Gå til innhold

7 ukers konstant blødning - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Snørypa

Jeg er ei jente på 30 år, normalt frisk og sunn, som har hatt konstante blødninger i underlivet i over 7 uker.

Jeg bruker Depot Provera Sprøyten, og har brukt den sammenhengende i over 2 1/2 år nå.

Jeg har aldri før hatt liknende blødninger.

Jeg har en del smerter nederst i magen og i korsryggen, men det er ikke som "vanlige" smerter ved mens. Er også en del kvalm og svimmel , men sjekket blodprosenten for ca 10 dager siden og den var ok( 12,8).

Jeg har litt tendens til diare, men vet ikke om dette har noen sammenheng med plagene fra underlivet.

Er det noen som har erfaringer med Depo Provera og slike plager?

Bør jeg gå til lege?

( er livredd for g.u. undersøkelse p.g.a incest og har kun gjort g.u i narkose på sykehuset tidligere).

Jeg har ikke hatt sex på en stund og kan ikke tenke meg at det kan være noen kjønnssykdom.

På forhånd takk!

Med Vennlig Hilsen

Fortsetter under...

Ja, jeg har tilsvarende erfaring med depo-provera. Blødde sammenhengende i 10-12 uker tror jeg.( Fram til dette begynte, hadde jeg den vanlige bi-effekten av sprøyten som medfører at man mister "mensen")

Etter legesjekk ble det bestemt at jeg burde slutte med sprøyten. Blødningene ga seg ikke så lett, så jeg begynte på p-piller for å få blødningene under kontroll. (Som hos deg, gikk det heller ikke ut over blodprosenten min, men månedsvis med blødninger er uansett upraktisk, ikke sant?)

mvh

Gjest Snørypa

Ja, jeg har tilsvarende erfaring med depo-provera. Blødde sammenhengende i 10-12 uker tror jeg.( Fram til dette begynte, hadde jeg den vanlige bi-effekten av sprøyten som medfører at man mister "mensen")

Etter legesjekk ble det bestemt at jeg burde slutte med sprøyten. Blødningene ga seg ikke så lett, så jeg begynte på p-piller for å få blødningene under kontroll. (Som hos deg, gikk det heller ikke ut over blodprosenten min, men månedsvis med blødninger er uansett upraktisk, ikke sant?)

mvh

Veldig upraktisk!

Men bør jeg gå til lege?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...