Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Archanez

Jeg(19) har vært sammen med kjæresten(36) i noe over et år. Jeg sover der hver natt,men det er også stort sett det vi er sammen.

Jeg har prøvd å hinte litt til han om å gjøre mer sammen,for det her kan knapt kalles forhold. Sier seg vel selv at med den aldersforskjellen så begrenser det seg,men umulig skulle det vel knapt være??! Men det går ikke så greit når begge er dårlig til å kommunisere.

Selv om jeg da strengt tatt er "sammen" med han mange timer om natta,så sover han stort sett når jeg kommer og er stått opp og over alle hauger når jeg våkner! Så den "kvalitetstiden" jeg får er å ligge å stirre på ryggen hans på kvelden når jeg kommer og han sover!

Gud hvilket spennende og givende forhold! Men så er jeg jo da fantastisk glad i han,og jeg er jo da streng tatt klar over at han er glad i meg. Det blir bare så vanskelig å forstå mange ganger..

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette her...?

Har først planlagt å rett og slett bare begynne å oppholde meg hjemme på nettene(noe som for oss to er synonymt med at jeg er forbanna for et eller annet)! (starta idag!) Så tenker jeg kanskje bare svelge unna min elendige evne til å prate om ting,og dra dit imorgen tidlig å fortelle at jeg er lei! Lei av å ikke få være sammen med han!

Og har det vært ille før ble det hvertfall ikke noe bedre når fiskesesongen startet! Fiske er veldig gøy det,bevare meg vel, men lissom...

Jeg trenger litt tips her,vær så snill??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har IKKE tips å komme med. Syns bare 17 år er vel stor aldersforkjell, det er jo nesten to generasjoner?! Seriøst, det der må dere selv finne ut av. Det er vel ikke bare bare å snu på en som er så mye eldre enn deg over natten, tenker jeg.Huff, dette ønsket du vel ikke å høre, sorry!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-671948
Del på andre sider

petter smart

Hvorfor er dere ikke sammen utover nettene? Selv om det er en stor aldersforskjell på dere er dere begge voksne og burde være i stand til å finne på ting sammen.

Noen spesiell grunn til at dere ikke bor sammen?

Dette høres ikke ut som et forhold, mer som om han kun ønsker sex.

Men å holde seg hjemme eller andre barnslige demonstrasjoner fører ikke til noe godt. Snakk heller ut om det og forklar han at du ikke er fornøyd med tingenes tilstand.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-671955
Del på andre sider

Gjest louie3

Har IKKE tips å komme med. Syns bare 17 år er vel stor aldersforkjell, det er jo nesten to generasjoner?! Seriøst, det der må dere selv finne ut av. Det er vel ikke bare bare å snu på en som er så mye eldre enn deg over natten, tenker jeg.Huff, dette ønsket du vel ikke å høre, sorry!

Hvis ingen av dere er noe særlig til å prate kan du jo bare spørre om han synes dere tilbringer nok tid sammen? Du kan nok forstå litt av hans innstilling av svaret hans? Eller du kan forsøke og lage noen planer som du inviterer han med på litt i forveien. Da får han sjansen til å arrangere evt andre avtaler (om fisteturer etc) utenom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-671973
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva slags forhold dette her er jeg. Hvorfor blir en attenåring sammen med en på 35? Og hvordan har du holdt ut i et år med dette? Det kan jo ikke engang være seksuelt, for du sier jo at han bare sover når dere er sammen. Og du sier at det sier seg selv at dere ikke kan finne på ting når dere har den aldersforskjellen? Hvorfor er du sammen med ham da, om dere ikke har noe til felles? Om dere ikke kan gå på kino, kafe, leie en film, lage middag sammen... hva er det da i dette forholdet du definerer som kjærlighet? Og når dere i tillegg ikke kommuniserer? Er han flau over at du er så ung, eller omvendt? Jeg ville iallfall kuttet ut denne overnattingen. Om du ikke får være med ham likevel, hva er vitsen, om dere ikke spiser frokost engang? Overnatting får du begynne med om du er sammen med ham på kvelden, slik at dere har våkne timer sammen, eller så får du kutte ut hele fyren. Du er enda ung, og kan finne mye bedre enn dette her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672098
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Dette hørtes veldig rart ut. Hvorfor kan dere ikke treffes på dagtid? Jobber både du og han så mange timer at dere ikke har tid til annet enn jobb og soving?

Pass på så ikke dette er en kar som utnytter deg. Det er nok av voksne karer som liker å ha en ung jente som kanskje ikke tør å stille like mange krav og spørsmål som sine jevnaldrende.

Snakk ut med han for all del. Husk at han sikkert trenger å få høre alt du tenker på angående dette. Kanskje han er så innbarka ungkar at han ikke har så gode sosiale antenner og trenger å "trene" dem opp om du forstår. Han kan ikke være synsk og vite hva du tenker, så si det til han.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672100
Del på andre sider

Annonse

Gjest Archanez

Dette hørtes veldig rart ut. Hvorfor kan dere ikke treffes på dagtid? Jobber både du og han så mange timer at dere ikke har tid til annet enn jobb og soving?

Pass på så ikke dette er en kar som utnytter deg. Det er nok av voksne karer som liker å ha en ung jente som kanskje ikke tør å stille like mange krav og spørsmål som sine jevnaldrende.

Snakk ut med han for all del. Husk at han sikkert trenger å få høre alt du tenker på angående dette. Kanskje han er så innbarka ungkar at han ikke har så gode sosiale antenner og trenger å "trene" dem opp om du forstår. Han kan ikke være synsk og vite hva du tenker, så si det til han.

Lykke til.

Tingen er at vi -kan- møtes på dagtid,men så gjør vi ikke det likevel..

Jo,vet vel strengt tatt engentlig at tingen er å prate.. Moter meg opp men når tinga skal ut så høres det plutselig ikke så lurt ut..! Men må vel kaste seg i det engang! Og når jeg tenker meg om kan han egentlig fort være en som har blitt noe "rusten" på det området!

Jada,passer på at jeg ikke blir utnyttet. Hvem har vel tålmodighet til å utnytte i 1,5år bare for morro skyld??? Og for å sette det litt på spissen og poengtere så kunne jeg sikkert fått levd tilnærmet i sølibat bare jeg hadde kommet dit og sovet lamme han! (om det hørtes noe bedre ut??)

Han vet hvertfall problemet mitt nå så får se...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672399
Del på andre sider

Gjest Archanez

Hvorfor er dere ikke sammen utover nettene? Selv om det er en stor aldersforskjell på dere er dere begge voksne og burde være i stand til å finne på ting sammen.

Noen spesiell grunn til at dere ikke bor sammen?

Dette høres ikke ut som et forhold, mer som om han kun ønsker sex.

Men å holde seg hjemme eller andre barnslige demonstrasjoner fører ikke til noe godt. Snakk heller ut om det og forklar han at du ikke er fornøyd med tingenes tilstand.

Det blir bare ikke sånn at vi er sammen på dagen og det er -det- jeg gjærne vil forandre på.

Da det er mer praktisk å ikke bo sammen nå så gjør vi ikke det.

Og nei,for n'te gang,han ønsker ikke bare sex. Er det alderne våre du har sett deg blind på for å komme det forslaget? Hadde jeg ikke tatt initiativet selv kunne det gått ukesvis mellom sex. Jeg tviler på at noen som er interessert i å utnytte meg er så tålmodig at de holder ut i 1,5 år! og dessuten volder seg så store bryderier for å hjelpe meg med ting!

Kankskje det er en barnslig demonstrasjon,men da jeg naturlig nok føler jeg trenger en armlengde fra noen en stund når jeg er grinete på de så føler jeg liksom det ville vært en ennå mer barnslig demonstrasjon å dra dit bare for å legge seg på sofaen eller å ligge å surmule! Eller? Når jeg -har- sjansen til å benytte meg av en annen plass til å roe meg,så gjør jeg og det istedet for å dra dit mens jeg er hissig,noe som umulig kan føre til noe positivt??

Jeg er enig i at prat er viktig,men så er det ikke så greit likevel..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672407
Del på andre sider

Gjest Archanez

Du har -ikke- tips,og hvorfor skriver du egentlig da? -Kun- for å rakke ned på meg og min kjæreste?

Og hva så om aldersforskjellen er 16 år og 2 generasjoner? Angår det deg? Setter det deg i posisjon til å rakke ned på meg?

Joda,det er noe vi må finne ut av selv,jeg ber ikke deg(nei måtte Gud forby at jeg noengang får noen så fordomsfulle som deg inn i livet mitt!!) eller noen andre her ordne opp for meg,da det faktisk er umulig! Jeg ber om -tips-,som jeg da mener jeg skrev ganske tydelig svart på hvitt!

Nei det er ikke enkelt å snu og forandre på noen,men du mener altså at det er ekstra vanskelig fordi han er så mye eldre enn meg? Altså mener du det ville vært enklere for meg å forandre han om han hadde vært like gammel som meg? Altså ville det vært enkelt for noen på hans egen aldre å forandre på han?? Hva er det egentlig du prøver å si? Hvor er logikken?

Helt greit å høre kritikk. Bare den er relevant,noe jeg absolutt ikke syntes denne var!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672428
Del på andre sider

Gjest Archanez

Hvis ingen av dere er noe særlig til å prate kan du jo bare spørre om han synes dere tilbringer nok tid sammen? Du kan nok forstå litt av hans innstilling av svaret hans? Eller du kan forsøke og lage noen planer som du inviterer han med på litt i forveien. Da får han sjansen til å arrangere evt andre avtaler (om fisteturer etc) utenom?

Jaa,det var et -veldig- bra forslag! Men det triste var at vi tok det over -sms- imorgest da jeg var på jobb! :-/ Eller jeg fortalte litt(hva sms tillater) hva jeg mente over sms,og det er jo da begrenset hva man greier å oppfatte av hva den andre personen tenker over sms liksom..! :-/

Spennende å se ikveld da om jeg treffer han.

Er litt vanskelig å legge planer som inkluderer han for han er så sjenert overfor andre. Også er han litt "lat". Han "orker" liksom ikke! Men så er han mye syk og dårlig da...

Men fisketur derimot! Tror ikke knekte armer og bein eller lammelser ville stoppet han!

Komplisert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672435
Del på andre sider

Gjest Archanez

Jeg skjønner ikke helt hva slags forhold dette her er jeg. Hvorfor blir en attenåring sammen med en på 35? Og hvordan har du holdt ut i et år med dette? Det kan jo ikke engang være seksuelt, for du sier jo at han bare sover når dere er sammen. Og du sier at det sier seg selv at dere ikke kan finne på ting når dere har den aldersforskjellen? Hvorfor er du sammen med ham da, om dere ikke har noe til felles? Om dere ikke kan gå på kino, kafe, leie en film, lage middag sammen... hva er det da i dette forholdet du definerer som kjærlighet? Og når dere i tillegg ikke kommuniserer? Er han flau over at du er så ung, eller omvendt? Jeg ville iallfall kuttet ut denne overnattingen. Om du ikke får være med ham likevel, hva er vitsen, om dere ikke spiser frokost engang? Overnatting får du begynne med om du er sammen med ham på kvelden, slik at dere har våkne timer sammen, eller så får du kutte ut hele fyren. Du er enda ung, og kan finne mye bedre enn dette her...

Hvorfor skulle jeg -ikke- bli sammen med han når jeg liker han? Og er utrolig glad i han?

Vi sover ikke -bare- sammen. Ser film å tv på kveldene før vi sovner,prater kveldene,osv. Bare at -oftest- sover han når jeg kommer fordi jeg er b og han a-menneske og pga at jeg jobber ofte sent..

Det sier seg selv at med aldersforskjellen blir det -vanskeligere- men langt fra umulig! Det skulle ikke egentlig vare store problemet bare man tar litt initiativ. Noe vi mangler her..

Jeg har ikke i en eneste setning hevdet vi ikke hadde noe til felles. Fx er filmer ganske vanlig da jeg leier filmer gratis fra jobb og vi har kabel og det er "lettvint".

Frokost har jeg faktisk fått på senga hver eneste morgen i over et år!

Å -få- være med han er vel ingen problem,men jeg gidder ikke henge i rumpa hans hele dagen bare for å være der! Må da gå an å få til noe konstruktivt for oss begge mener jeg!

Å finne en bedre situsjon enn dette greier jeg,men ikke noen kjæreste som er bedre for meg akkurat nå blir vanskelig! Hvorfor finne noe bedre når jag -har- noe bra? Kommunikasjonen trenger bare styrkes noe alvorlig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672478
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Det blir bare ikke sånn at vi er sammen på dagen og det er -det- jeg gjærne vil forandre på.

Da det er mer praktisk å ikke bo sammen nå så gjør vi ikke det.

Og nei,for n'te gang,han ønsker ikke bare sex. Er det alderne våre du har sett deg blind på for å komme det forslaget? Hadde jeg ikke tatt initiativet selv kunne det gått ukesvis mellom sex. Jeg tviler på at noen som er interessert i å utnytte meg er så tålmodig at de holder ut i 1,5 år! og dessuten volder seg så store bryderier for å hjelpe meg med ting!

Kankskje det er en barnslig demonstrasjon,men da jeg naturlig nok føler jeg trenger en armlengde fra noen en stund når jeg er grinete på de så føler jeg liksom det ville vært en ennå mer barnslig demonstrasjon å dra dit bare for å legge seg på sofaen eller å ligge å surmule! Eller? Når jeg -har- sjansen til å benytte meg av en annen plass til å roe meg,så gjør jeg og det istedet for å dra dit mens jeg er hissig,noe som umulig kan føre til noe positivt??

Jeg er enig i at prat er viktig,men så er det ikke så greit likevel..

Hvorfor er det ikke praktisk å bo sammen?

Jeg ser ikke spesielt på alderen, men et forhold som har vart så lenge og som stort sett går ut på å sove sammen er ikke et ordentlig forhold i mine øyne.

Hvorfor kan du ikke komme tidligere på dagen da? Eller i helgene, ferier osv.

Hva med turer på kino, middag sammen, reise bort, spille spill. idrett, se på TV osv. Det er masse dere kan gjøre sammen. Ser ikke helt problemet her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672580
Del på andre sider

for meg er kommunikasjon alt i et forhold. kunne ikke vært i et forhold der vi ikke kommuniserte. har behov for å kunne prate om ting og bli lyttet til selv om det jeg sier ikke er så viktig, og det å kunne sitte over et glass vin og skravle utover natten er helt essensielt. dessuten er dere nødt å legge planer, ellers er han bare sammen med deg til det dukker opp noe bedre. hovedproblemet er såklart alderen, dere snakker ikke samme språk. hvorfor ikke ta en tur på stranden sammen i finværet? pakke en piknikkurv, ta med badesaker, finne et fredelig sted ved sjø eller skog, og prate litt sammen. hva tiltrekker deg egentlig med ham? at han gjør deg trygg og at det er godt å ha en kjæreste? hva vil dere med forholdet deres? hva med å dra på ferie sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-672730
Del på andre sider

Hei, eg er selv 19 år..Jeg kunne aldri vert sammen med en så mye eldre mann, Men har ikke noe i mot det .kjærlighet er ingen alder. Som noen sier.. Håper dette ordner seg. og at dere får gjort litt mer sammen, Jeg hdde tørn..

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-673114
Del på andre sider

Gjest Archanez

Hei, eg er selv 19 år..Jeg kunne aldri vert sammen med en så mye eldre mann, Men har ikke noe i mot det .kjærlighet er ingen alder. Som noen sier.. Håper dette ordner seg. og at dere får gjort litt mer sammen, Jeg hdde tørn..

LYKKE TIL

Takker! :-)

Vet du det tenkte jeg også tidligere. Ei jeg gikk i klasse med ble tidlig sammen med en ca 12 år eldre enn henne,noe jeg da aldri kunne tenke meg! "Flott for henne,men det der kommer -aldri- jeg til å finne på!"

:-) Hun er forresten både gift og har barn nå med samme fyren...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-673978
Del på andre sider

Gjest Archanez

for meg er kommunikasjon alt i et forhold. kunne ikke vært i et forhold der vi ikke kommuniserte. har behov for å kunne prate om ting og bli lyttet til selv om det jeg sier ikke er så viktig, og det å kunne sitte over et glass vin og skravle utover natten er helt essensielt. dessuten er dere nødt å legge planer, ellers er han bare sammen med deg til det dukker opp noe bedre. hovedproblemet er såklart alderen, dere snakker ikke samme språk. hvorfor ikke ta en tur på stranden sammen i finværet? pakke en piknikkurv, ta med badesaker, finne et fredelig sted ved sjø eller skog, og prate litt sammen. hva tiltrekker deg egentlig med ham? at han gjør deg trygg og at det er godt å ha en kjæreste? hva vil dere med forholdet deres? hva med å dra på ferie sammen?

Tja,hadde han bare giddet! Og selvfølgelig hadde det jo vært et praktisk utgangspunkt om han ikke hadde fisket sånn 12timer om dagen hver dag hele uka!

Og de få timene han ikke gjør det er det -natt- for han! (og e fleste andre for den saks skyld!)

For å si det sånn,han gidder ikke gå i barndåpen til de han er onkel til engang..... Inn på nærsjappa sender han meg...!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-673979
Del på andre sider

Gjest Archanez

Hvorfor er det ikke praktisk å bo sammen?

Jeg ser ikke spesielt på alderen, men et forhold som har vart så lenge og som stort sett går ut på å sove sammen er ikke et ordentlig forhold i mine øyne.

Hvorfor kan du ikke komme tidligere på dagen da? Eller i helgene, ferier osv.

Hva med turer på kino, middag sammen, reise bort, spille spill. idrett, se på TV osv. Det er masse dere kan gjøre sammen. Ser ikke helt problemet her.

Er ikke praktisk å bo sammen fordi vi bor gratis der vi bor nå,og bor bare en km fra hverandre.

Tja,stusser jo på det her med ordentlig forhold jeg også. Alle andre er lissom mer engasjerte i gjøre ting sammen med meg enn han. Er jeg -så- kjedelig?? :-) Seriøst så tror jeg vi har kommet i en "rytme" der vi bare -er- fra hverandre på dagen og styrer med våre egne ting.. Sånn har det lissom alltid vært. Mannfolk er vanskelige å forandre på da vet du.. Tror ikke han skjønte at jeg vil ha mer tid med han. Og når han gjøre det tror jeg ikke han "tør" eller vet hva han skal gjøre.(?)

Ofte når jeg ikke jobber sent,som jeg ofte gjør,kommer jeg litt tidligere og leier en film eller noe. Så jeg sover ikke -bare- der,men det føles slik fordi det blir så oftest bare det og det blir så lite variasjon!

Han fisker stort sett sånn +/- 12 timer om dagen,og gjør han ikke det så er han dårlig eller så er det natt for han(og de aller fleste andre også)! Og er det ikke fiskesesong så gidder han bare rett og slett ikke...(for å si det sånn så gadd han heller ikke dra i barndåpen til de som han er onkel til! For mye folk og for mye stress..)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-673980
Del på andre sider

Gjest shedevil

Hva trenger du egentlig tips til? Høres ut som om du har planene dine klare: dumpe han. Skjønner ikke hva du venter på.

JAA ENIG MED GOLLY!!

Hva skal du med han da..? virker jo ikke som han bryr seg døyten- bare vil ha sex han- og du er ung og han syns sikkert det er flott.

Kvitt deg med han og begynn og lev livet som 19 åringer gjør- tror ikke det såkalte "forholdet" kommer til å vare uansett.

Kom deg vekk- fort som f....

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112776-riktig-forum/#findComment-675580
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...