammen med deg resten av livet, på "feil" grunnlag (altså en løgn)? Det er slettes ikke sikkert han synes det er ok å være sammen med ei som har vært utro!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-667829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnet Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 En ting: Man skal være ærlig i et forhold!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-668062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there, done that... Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Vel, da er vi uenige.. Hvem føler seg bedre etter at en "tilståelse" har kommet på bordet? Den bedratte? Neppe. Derimot føler nok den som ikke har klart beholde buksene på seg jævlig letta, når man har vært så innmari grei at man tilstår. Selvfølgelig skal man si fra hvis en vurderer å gå fra noen eller noe annet som det er viktig at partneren får vite om. Jeg tror ikke det er viktig å få vite at partneren har feid over noen i fylla. Jeg tror det er sårende, og jeg tror det er unødvendig. Og jeg synes det er jævlig egoistisk og kjipt gjort. Langt verre enn å faktisk være utro. Klarer du ikke å holde deg på matta får du leve med bondeangeren selv, og ikke prøve å dytte følelsene over på en helt uskyldig kjæreste, det er faktisk mekanismen. Frigitt, fordi det er så fordømt ærlig, og ærlig er liksom alltid så bra uansett..Bah.. Jeg har venninner som har endt opp med å ligge å trøste typen fordi han ikke klarte å holde pikken på plass, og derfor ga de clamydia.. Er det riktig? JADA!! Er enig med Laguna her- når det er et "fyllasidesprang" som har skjedd 1 gang vel og merke. Syns jeg man burde holde kjeft om det. Tror det sårer partneren mer enn det gjør godt. Men man må seff. lære av den "ene gangen". Man må jo selv leve med den samvittigheten- som sikkert er tøft nok. Det og lette sitt hjertet for å få det bedre med seg selv syns jeg er egoistisk. Lev med den feilen man har gjort- og komme seg videre i livet er noe man må- uansett!! TTT= ting tar tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-668109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 JADA!! Er enig med Laguna her- når det er et "fyllasidesprang" som har skjedd 1 gang vel og merke. Syns jeg man burde holde kjeft om det. Tror det sårer partneren mer enn det gjør godt. Men man må seff. lære av den "ene gangen". Man må jo selv leve med den samvittigheten- som sikkert er tøft nok. Det og lette sitt hjertet for å få det bedre med seg selv syns jeg er egoistisk. Lev med den feilen man har gjort- og komme seg videre i livet er noe man må- uansett!! TTT= ting tar tid. Takker for support..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-668148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there, done that... Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg tror ikke det er så enkelt at man setter seg ned å velger å være ond om en er utro. Jeg tror det er fullt mulig å bli revet med av en situasjon å påfølgende gjøre dumme ting en angrer på. altså er det ikke snakk om at en velger å såre partneren sin mens en er utro. Derimot mener jeg at en har valget mellom å såre eller å la være etterpå. Kjønnsykdommer er en ting partner selvfølgelig har rett til å få greie på. Men hun det var snakk om her benyttet jo kondom med typen. Ergo er det snakk om hvorvidt man skal fortelle typen om et betydningsløst opplegg med en tilfeldig fyr, som jeg er ganske sikker på at typen vil vektlegge mer enn henne. Jeg kan ikke se NOEN annen motivasjon enn sjelereneselse og håp om tilgivelse som motivasjon for noe slikt. Stakkars jævel, han har da ikke, så vidt vi vet gjort noe for å fortjene dette. Dessuten synes jeg at det valget du skisserer er skralt, ikke fritt.. Hvis han tilgir må HAN plages med tankene på at kjæresten har hatt sex med andre, mens hun har renset sammvittigheten og kan gå videre.. Hvis han ikke kan tilgi må han være den kjipe å kjippe henne ut uansett, etter at hun har vært åpenhjertig og greier.. jeg vet iallefall at jeghadde foretrukket å ikke bli velsignet med en så ærlig og "snill" type.. Hvis han gjør idiotiske ting i fylla så får han sørge for å ikke medbringe ting hjem og ellers holde munnen godt lukket.. dette fordi jeg antagelig(og det tror jeg kanskje gjelder de fleste) hadde vært tilbøyelig til å ikke se objektivt på saken, og jeg ville fått det vondt. Nå må det sies at jeg ikke vektlegger sex som det som definerer kjærlighet, og derfor muligens tar lett på det rent prinsippielt. om det var min overbevisning at utreoskap er det styggeste og mest alvorlige en kan gjøre mot andre hadde jeg sikkert svart annerledes. HEI LAGUNA!! Du sier det som om jeg skulle ha sagt det selv. Utroskap kan skje alle, og om man har vært utro, som oftest kanskje skjer i fylla 1 gang- man lærer av det. Man er ikke en ond person fordi om man har vært utro, det kan skje alle. Kjenner flere som har sagt.. "hvis typen min er utro..ja da kaster jeg han på hue og ræva ut døra", mens de kvinnene som sa dette endte opp med at det var de som var utro. Og de gjorde det ikke av ondskap, dette kan skje alle. Fortelle mann/samboeren/kjæreste at man har vært utro 1 gang(og man vet m seg selv at det ikke skjer igjen) lager mer problemer enn det er verdt!! STÅ PÅ LAGUNA!!! SOMMERKLEM!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-668797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jolly Roger Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 HEI LAGUNA!! Du sier det som om jeg skulle ha sagt det selv. Utroskap kan skje alle, og om man har vært utro, som oftest kanskje skjer i fylla 1 gang- man lærer av det. Man er ikke en ond person fordi om man har vært utro, det kan skje alle. Kjenner flere som har sagt.. "hvis typen min er utro..ja da kaster jeg han på hue og ræva ut døra", mens de kvinnene som sa dette endte opp med at det var de som var utro. Og de gjorde det ikke av ondskap, dette kan skje alle. Fortelle mann/samboeren/kjæreste at man har vært utro 1 gang(og man vet m seg selv at det ikke skjer igjen) lager mer problemer enn det er verdt!! STÅ PÅ LAGUNA!!! SOMMERKLEM!! "Utroskap kan skje alle" Tull, mange klarer fint å stå imot slike "fristelser". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-668818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there, done that... Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 "Utroskap kan skje alle" Tull, mange klarer fint å stå imot slike "fristelser". Ja det er mange som ikke er utro, men mange som er det og. Men denne opplysningen trengte du vel ikke.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-668834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ja det er mange som ikke er utro, men mange som er det og. Men denne opplysningen trengte du vel ikke.... Er det greit å være utro fordi så mange andre er det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-668871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Vel, da er vi uenige.. Hvem føler seg bedre etter at en "tilståelse" har kommet på bordet? Den bedratte? Neppe. Derimot føler nok den som ikke har klart beholde buksene på seg jævlig letta, når man har vært så innmari grei at man tilstår. Selvfølgelig skal man si fra hvis en vurderer å gå fra noen eller noe annet som det er viktig at partneren får vite om. Jeg tror ikke det er viktig å få vite at partneren har feid over noen i fylla. Jeg tror det er sårende, og jeg tror det er unødvendig. Og jeg synes det er jævlig egoistisk og kjipt gjort. Langt verre enn å faktisk være utro. Klarer du ikke å holde deg på matta får du leve med bondeangeren selv, og ikke prøve å dytte følelsene over på en helt uskyldig kjæreste, det er faktisk mekanismen. Frigitt, fordi det er så fordømt ærlig, og ærlig er liksom alltid så bra uansett..Bah.. Jeg har venninner som har endt opp med å ligge å trøste typen fordi han ikke klarte å holde pikken på plass, og derfor ga de clamydia.. Er det riktig? Vel - jeg ville faktisk ønsket å få vite det om mannen min var utro mot meg i hvert fall. Da kunne jeg i så fall tatt valget selv om jeg ønsket å være sammen med han på tross av det eller ikke (noe jeg tviler sterkt på at jeg hadde ønsket). Han hadde hatt null rett til å bare gå utfra at jeg ikke ville vite det, det føler jeg er å drite i den man er sammen med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-670798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg vil ha et valg og et riktig grunnlag å ta det valget på. Jeg vil kunne velge om jeg skal fortsette å være i et forhold til en person som går bak ryggen min. På din måte får jeg ikke det valget. Jeg ville aldri følt meg trygg i et forhold med en person som mente som du - at det er egoistisk å gå hjem og fortelle at man har hatt et sidesprang. Jeg ville ikke være sikker på om grunnlaget for forholdet var ærlig og redelig. Det mest egoistiske er å gå hen å bedra den man har et forhold til. Å deretter bli gående å holde hemmeligheter om noe så viktig er dobbel egoisme og det har jeg ingen sympati for. Jeg skjønner ikke argumentet med at man selv må leve med hva man har gjort. Hvorvidt det er egoistisk å "bekjenne sine synder" avhenger vel av hensikten. Hvis det er for å gi den man er sammen med en mulighet til velge på fritt grunnlag, er det vel ikke egoistisk? Hvis det bare er for å lette sitt hjerte er det kanskje mer egoistisk, men man har vel antakeligvis minst to motiver for det. Er man voksen nok til å velge å gå til sengs med en annen, får man være voksen nok til å gå hjem og gi sin partner et reelt valg. Det er min oppriktige mening. Kjempeinnlegg, Spirea, og jeg er så enig, så enig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-670799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Fordi at hvis det var jeg som evt. var utro, ville det være jeg som viste hvor vesentlig/uvesentlig sidespranget var. Jeg tror typen, der og da, ville opfattet det som vesentlig uansett. Dog han realistisk sett ville vite at et sidesprang uten at noen er forelsket egentlig ikke betyr noe særlig. Derfor vil de være opp til meg om jeg vil såre ham eller om jeg vil prøve å minimere skaden og leve med den dårlige samvittigheten selv. Og ja, jeg vil selvfølgelig fortelle en blivende kjæreste om hvordan jeg ser på slikt, og at jeg helst ikke vil vite noe som helst, hvis han skulle falle for en eller annen fristelse.(selvfølgelig ville jeg vite det om han dreiv å var forelska eller noe annet som er vesentlig for eksistensen av forholdet. Jeg anser det ikke for vesentlig for forholdet om det var så at han hadde hatt et par tilfeldige affærer han ikke mener noe med. Jeg ville like fullt vært kjæresten hans, men jeg hadde blitt lei meg og sjalu. Det kan han skåne meg for, ved å være omtenksom nok til å evt. holde kjeft og leve med det. Når det er sagt, vil jeg påpeke at dette er en prinsipp diskusjon, og at jeg på ingenmåte anser utroskap som en fin ting. Jeg anser det bare ikke som den ultimate forbrytelse.. "Fordi at hvis det var jeg som evt. var utro, ville det være jeg som viste hvor vesentlig/uvesentlig sidespranget var." Hva ville det sagt om ditt forhold til kjæresten da - om du virkelig var villig til å kaste bort forholdet på et One night stand som ikke betydde noe som helst for deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-670804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 JADA!! Er enig med Laguna her- når det er et "fyllasidesprang" som har skjedd 1 gang vel og merke. Syns jeg man burde holde kjeft om det. Tror det sårer partneren mer enn det gjør godt. Men man må seff. lære av den "ene gangen". Man må jo selv leve med den samvittigheten- som sikkert er tøft nok. Det og lette sitt hjertet for å få det bedre med seg selv syns jeg er egoistisk. Lev med den feilen man har gjort- og komme seg videre i livet er noe man må- uansett!! TTT= ting tar tid. Hvorfor er det mer tillatt med et sidesprang som skjer i fylla egentlig? eller hvorfor er det så mange som mener det? For min del ville en mann som ikke klarte å holde seg i skinnet under en fest vært null interessant... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-670805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg mener akkurat det har en god del å si. Hvorfor er ærlighet omkring et sidesprang som betydde zipp for utøveren så jævlig viktig? Mener du at det er sentralt for videre kjærlighet? Du kan da ikke bestemme hvor vidt du skal fortsette å være glad i noen på grunnlag av at vedkommende evt hadde 5 min lettsindighet i fylla? Det beste ville utvilsomt være å holde kjeft. Og det er av hensyn til den bedratte. Har ingen tro på at angsten for å fortelle vil virke preventivt. Å tilstå ting er gjerne lettende og hyggelig og ender stort sett med lunken tilgivelse fra noen, som med god grunn, er såret og lei seg. Hvis du derimot VET at typen er så uforsonelig at han garantert ville slå opp etter utroskap, stiller saken seg annerledes, og han burde få en fair sjanse til å forlate forholdet.(men da burde det kanskje ikke vært noe forhold i utgangspunktet?) Hvis en er rimelig sikker på at resultatet av en slik samtale vil være tilgivelse, bør man klappe igjen og angre for seg selv. Kanskje fordi de fem minuttene med utroskap betyr mye for den andre parten? Og den andre parten bør da pokker meg få vite om at den man er sammen med har vært utro sånn at de selv kan bestemme hva de vil gjøre i forhold til det. Hvis man ikke forteller, mener jeg at man holder den andre for narr 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-670806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 HEI LAGUNA!! Du sier det som om jeg skulle ha sagt det selv. Utroskap kan skje alle, og om man har vært utro, som oftest kanskje skjer i fylla 1 gang- man lærer av det. Man er ikke en ond person fordi om man har vært utro, det kan skje alle. Kjenner flere som har sagt.. "hvis typen min er utro..ja da kaster jeg han på hue og ræva ut døra", mens de kvinnene som sa dette endte opp med at det var de som var utro. Og de gjorde det ikke av ondskap, dette kan skje alle. Fortelle mann/samboeren/kjæreste at man har vært utro 1 gang(og man vet m seg selv at det ikke skjer igjen) lager mer problemer enn det er verdt!! STÅ PÅ LAGUNA!!! SOMMERKLEM!! Tusen takk! hyggelig at du er enig med meg.. Sommerklem tilbake!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111988-fortelle/page/4/#findComment-671762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.