Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lommelun

Jeg har hatt en del problemer etter fødselen. For det første så fikk jeg hemorider. Jeg klør konstant i skrittet og har vel også fått en slags inkontinens. Er det noen som har hatt noe lignende? Jeg har prøvd diverse legemidler men ingenting hjelper. Det er jo flaut å være så vidt over 30 og plages med dette...Ikke er det så innbydende til sex med partneren min heller... I tillegg er jeg slapp og svimmel. Går på C-vitamin og duroferon men sliter ennå. 18 mnd siden fødselen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112691-problemer-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

De plager du beskriver er ikke uvanlige etter en fødsel. Det skal du ikke være flau over!

Hemorroider kan gå tilbake av seg selv. Hvis den er irritert, kan du smøre med f.eks. Alcos-Anal som man kan kjøpe uten resept. Men den vil ikke gå bort ved denne behandlingen.

Hvis du har kløe på kjønnsleppene kan det være sopp, og du kan forsøke med f.eks. canestenkrem som også kan kjøpes uten resept. Hjelper det ikke, bør du få en lege til å se på det.

det er ulike typer inkontinens, den typen hvor du får plutselig trang og ikke rekker frem og anstrengningsinkontinens med lekkasje med hopp, hoste eller nys. Ved den siste kan du komme langt med bekkenbunnstrening, spesielt hvis du får instruksjon av en fysioterapeut.

Hvis du er mer trett enn det som er vanlig som småbarnsmor, burde du kanskje få sjekket ditt stoffskifte.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...