Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ting tar jo tid og særlig når man må selge et hus (ikke det partene bor i og det er heller ikke aktuelt å flytte dit) før den ene parten kan finne seg et annet bosted. Kan man være separert på papiret, men fremdeles ha samme postadresse en tid?

Hvor lang tid fra separasjonssøknaden sendes inn tar det til man får beskjed om at separasjon er innvilget? Får man papirene fra megleren med en gang, eller tar det også tid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112461-separasjon-og-felles-adresse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dere kan ha felles adresse en tid, men da må dere ikke finne på å taimot støtteordninger av noe slag fra tk. Da må dere vente med å ordne alt det til etter at han har fått seg ny adresse. ellers kan det kalles trygdesvindel. Så lenge dere har samme adresse har dere ikke krav på noe fordi dere regnes som sammen.

Hei, når vi var separert hadde vi felles adresse. Rett og slett fordi mannen ikke ville flytte adresse uten at boet var "gjort opp". Noe vi ville vente med, fordi vi skulle jobbe for å få forholdet på plass igjen (noe vi nå har). Jeg mottok støtteordningene (utvidet barnetrygd og stønad til barnepass) og TK visste om situasjonen. Mannen bodde fysisk borte (leiet et sted), men adressen var altså den samme. TK sa at det ikke var noe problem så lenge vi hadde vært gift. Hadde vi "bare" vært sambiser ville det vært et problem, for da er flyttemeldingen "separasjonsbeviset".

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt om megler-papirene, men de må vel ligge med søknaden? Søknaden tok for oss ca. 1 måned til den ble innvilget.

Hei, når vi var separert hadde vi felles adresse. Rett og slett fordi mannen ikke ville flytte adresse uten at boet var "gjort opp". Noe vi ville vente med, fordi vi skulle jobbe for å få forholdet på plass igjen (noe vi nå har). Jeg mottok støtteordningene (utvidet barnetrygd og stønad til barnepass) og TK visste om situasjonen. Mannen bodde fysisk borte (leiet et sted), men adressen var altså den samme. TK sa at det ikke var noe problem så lenge vi hadde vært gift. Hadde vi "bare" vært sambiser ville det vært et problem, for da er flyttemeldingen "separasjonsbeviset".

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt om megler-papirene, men de må vel ligge med søknaden? Søknaden tok for oss ca. 1 måned til den ble innvilget.

Ja, papirene fra megleren må legges ved separasjonssøknaden, så derfor lurte jeg på om man fikk dem med en gang mens man er hos megleren eller om det tar noen uker å få dem også?

Rn mnds tid ja... Da er vi fort i slutten av august. Jaja, vi legger godviljen til og kommer oss gjennom det.

Ja, papirene fra megleren må legges ved separasjonssøknaden, så derfor lurte jeg på om man fikk dem med en gang mens man er hos megleren eller om det tar noen uker å få dem også?

Rn mnds tid ja... Da er vi fort i slutten av august. Jaja, vi legger godviljen til og kommer oss gjennom det.

Vi var hos en megler som ikke meglet mellom oss, men som bare satt opp samværsavtalen. Da fikk vi med bekreftelsen der og da! Men de er "fri" til å holde igjen den hvis de mener det er grunnlag for mer diskusjon, tror jeg!

Men så enige som dere er, blir det sikkert ikke noe problem! Vi var også helt enige om fordelingen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...