Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter 5 års prøving og 4 IVF-forsøk har jeg og min mann endelig blitt gravide.

Jeg er nå i uke 24+3 og har en baby i magen som er veldig ustbil på aktivitetsnivået.....Dette bekymrer meg til tider.

Noen dager kjenner jeg bevegelser/spark gjennom hele dagen, mens andre dager kan det være veldig stille og rolig der inne......Jeg har et normalt aktivitetsnivå selv, både på jobb og privat.

Kan noen svare meg på hva som er "normalt" i denne sammenheng, hvis det går an å antyde noe?

Er det noe jeg bør være litt obs på/passe på ang. aktiviteten, på dette stadiet i svangerskapet?

Veldig glad på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112578-gravid-ustabil-aktivitet-p%C3%A5-babyn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er heilt normalt at det varierer. Eg oppdaga at når Snuppa låg med ryggen på høgre sida kjente eg neste ikkje spark. Eg vart t.o.m. så bekymra at dei tok UL. Det viste seg at ho var like aktiv, men at morkaka låg på den sida og vart ein slags "buffer". Det kan også vere at du kjenner mindre på ulike delar av livmora. Snakk med jordmor om korti du skal bli bekymra.

Du kan drikke noko søtt og legge deg heilt flatt slappe av og sjå om det skjer noko...

Det er heilt normalt at det varierer. Eg oppdaga at når Snuppa låg med ryggen på høgre sida kjente eg neste ikkje spark. Eg vart t.o.m. så bekymra at dei tok UL. Det viste seg at ho var like aktiv, men at morkaka låg på den sida og vart ein slags "buffer". Det kan også vere at du kjenner mindre på ulike delar av livmora. Snakk med jordmor om korti du skal bli bekymra.

Du kan drikke noko søtt og legge deg heilt flatt slappe av og sjå om det skjer noko...

Tusen takk for tilbakemelding, Snask!!

Akkurat nå mens jeg leste innlegget ditt, kunne jeg kjenne vesle-jenta romstere der nede. Det er så utrolig deilig å kjenne at det er liv i henne.

Alt blir så sårbart når en har kjempet så lenge for å bli gravid. Vi får kanskje bare denne ene sjansen....!!

Ha en fin sommer.

Tusen takk for tilbakemelding, Snask!!

Akkurat nå mens jeg leste innlegget ditt, kunne jeg kjenne vesle-jenta romstere der nede. Det er så utrolig deilig å kjenne at det er liv i henne.

Alt blir så sårbart når en har kjempet så lenge for å bli gravid. Vi får kanskje bare denne ene sjansen....!!

Ha en fin sommer.

Så fint! Eg e sikker på at ho har det fint sjølv om ho skremmer mammaen sin...

Prøv sukkertrikset neste gong.

Lykke til!

• 1 måned senere...
Gjest Utålmodig!

Hei! Har vært gjennom mitt første svangerskap for 3 år siden. Noen ganger er babyen i aktivitet, såpesielt når du er i ro (nattetid) eller når du ligger. Babyen sover som regel når du går (fordi den da blir "gynget" i søvn), når du kjører bil eller når du er i aktivitet på jobb. Skulle du være i tvil, så få jordmoren din til å lytte litt på babyen. Jeg tror du kan ta det helt med ro fordi du helt sikkert har et helt normalt svangerskap!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...