Gå til innhold

Sex uten gummi?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva er sjansene?

Leser under her om ONS uten kondom, og lurer på : hva er egentlig sjansen for å bli smittet av noe under sex med fremmede?

Er det så farlig som det blir fremstilt?

Hvor sannsynelig er det å pådra seg hiv-smitte? Andre ting?

Jeg, (og mange andre jeg kjenner vet jeg) har fra tid til annen bedrevet denslags, og har heldigvis hatt flaks..

Går det galt sjeldnere enn det blir gitt intrykk av?

Er det vanlig å innimellom gi etter for impulsene og kjøre kondomløst? Har dere gjort det(med fremmede)?

Noen som vet oddsen for å bli smittet av ting?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112000-sex-uten-gummi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Leser under her om ONS uten kondom, og lurer på : hva er egentlig sjansen for å bli smittet av noe under sex med fremmede?"

Den er veldidg stor. Husk at ca 1 av 3 i perioder har Clamydia, som er den mest vanlige og mest smitsomme sykdommen.

"Er det så farlig som det blir fremstilt?"

Farlig er vel kanskje et feil ord. Mot f.eks. Clamydia trengs tross alt ikke mer enn 2 piller for å bli bra.

"Hvor sannsynelig er det å pådra seg hiv-smitte? Andre ting?"

Sjansen er vannvittig liten. Jeg husker vi regnet på dette i statistikken en gang, og selv om du skulle ha ubeskyttet sex med en hivsmittet så er det 0,0ettellerannets sjans for å bli smittet.

I tillegg er det selvsagt ikke lett å skulle finne en med hiv i utgangspunktet.

Det blir nærmest som å vinne i lotto.

"Går det galt sjeldnere enn det blir gitt intrykk av?"

Folk flyr vel ikke rundt og skryter av sin clamydia, så det er vel heller det at du ikke hører om det.

Dette er en epidemi som er så ille at man legebesøk er gratis, så vel som medisinene man får.

Det sier vel sitt om at det er svært vanlig.

"Er det vanlig å innimellom gi etter for impulsene og kjøre kondomløst? Har dere gjort det(med fremmede)?"

Tror det er vanlig.

Ja, har gjort det. Tenker ikke alltid med rett hue.

"Noen som vet oddsen for å bli smittet av ting?"

Hiv: Ekstremt liten. Nærmest lik 0 i Norge. I deler av Afrika og Asia er faren langt større, da viruset visstnok er mer aggresivt.

Clamydia: Svært stor. Det smitter lett og jævla mange har det. Faenskapet sprer seg som pest.

Gonorre: Er vel fortsatt forholdsvis uvanlig i Norge, men jeg aner ikke hva oddsen for å bli smittet er.

Syfilis: Svært liten sjans for dette i Norge.

Herpes og den slags: Usikker, men det smitter vel lett og er alvorlig da det kan følge deg resten av livet. Her beskytter ikke engang alltid kondom, så her er man vel aldri safe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112000-sex-uten-gummi/#findComment-666659
Del på andre sider

Gjest ikke verdt det

Dødelige sykdommer (hiv) er det liten sjanse for å bli smittet av i Norge.

Herpes er umulig å bli kvitt, og er veldig plagsomt. Det er ganske vanlig.

Chlamydia er _veldig_ vanlig, og fører til at veldig mange kvinner blir sterile hvert år. Gå inn og les på "ufrivillig barnløshet-forum", så ser du hva disse parene jobber med (selv om jeg ikke sier at chlamydiainfeksjon er årsaken til at disse parene er barnløse, men det er det samme men risikerer med ubehandlet chlamydia).

Uønsket graviditet er en stor risiko ved ubeskyttet sex, og som gutt kan du ikke si stort i mot jenta hvis hun velger / ikke velger abort mot din vilje.

Samleie uten kondom er forbeholdt de faste forholdene, hvor begge er sykdomsfrie og manbruker annen prevensjon eller ønsker seg barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112000-sex-uten-gummi/#findComment-666697
Del på andre sider

Når 20-30% av den norske befolkning har kjønnsherpes sier det seg selv at det er relativt stor sjanse for å bli smittet av dette. Herpes kan faktisk også smitte uten at en har utbrudd. Også 30% av den yngre befolkningen har kjønnsvorter.

Det er også veldig mange sykdommer som holder på å ta seg opp i Norge nå. Men når det gjelder HIV er det liten sjanse for å bli smittet av det i Norge.

Ta for øvrig en titt på forumet "Kjønnssykdommer" her på DOL, og les også Nettavisens artikkel om kjønnssykdommer: http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=2060&item=275036

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112000-sex-uten-gummi/#findComment-666871
Del på andre sider

"Leser under her om ONS uten kondom, og lurer på : hva er egentlig sjansen for å bli smittet av noe under sex med fremmede?"

Den er veldidg stor. Husk at ca 1 av 3 i perioder har Clamydia, som er den mest vanlige og mest smitsomme sykdommen.

"Er det så farlig som det blir fremstilt?"

Farlig er vel kanskje et feil ord. Mot f.eks. Clamydia trengs tross alt ikke mer enn 2 piller for å bli bra.

"Hvor sannsynelig er det å pådra seg hiv-smitte? Andre ting?"

Sjansen er vannvittig liten. Jeg husker vi regnet på dette i statistikken en gang, og selv om du skulle ha ubeskyttet sex med en hivsmittet så er det 0,0ettellerannets sjans for å bli smittet.

I tillegg er det selvsagt ikke lett å skulle finne en med hiv i utgangspunktet.

Det blir nærmest som å vinne i lotto.

"Går det galt sjeldnere enn det blir gitt intrykk av?"

Folk flyr vel ikke rundt og skryter av sin clamydia, så det er vel heller det at du ikke hører om det.

Dette er en epidemi som er så ille at man legebesøk er gratis, så vel som medisinene man får.

Det sier vel sitt om at det er svært vanlig.

"Er det vanlig å innimellom gi etter for impulsene og kjøre kondomløst? Har dere gjort det(med fremmede)?"

Tror det er vanlig.

Ja, har gjort det. Tenker ikke alltid med rett hue.

"Noen som vet oddsen for å bli smittet av ting?"

Hiv: Ekstremt liten. Nærmest lik 0 i Norge. I deler av Afrika og Asia er faren langt større, da viruset visstnok er mer aggresivt.

Clamydia: Svært stor. Det smitter lett og jævla mange har det. Faenskapet sprer seg som pest.

Gonorre: Er vel fortsatt forholdsvis uvanlig i Norge, men jeg aner ikke hva oddsen for å bli smittet er.

Syfilis: Svært liten sjans for dette i Norge.

Herpes og den slags: Usikker, men det smitter vel lett og er alvorlig da det kan følge deg resten av livet. Her beskytter ikke engang alltid kondom, så her er man vel aldri safe.

Vil bare presisere at legebesøk og behandling i forbindelse med klamydia bare er gratis hvis du har mistanke om klamydia. Klamydia som blir oppdaget i rutinemessige GU-er må man betale for selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112000-sex-uten-gummi/#findComment-667398
Del på andre sider

Annonse

Vil bare presisere at legebesøk og behandling i forbindelse med klamydia bare er gratis hvis du har mistanke om klamydia. Klamydia som blir oppdaget i rutinemessige GU-er må man betale for selv.

Det har du helt sikkert rett i.

Men som gutt så er det lite sannsynlig at legen vil finne klamydia på meg uten at han i utgangspunktet ser etter det, da jeg ikke går rutinmessig til gynikolog :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112000-sex-uten-gummi/#findComment-667401
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...