femininimus Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg er i diskusjon med kjæresten min og vil gjerne ha synspunkter fra andre jenter og damer. Jeg har oppdaget et behov for å bli behandlet mer røft i sengen. Jeg legger hånden hans rundt nakken min får han til å klemme. Jeg gir tegn til at han skal dytte ansiktet mitt ned i madrassen eller opp mot veggen. Dessuten liker jeg når han støter hardt.Det er den psykiske nedverdigelsen fremfor fysisk smerte som tenner meg. Alt dette føles godt, men etterpå blir jeg så fryktelig trist fordi jeg herved bekrefter det stereotype kjønnsrollemønsteret som jeg stort har prøvd å bekjempe helt siden den dagen jeg oppdaget at jeg hadde innovertiss og at det innebar begrensninger jeg nekter å akseptere. Han mener at alle kvinner har en trekning mot å ta den underdanige rollen i sex, at det er kvinnelig. Videre mener han at det ikke betyr noe utover sexen, det er intet grunnlag for å overføre slike fantasier utover seksualiteten,det er biologiske instinkter som ikke kan omgjøres til samfunnslover. As if! Det holder ikke for meg. Jeg liker ikke ordet instinkt. Jeg føler det som et voldsomt nederlag at jeg tenner på å være underdanig. Jeg vil riktignok bare gjøre dette med en jeg er så trygg med som han, ingen one-night stand. Jeg tror helst at jeg liker dette fordi jeg ellers i livet alltid må ha kontroll, jeg håper inderlig ikke at dette er nok en begrensing tredd ned over hodet på meg pga mitt kjønn. Jeg kaller det en begrensing for hvis vi som kjønn liker å være underdaning i sengen så er vel veien kort før det blir brukt mot oss ellers i livet. Så spørsmålet er har alle kvinner masochistiske tendenser iboende i seg? Hva sier dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112488-er-det-kvinnelig-%C3%A5-v%C3%A6re-masochistisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
era Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg vil ikke gå inn på en diskusjon som starter men "har alle kvinner osvosv" Men en kjennsgjerning innenfor s&m er at det handler om sex ikke sammfunnet eller moral lover å regler , noen kvinner tenner på "røff" men ingen (eller i allefall jævla få) tenner på å bli behandlet på en måte de ikke vil selv. Rolle lek i forhold til dominans etc. er en helt normal ting å tenne på sammtidig som det er like normalt å ikke tenne på det. det gjør deg ikke til mindre fullverdig feminist å like å bli tatt hardt oppetter veggen men til en mere nyangsert en. I noen av de få studiene man har gjort i forhold til dominans/ submisiv leggning -selvfølgelig mest opptatt av menn - har man funnet at menn som tenner på sub rollen har overrepresentasjon av annsvarsfulle og autoritære stillinger i sammfunslivet generelt, en liten bi ting men prøver bare å forklare at å tenne sexsuelt på konsenting sex med s eller m ikke gjør deg til en mindre verdifull person, dårlig samvittighet over noe som er godt derimot kan i allefall gjøre en til en mye mindre fornøyd en, blablabla sein ... om mange kvinner tenner på m rollen nja,,,, mange kvinner tenner på menn og den serotype mannerollen , men kansje ikke uttafor senga..? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112488-er-det-kvinnelig-%C3%A5-v%C3%A6re-masochistisk/#findComment-670120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.