Gå til innhold

En ny kjæreste, hvor fort?

Anbefalte innlegg

Jeg skal skilles fra min mann, foreløpig har vi ikke flyttet fra hverandre på grunn av hus og barn osv. Avgjørelsene er tatt, vi er enige. Jeg har møtt en annen mann, i begynnelsen var det et vennskap som utviklet seg til noe mer. Han bor i et andet land og jeg savner han veldig og har ikke lyst å bryte kontakten helt. Samtidig føler jeg at jeg er i en sårbar periode og er redd for å ta for store skritt følelsesmessig. Noen som har råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11264-en-ny-kj%C3%A6reste-hvor-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ta sjansen

Den som intet våger intet vinner! Men, pass deg likevel: finn ut hva det er du vil med den nye, hva er det du sulter etter, er du redd for å være alene osv. Ikke minst; vær åpen og ærlig overfor han om dette, hva med å ta sjansen på å vise han det du her har skrevet?

Den som intet våger intet vinner! Men, pass deg likevel: finn ut hva det er du vil med den nye, hva er det du sulter etter, er du redd for å være alene osv. Ikke minst; vær åpen og ærlig overfor han om dette, hva med å ta sjansen på å vise han det du her har skrevet?

Det er åpenhet imellom oss. Vi har diskutert dette, vi er ikke unge lenger og begge to er enige i at det å gå sakte frem er greit. Han har ikke barn så det er en annen situasjon men han sier at han har full forståelse for at jeg trenger å ta hensyn til dem noen år til. Problemet med å vise han dette er at han snakker ikke eller leser norsk, jeg er ikke norsk selv men det er barna mine så dette er en del komplisert.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hallo "sisa"

Det er vel aldri for fort å bli kjæreste. Forelskelse kommer ofte uventet og fort. Men hva du gjør med kjærestefølelsene dine er noe annet.

Når du enda ikke har gjennomført bruddet med din mann, og dere også er foreldre sammen og har hus, vil jeg råde deg til ikke å gå for fort frem.

Bruk tid. Gjør deg ferdig med det ene parforholdet før du legger i vei med det nye. Det gjelder både praktisk/økonomiske forhold og det følelsesesmessige.

Det går godt an å være forelsket og samtidig bruke hodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...