Gå til innhold

Er i slekt med den du er forelsket i

Anbefalte innlegg

Vi er en gutt og ei jente på 16 år som er forelsket i hverandre. En gang vil vi kanskje inngå ett forhold. Men vi har funnet ut at vi er i slekt. Viss vi noen gang får unger så blir ungene 5 menninger med gutten. Gjør det noe om vi er i slekt? Er dette noen som kan bli ett problem for oss eller ungene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112139-er-i-slekt-med-den-du-er-forelsket-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Femmenninger er jo veldig lite slekt! Jeg er femmenning eller mer til alle i den bygda jeg vokste opp (når jeg ser bort fra et par inngifte ektefeller). Vekdig mange har giftet seg med tre- eller fir-menninger. Jeg er fire ganger femmenning med noen, så da blir man jo mer i slekt. Er du bare i slekt med den gutten på en side, så kan du trygt få unger med ham!

Norges lover forbyr ekteskap mellom søsken i rett nedadgående linje, men jeg tror faktisk det er tillatt å være så nærme i slekt som fetter og kusine. Da er det lovlig med giftemål.

At dere er fjernere i slekt enn det, er altså ikke noe problem. Bortsett fra at eventuelle sykdommer og "lyter" som måtte forekomme i deres slekt, har en økt risiko for å dukke opp igjen i deres eventuelle barn.

Annonse

Gjest det går vel bra

jeg er tremenning med mannen min jeg ... vi har to barn sammen, ikke noe galt med dem.

i familien til min tante, er det mye "innavl", foreldrene hennes var søskenbarn, det samme med hennes onkel og tante, også der har alt gått bra med tanke på etterkommerne.

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...