Gjest Bendik Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg er en gutt på 25 år, som ikke har hatt sex før. Det kan imidlertid hende at jeg og min kjæreste begge to skal ha sex for første gang snart. Jeg tror jeg har litt for trang forhud, for den går ikke helt over penishodet når den er stiv. Vil dette skape noen problemer? Er det muligheter for å operere dette i min alder? Hvis jeg ikke opererer; vil dette bedre seg etterhvert som vi har sex? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112019-trang-forhud/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 "Jeg er en gutt på 25 år, som ikke har hatt sex før. Det kan imidlertid hende at jeg og min kjæreste begge to skal ha sex for første gang snart. Sex er en fin ting, så prøv å ikke bekymre deg "Jeg tror jeg har litt for trang forhud, for den går ikke helt over penishodet når den er stiv." Et velkjent problem som jeg har erfaring med. "Vil dette skape noen problemer?" Det kan det gjøre. Dersom du bruker kondom nå første gang vil det derimot ikke være plagsomt da forhuden isåfall ikke vil bli presset bak hodet, noe som kan være vondt om du ikke selv klarer å dra den bak før sexen. Uten kondom vil forhuden meget mulig forsøke å presse seg bak hodet som er for stort, og dette kan være smertefullt. "Er det muligheter for å operere dette i min alder?" Det er mulig i alle aldre! "Hvis jeg ikke opererer; vil dette bedre seg etterhvert som vi har sex?" Det kommer ann på hvor trang den er. Personlig klarte jeg å dra den over hodet og dermed gjennomføre samleie uten smerter, men dersom jeg ikke selv dro den bak og kjørte på så kunne forhuden prestere å ligge halvveis over hodet, i en slags klem-situasjon, noe som var svært ubehagelig. I tillegg tærer sånt på psyken. Man føler at det er noe "feil" med en, og det er ikke noe gøy når man er ung og uerfaren i forhold til sex. Dersom du vil gjøre noe med dette så oppsøker du en lege og får beskjed om hva du kan gjøre. Du vil nok få beskjed om følgende alt ettersom hvor trang forhuden din er: - Treningsøvelser ved å dra forhuden bak hodet, gjerne i dusjen hvor du bruker en intimsåpe som får den til å gli, og kanskje den etter hvert vil utvide seg. For egen del gjorde den ikke det, og siden du er 25 år gammel og helt sikkert har onanert hyppig i 10 år, så er det vel meget mulig at den rett og slett er for trang og trenger kirurgi. Men dette vet din fastlege bedre enn meg, og du har vel også fått en formening om dette etter så mange år. - Kirurgi. Det er her to muligheter: 1. Et snitt i forhuden som medfører et større eller mindre "hakk" i denne, og som gjør at du lett klarer å trekke den tilbake. Det jeg fikk beskjed om her av to leger + kirugen som utførte inngrepet på meg, var at dette inngrepet var mer egnet for eldre mennesker, da det kosmetisk ikke så spesielt bra ut. 2. Fullstendig omskjæring. Jeg gikk for sistnevnte grunnet at legene og kirurgen anbefalte det, samt at jeg har flere kompiser som har gjort det samme og alle var meget fornøyde. Jeg ble også meget fornøyd. Inngrepet er enkelt, gjøres på 30 minutter hos en kirurg, du får en bandasjeting rundt kølla som du mest sannsynligvis tar av dagen etter (mener å huske at jeg gjorde det), og stingene, i hvert fall i mitt tilfelle, var sting som forsvant av seg selv etter en liten stund (1-2 uker, om jeg ikke husker helt feil). Selve inngrepet er smertefritt. Du får en lokalbedøvelse i forhuden noe i hvert fall ikke jeg kjente særlig til, men det du vil merke er at hodet vil være relativt følsomt mot boksershortsen den første tiden. Men dette går seg til, og stramme boksershortser er å anbefale i starten. Det vil også klø litt de første dagene, men det gjør jo alle sår som gror. Selv klarte jeg å onanere etter et par dager (veldig forsiktig, dog), og sex fikk jeg vel beskjed om å vente med i ca 2-3 uker, om jeg ikke husker helt feil. Enkelt og smertefritt, og personlig stortrives jeg med omskjæringen. Det andre inngrepet er nok mindre, men her har jeg ingen personlige erfaringer jeg kan bidra med, dog har jeg lest at snittet du får i forhuden ofte kan gro sammen igjen, noe som medfører at du må til pers med kniven en gang til. Hør med legen din og lykke til! Ps: Fastlegen din vil henvise deg til et sykehus for inngrepet, og køen her kan være svært lang for deg i og med at inngrepet ikke ses på som noe som må foretas umiddelbart. Selv fikk jeg beskjed om at ventetiden ville bli rundt 6 mnd, men dette er noen år siden og så vidt jeg har forstått må du vente enda lenger nå. Derfor kan du, dersom du har råd til å bruke noen tusenlapper på det her (tror det koster rundt 3 lapper nå om jeg ikke husker helt feil), og dette er kanskje å foretrekke istedet for å gå å grue seg i Gud-vet-hvor-lang-tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112019-trang-forhud/#findComment-666774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 "Jeg er en gutt på 25 år, som ikke har hatt sex før. Det kan imidlertid hende at jeg og min kjæreste begge to skal ha sex for første gang snart. Sex er en fin ting, så prøv å ikke bekymre deg "Jeg tror jeg har litt for trang forhud, for den går ikke helt over penishodet når den er stiv." Et velkjent problem som jeg har erfaring med. "Vil dette skape noen problemer?" Det kan det gjøre. Dersom du bruker kondom nå første gang vil det derimot ikke være plagsomt da forhuden isåfall ikke vil bli presset bak hodet, noe som kan være vondt om du ikke selv klarer å dra den bak før sexen. Uten kondom vil forhuden meget mulig forsøke å presse seg bak hodet som er for stort, og dette kan være smertefullt. "Er det muligheter for å operere dette i min alder?" Det er mulig i alle aldre! "Hvis jeg ikke opererer; vil dette bedre seg etterhvert som vi har sex?" Det kommer ann på hvor trang den er. Personlig klarte jeg å dra den over hodet og dermed gjennomføre samleie uten smerter, men dersom jeg ikke selv dro den bak og kjørte på så kunne forhuden prestere å ligge halvveis over hodet, i en slags klem-situasjon, noe som var svært ubehagelig. I tillegg tærer sånt på psyken. Man føler at det er noe "feil" med en, og det er ikke noe gøy når man er ung og uerfaren i forhold til sex. Dersom du vil gjøre noe med dette så oppsøker du en lege og får beskjed om hva du kan gjøre. Du vil nok få beskjed om følgende alt ettersom hvor trang forhuden din er: - Treningsøvelser ved å dra forhuden bak hodet, gjerne i dusjen hvor du bruker en intimsåpe som får den til å gli, og kanskje den etter hvert vil utvide seg. For egen del gjorde den ikke det, og siden du er 25 år gammel og helt sikkert har onanert hyppig i 10 år, så er det vel meget mulig at den rett og slett er for trang og trenger kirurgi. Men dette vet din fastlege bedre enn meg, og du har vel også fått en formening om dette etter så mange år. - Kirurgi. Det er her to muligheter: 1. Et snitt i forhuden som medfører et større eller mindre "hakk" i denne, og som gjør at du lett klarer å trekke den tilbake. Det jeg fikk beskjed om her av to leger + kirugen som utførte inngrepet på meg, var at dette inngrepet var mer egnet for eldre mennesker, da det kosmetisk ikke så spesielt bra ut. 2. Fullstendig omskjæring. Jeg gikk for sistnevnte grunnet at legene og kirurgen anbefalte det, samt at jeg har flere kompiser som har gjort det samme og alle var meget fornøyde. Jeg ble også meget fornøyd. Inngrepet er enkelt, gjøres på 30 minutter hos en kirurg, du får en bandasjeting rundt kølla som du mest sannsynligvis tar av dagen etter (mener å huske at jeg gjorde det), og stingene, i hvert fall i mitt tilfelle, var sting som forsvant av seg selv etter en liten stund (1-2 uker, om jeg ikke husker helt feil). Selve inngrepet er smertefritt. Du får en lokalbedøvelse i forhuden noe i hvert fall ikke jeg kjente særlig til, men det du vil merke er at hodet vil være relativt følsomt mot boksershortsen den første tiden. Men dette går seg til, og stramme boksershortser er å anbefale i starten. Det vil også klø litt de første dagene, men det gjør jo alle sår som gror. Selv klarte jeg å onanere etter et par dager (veldig forsiktig, dog), og sex fikk jeg vel beskjed om å vente med i ca 2-3 uker, om jeg ikke husker helt feil. Enkelt og smertefritt, og personlig stortrives jeg med omskjæringen. Det andre inngrepet er nok mindre, men her har jeg ingen personlige erfaringer jeg kan bidra med, dog har jeg lest at snittet du får i forhuden ofte kan gro sammen igjen, noe som medfører at du må til pers med kniven en gang til. Hør med legen din og lykke til! Ps: Fastlegen din vil henvise deg til et sykehus for inngrepet, og køen her kan være svært lang for deg i og med at inngrepet ikke ses på som noe som må foretas umiddelbart. Selv fikk jeg beskjed om at ventetiden ville bli rundt 6 mnd, men dette er noen år siden og så vidt jeg har forstått må du vente enda lenger nå. Derfor kan du, dersom du har råd til å bruke noen tusenlapper på det her (tror det koster rundt 3 lapper nå om jeg ikke husker helt feil), og dette er kanskje å foretrekke istedet for å gå å grue seg i Gud-vet-hvor-lang-tid. Jada. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112019-trang-forhud/#findComment-666779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bendik Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 "Jeg er en gutt på 25 år, som ikke har hatt sex før. Det kan imidlertid hende at jeg og min kjæreste begge to skal ha sex for første gang snart. Sex er en fin ting, så prøv å ikke bekymre deg "Jeg tror jeg har litt for trang forhud, for den går ikke helt over penishodet når den er stiv." Et velkjent problem som jeg har erfaring med. "Vil dette skape noen problemer?" Det kan det gjøre. Dersom du bruker kondom nå første gang vil det derimot ikke være plagsomt da forhuden isåfall ikke vil bli presset bak hodet, noe som kan være vondt om du ikke selv klarer å dra den bak før sexen. Uten kondom vil forhuden meget mulig forsøke å presse seg bak hodet som er for stort, og dette kan være smertefullt. "Er det muligheter for å operere dette i min alder?" Det er mulig i alle aldre! "Hvis jeg ikke opererer; vil dette bedre seg etterhvert som vi har sex?" Det kommer ann på hvor trang den er. Personlig klarte jeg å dra den over hodet og dermed gjennomføre samleie uten smerter, men dersom jeg ikke selv dro den bak og kjørte på så kunne forhuden prestere å ligge halvveis over hodet, i en slags klem-situasjon, noe som var svært ubehagelig. I tillegg tærer sånt på psyken. Man føler at det er noe "feil" med en, og det er ikke noe gøy når man er ung og uerfaren i forhold til sex. Dersom du vil gjøre noe med dette så oppsøker du en lege og får beskjed om hva du kan gjøre. Du vil nok få beskjed om følgende alt ettersom hvor trang forhuden din er: - Treningsøvelser ved å dra forhuden bak hodet, gjerne i dusjen hvor du bruker en intimsåpe som får den til å gli, og kanskje den etter hvert vil utvide seg. For egen del gjorde den ikke det, og siden du er 25 år gammel og helt sikkert har onanert hyppig i 10 år, så er det vel meget mulig at den rett og slett er for trang og trenger kirurgi. Men dette vet din fastlege bedre enn meg, og du har vel også fått en formening om dette etter så mange år. - Kirurgi. Det er her to muligheter: 1. Et snitt i forhuden som medfører et større eller mindre "hakk" i denne, og som gjør at du lett klarer å trekke den tilbake. Det jeg fikk beskjed om her av to leger + kirugen som utførte inngrepet på meg, var at dette inngrepet var mer egnet for eldre mennesker, da det kosmetisk ikke så spesielt bra ut. 2. Fullstendig omskjæring. Jeg gikk for sistnevnte grunnet at legene og kirurgen anbefalte det, samt at jeg har flere kompiser som har gjort det samme og alle var meget fornøyde. Jeg ble også meget fornøyd. Inngrepet er enkelt, gjøres på 30 minutter hos en kirurg, du får en bandasjeting rundt kølla som du mest sannsynligvis tar av dagen etter (mener å huske at jeg gjorde det), og stingene, i hvert fall i mitt tilfelle, var sting som forsvant av seg selv etter en liten stund (1-2 uker, om jeg ikke husker helt feil). Selve inngrepet er smertefritt. Du får en lokalbedøvelse i forhuden noe i hvert fall ikke jeg kjente særlig til, men det du vil merke er at hodet vil være relativt følsomt mot boksershortsen den første tiden. Men dette går seg til, og stramme boksershortser er å anbefale i starten. Det vil også klø litt de første dagene, men det gjør jo alle sår som gror. Selv klarte jeg å onanere etter et par dager (veldig forsiktig, dog), og sex fikk jeg vel beskjed om å vente med i ca 2-3 uker, om jeg ikke husker helt feil. Enkelt og smertefritt, og personlig stortrives jeg med omskjæringen. Det andre inngrepet er nok mindre, men her har jeg ingen personlige erfaringer jeg kan bidra med, dog har jeg lest at snittet du får i forhuden ofte kan gro sammen igjen, noe som medfører at du må til pers med kniven en gang til. Hør med legen din og lykke til! Ps: Fastlegen din vil henvise deg til et sykehus for inngrepet, og køen her kan være svært lang for deg i og med at inngrepet ikke ses på som noe som må foretas umiddelbart. Selv fikk jeg beskjed om at ventetiden ville bli rundt 6 mnd, men dette er noen år siden og så vidt jeg har forstått må du vente enda lenger nå. Derfor kan du, dersom du har råd til å bruke noen tusenlapper på det her (tror det koster rundt 3 lapper nå om jeg ikke husker helt feil), og dette er kanskje å foretrekke istedet for å gå å grue seg i Gud-vet-hvor-lang-tid. Takker hjerteligst for et flott og reflektert svar, fra en som selv har hatt samme problem. La meg poengtere at jeg ikke har noen form for nervøsitet for å ha sex med min kjære, det dreier seg bare om at jeg er redd for å få smerter o.l. under samleie. Takk igjen, for et flott svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112019-trang-forhud/#findComment-666780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Takker hjerteligst for et flott og reflektert svar, fra en som selv har hatt samme problem. La meg poengtere at jeg ikke har noen form for nervøsitet for å ha sex med min kjære, det dreier seg bare om at jeg er redd for å få smerter o.l. under samleie. Takk igjen, for et flott svar! Dersom du vil vite mer om omskjæring, trang forhud og den slags, så kan du søke på forumet her da dette har vært diskutert mange ganger. Dersom du ikke er nærvøs så er det jo intet problem, og om du vil få smerter eller ikke har du nok en liten formening om i forhold til at du helt sikkert kjenner din penis bedre enn jeg gjør 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112019-trang-forhud/#findComment-666782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jada. Mener du vitterlig at jeg skrev noe galt her nå? Nå var jeg så objektiv jeg kunne for å slippe enda en lang diskusjon, men du vet selvsagt bedre enn meg hvordan jeg og noen kompiser har opplevd omskjæringen. Fyren som spør er også 25 år gammel. Ikke et spedbarn som i et grotesk rituale skal omskjæres i religionens navn, Ulv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112019-trang-forhud/#findComment-666784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Mener du vitterlig at jeg skrev noe galt her nå? Nå var jeg så objektiv jeg kunne for å slippe enda en lang diskusjon, men du vet selvsagt bedre enn meg hvordan jeg og noen kompiser har opplevd omskjæringen. Fyren som spør er også 25 år gammel. Ikke et spedbarn som i et grotesk rituale skal omskjæres i religionens navn, Ulv. Kompis. Slapp av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112019-trang-forhud/#findComment-666785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.