Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Hun hadde i går kveld hatt rier i ett døgn, så jeg regner med det er baby enten på vei ut, eller at den har kommet.

Nå er det sånn at jeg ønsker deres råd om hvordan jeg burde forholde meg i forhold til besøk og sånn... Jeg elsker besøk selv, så jeg hadde sagt ja til det uansett. Men ikke alle er som meg.

Saken er den at jeg skal til Oslo i dag og har tid til å besøke henne på dagtid. Hvis ikke, er det mange dager/kanskje uker til jeg har mulighet.

Siden jeg ikke får tak i henne, er det da noen vits å spørre på fødeavdelingen om når besøkstiden er, eller bør jeg vente til de sier ifra at de er klare for besøk selv?

Hva mener dere??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112677-kusina-mi-f%C3%B8der-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er store forskjeller på om det i det hele tatt er faste besøkstider, om andre enn pappaen og storesøsken får komme inn på barselavd., osv. Ligger hun på pasienthotellet på Ullevål stiller saken seg annerledes enn om hun ligger på barselhagen på Aker, for å si det sånn.

Hvis hun har hatt rier i over et døgn, kan det vel tenkes at hun stort sett sover idag. Jeg synes det er litt tidlig og hadde ikke kommet uanmeldt - ring barnefaren. Han vet kanskje også hva slags besøksordning det er der hun ligger.

Tidligere tråder her har vist at det er noen som helst vil gjøre unna en del besøk på sykehuset, andre vil vente til de kommer hjem. (Selv foretrekker jeg det første, men ikke nødvendigvis de aller første timene etter fødselen.) Det må du nesten spørre kusina di om.

Gjest du MÅ spørre først

Hvorfor får du ikke tak i henne ? Det er jo bare å ringe fødeavdelingen å spørre om de kan sette deg over til hennes telefon.

Får du ikke snakke med henne, vel så er det fordi fødselen ikke er over.

Jeg fikk besøk, 5 timer etter at keisersnittet var over, det gikk veldig fint for min del.

MEN vi er alle forskjellige, også her, så du bør få tillatelse av din kusine før du dukker opp, det kan jo hende at hun og pappaen ikke vil ha besøk første dagen, at de bare vil kooooose seg sammen med sin baby.

Og da skal du IKKE bli skuffet eller fornærmet selv om det kan gå uker før du får sette babyen, nå er det din kusine det gjelder og ikke om du får sett babyen eller ei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...