Gjest Skuffet mann Skrevet 29. november 2000 Del Skrevet 29. november 2000 Jeg har ikke lykkes med å få min kone med på familierådgivnings time. Hun vil ta ut separasjon, og siden vi har et lite barn sammen, må vi inn til mekling. Er denne meklingen noe av det samme som en rådgivnings time? Hvem er tilstede under en slik mekling? Kan det være noen mulighet for at vi kan få snakket skikkelig ut under en slik mekling. (Har ikke fått snakket ut med min kone, etter at hun flyttet) Finnes det eksempler på at noen har klart å jobbe med å redde ekteskapet etter en slik mekling? -En som har et håp om å redde ekteskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11200-mekling-og-familier%C3%A5dgivning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polaris Skrevet 29. november 2000 Del Skrevet 29. november 2000 Jeg kan ikke så mye om dette, men jeg kan fortelle det litt om hva min søster opplevde i forbindelse med megling. Megling er lovbestemt ved skilsmisse der det er barn inne i bildet. Meglingen har til formål å bli enige om omsorgen for barna. Min søster forsøkte å få sin mann med på meglingen, men han møtte ikke til avtalt time. Det ble da satt opp en ny time, og dersom han ikke hadde møtt da, så ville meglingen bli regnet som avholdt, og omsorgsspørsmålet ville bli avgjort i hovedsak ut fra min søsters ønsker. Han hadde hatt sjansen til å møte. Han møtte på megling nr. 2, og de ble raskt enige om at min søster skulle ha den daglige omsorgen for barna, og at han skulle ha besøk kun etter nærmere avtale med henne. Hvis du har håp om å redde ekteskapet er nok familierådgivning det beste. Megling er liksom ett av skrittene på veien til skilsmisse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11200-mekling-og-familier%C3%A5dgivning/#findComment-57080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 29. november 2000 Del Skrevet 29. november 2000 Jeg kan ikke så mye om dette, men jeg kan fortelle det litt om hva min søster opplevde i forbindelse med megling. Megling er lovbestemt ved skilsmisse der det er barn inne i bildet. Meglingen har til formål å bli enige om omsorgen for barna. Min søster forsøkte å få sin mann med på meglingen, men han møtte ikke til avtalt time. Det ble da satt opp en ny time, og dersom han ikke hadde møtt da, så ville meglingen bli regnet som avholdt, og omsorgsspørsmålet ville bli avgjort i hovedsak ut fra min søsters ønsker. Han hadde hatt sjansen til å møte. Han møtte på megling nr. 2, og de ble raskt enige om at min søster skulle ha den daglige omsorgen for barna, og at han skulle ha besøk kun etter nærmere avtale med henne. Hvis du har håp om å redde ekteskapet er nok familierådgivning det beste. Megling er liksom ett av skrittene på veien til skilsmisse. Det er nok ikke helt korrekt at omsorgsspørsmålet ville bli avgjort hvis han ikke hadde møtt. Familievernkontoret har nemlig ingen myndighet til å avgjøre noe som helst. Foreldrene må selv bli enige, det er bare retten som kan ta avgjørelser. Men selvfølgelig - å ikke møte til megling vil ikke akkurat telle i positiv retning i en eventuell rettssak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11200-mekling-og-familier%C3%A5dgivning/#findComment-57128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polaris Skrevet 29. november 2000 Del Skrevet 29. november 2000 Det er nok ikke helt korrekt at omsorgsspørsmålet ville bli avgjort hvis han ikke hadde møtt. Familievernkontoret har nemlig ingen myndighet til å avgjøre noe som helst. Foreldrene må selv bli enige, det er bare retten som kan ta avgjørelser. Men selvfølgelig - å ikke møte til megling vil ikke akkurat telle i positiv retning i en eventuell rettssak. OK ! :-) Jeg har jo ikke dette førstehånds, men via min søster, så jeg er vel ikke helt inne på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11200-mekling-og-familier%C3%A5dgivning/#findComment-57176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 30. november 2000 Del Skrevet 30. november 2000 Hei "skuffet mann" En barnemekling, som det gjerne kalles,er påbudt for foreldre som har barn under 16 år, før separasjon kan godkjennes. Som regel er det bare en mekler til stede under meklingenmøtene. De kan være fra 1 til 3-4 samtaler. Jo mer partene har snakket ut med hverandre på forhånd og forstått bakgrunnen for separasjonen, jo lettere blir meklingen. Jeg har meklet med par som gjennom meklingssamtalene har kommet på andre tanker og vil satse videre sammen. Men de langt fleste har tatt beslutningen om separasjon før de kommer til mekling, og står fast på den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11200-mekling-og-familier%C3%A5dgivning/#findComment-57642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macca Skrevet 30. november 2000 Del Skrevet 30. november 2000 Hei "Skuffet mann" Jeg har akkurat vært gjennom en mekling. Kort fortalt. Exen har funnet en ny mann, flyttet rett inn til denne mannen. Vi har et barn sammen. Når vi kom til mekling, var det kun vi to samt en mekler. Vi fortalte begge hvordan vi oppfattet situasjonen som hadde oppstått. Mekleren var igrunn ikke interessert i om vi var enige eller ikke. Hun var bare der for og sikre at barnet kom i første rekke, og at vi kom til en løsning som var til det beste for barnet.Vi måtte bestemme oss for hvordan vi hadde tenkt oss samværet, hvordan vi skulle gjøre det praktiske i forbindelse med Jul og andre høytider, samt ferier. Som mekleren sa på forhånd, var dette bare for og sikre BARNET oppi allt sammen. Jeg er redd at du blir skuffet hvis du håper at denne meklingen kan oppfattes som en Familierådgivning. Det som du derimot skal tenke på oppi allt dette. Min oppfatning er at du som FAR har en del og si. Jeg var redd for at det exen krevde, ble godtatt, men slik var det ikke. Jeg vil til slutt bare ønske deg lykke til!!! Håper for deres skyld at dere finner tilbake, for dette er et HÆLVETE jeg ikke unner min værste fiende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11200-mekling-og-familier%C3%A5dgivning/#findComment-57706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.