Gå til innhold

Har jeg ikke grunn til å være irritert???

Anbefalte innlegg

Gjest senere

Ikke i følge mannen min i hvertfall. Han skjønner ikke at jeg går rundt og er sur. Han skjønner det ikke selv om jeg prøver å forklare han det. Har prøvd gjentatte ganger å snakke med han, men det nytter ikke.

Saken er den at jeg går her høygravid med barn nr. 5. Jeg er trett og sliten. Jeg har utrolig mye husarbeid å gjøre, og jeg rekker ikke over alt.

Vaskerommet flyter over av skittent tøy, jeg klarer ikke ta unna. Det er rotete rundt om kring, alle roter og bare jeg rydder opp. Jeg klarer ikke holde tritt lenger.

Så hvorfor kan ikke mannen min ta i et tak? Det irriterer meg grenseløst!

Det værste er at hver etter middag så legger han seg ned med verdens beste samvittighet og sover middagslur. en lang middagslur. Så er han uthvilt til kvelden kommer og da er det tvtid. Da inntar han horisontalen på sofaen til kl er både 1 og 2 på natta. Så skal han opp på jobb tidlig og er jo trøtt, derfor MÅ han jo bare sove om ettermiddagen!

Men hjelpes til med litt hjemme? Å, nei du! Det gjør han ikke

Dette har gått så langt at jeg begynner å hate han! Tror aldri jeg kommer til å elske han mer etter dette.

Hva er det å elske? Jævla latmannfolk!

hater han

Fortsetter under...

Gjest apropo

EN ting skjønner jeg meg ikke på: Hvor er kommunikasjonen i forholdene rundt omkring?

Jeg hører så mange klage på sine partnere!

Går det ikke an å sette seg ned , prate ut om frustrasjonene en har og finne løsninger?!

Jeg tror nok at du forteller han hvor sliten , lei og frustrert du er , så tar han vel det til seg.

Jeg har selv mange unger , og til tider er jeg sliten og trett , men da ber jeg sannelig mannen min ta i et tak !

Gjør han ikke det , så sier jeg til han at da blir det verjen rene klær , middag eller rent hus!

Lykke til med en real samtale.

Gjest senere

EN ting skjønner jeg meg ikke på: Hvor er kommunikasjonen i forholdene rundt omkring?

Jeg hører så mange klage på sine partnere!

Går det ikke an å sette seg ned , prate ut om frustrasjonene en har og finne løsninger?!

Jeg tror nok at du forteller han hvor sliten , lei og frustrert du er , så tar han vel det til seg.

Jeg har selv mange unger , og til tider er jeg sliten og trett , men da ber jeg sannelig mannen min ta i et tak !

Gjør han ikke det , så sier jeg til han at da blir det verjen rene klær , middag eller rent hus!

Lykke til med en real samtale.

Nå nei du, så enkelt er det desverre ikke. Tror du ikke jeg har prøvd? Tro meg, jeg har prøvd det meste. Men nå gidder jeg ikke forsøke å snakke med han om det mer fordi det blir bare krangling av det. Det orker jeg ikke nå.

Han er jævla lat, det er det han er. En sånn type som synes det er helt ok å få andre til å gjøre ting for seg.

Han slektes på sin far (hmrf)

Hans foreldre bor på en annen kant av landet og de gangene vi mottar et brev fra hans mor så signerer hun alltid med:

"hilsen mamma og en sovende pappa"!!!!

Òg det begynner å skremme meg.. selv er jeg ifra en familie med "ståpåmennesker"

Jeg klarer bare ikke stå på mer sånn som før lenger. Og jeg mister motivasjonen helt av denne gubben min.

Han sier han elsker meg, og har ikke noe liv uten meg og bla bla bla.

Is he in for a big surprise!

Gjest apropo

Nå nei du, så enkelt er det desverre ikke. Tror du ikke jeg har prøvd? Tro meg, jeg har prøvd det meste. Men nå gidder jeg ikke forsøke å snakke med han om det mer fordi det blir bare krangling av det. Det orker jeg ikke nå.

Han er jævla lat, det er det han er. En sånn type som synes det er helt ok å få andre til å gjøre ting for seg.

Han slektes på sin far (hmrf)

Hans foreldre bor på en annen kant av landet og de gangene vi mottar et brev fra hans mor så signerer hun alltid med:

"hilsen mamma og en sovende pappa"!!!!

Òg det begynner å skremme meg.. selv er jeg ifra en familie med "ståpåmennesker"

Jeg klarer bare ikke stå på mer sånn som før lenger. Og jeg mister motivasjonen helt av denne gubben min.

Han sier han elsker meg, og har ikke noe liv uten meg og bla bla bla.

Is he in for a big surprise!

Da må det vel sterkere saker til da !

Hva med å la alt flyte en ukes tid?

Ingen middag , ingen rene klær eller rent hus?

Kanskje han "våkner" opp da?

Eller la han ha de andre 4 ungene en liten ukes tid , hvor du reiser bort litt?

EN ting ville jeg aldri gjort i alle fall ; fått så mange barn med en så lat mann!

Gjest senere

Da må det vel sterkere saker til da !

Hva med å la alt flyte en ukes tid?

Ingen middag , ingen rene klær eller rent hus?

Kanskje han "våkner" opp da?

Eller la han ha de andre 4 ungene en liten ukes tid , hvor du reiser bort litt?

EN ting ville jeg aldri gjort i alle fall ; fått så mange barn med en så lat mann!

He he, ja jeg er en idiot, i know!

Desverre er det for sent nå.

Men det har vel noe med at en håper at ting skal bli bedre, ikke sant? men det blir jo ikke det.

Jeg er nok usedvanlig treg i oppfattelsen, men endelig har jeg skjønt det :o(

Annonse

Gjest apropo

He he, ja jeg er en idiot, i know!

Desverre er det for sent nå.

Men det har vel noe med at en håper at ting skal bli bedre, ikke sant? men det blir jo ikke det.

Jeg er nok usedvanlig treg i oppfattelsen, men endelig har jeg skjønt det :o(

Ja ; bedre sent enn aldri , passer ikke alltid inn!

Får gjøre slik ei vennine av meg gjorde da hun ble møkka lei da: For å "vekke" hentet hun seperasjonspapirer hos trygdekontoret , fyllte dem ut ( uten å si noe) , og la dem pent på middagbordet sammen med fordelingen av innbo!

Kan tro det ble andre boller der i huset da ja...

Det er et år siden , og hun sier at han er blitt mye flinkere etter det støkket !

Lykke til

Gjest senere

Ja ; bedre sent enn aldri , passer ikke alltid inn!

Får gjøre slik ei vennine av meg gjorde da hun ble møkka lei da: For å "vekke" hentet hun seperasjonspapirer hos trygdekontoret , fyllte dem ut ( uten å si noe) , og la dem pent på middagbordet sammen med fordelingen av innbo!

Kan tro det ble andre boller der i huset da ja...

Det er et år siden , og hun sier at han er blitt mye flinkere etter det støkket !

Lykke til

Jeg har prøvd det også.Blir bedre en liten stund, så er det på`n igjen. Sannsynligvis så har jeg ropt ulv for mange ganger opp igjennom årene?

Håper ikke det ender som det gjorde med ei venninne av meg som gikk tom. Hun flyttet fra både mann og barn.

Gjest Humlepungen

Ånei du hater nok han ikke. Det må du ikke si.

Men at han er en nisse når det gjelder husarbeid er tydelig. Ring til familievernkontoret på hjemstedet ditt og dra med deg gubben din dit. Kanskje han våkner om noen andre sier litt velrettede ting til han. For dette handler ikke bare om husarbeid. Han må jo ha antenner ute og vise omsorg og hjelpe til når du går rundt og er 5 mnd på vei og attpåtil har fire andre unger å ta deg av.

Kunne dere hatt råd til å leie en vaske og ryddehjelp i en liten stund frem til han har skjerpa seg? Du må ikke slite deg ut når du er gravid.

Gjest senere

Ånei du hater nok han ikke. Det må du ikke si.

Men at han er en nisse når det gjelder husarbeid er tydelig. Ring til familievernkontoret på hjemstedet ditt og dra med deg gubben din dit. Kanskje han våkner om noen andre sier litt velrettede ting til han. For dette handler ikke bare om husarbeid. Han må jo ha antenner ute og vise omsorg og hjelpe til når du går rundt og er 5 mnd på vei og attpåtil har fire andre unger å ta deg av.

Kunne dere hatt råd til å leie en vaske og ryddehjelp i en liten stund frem til han har skjerpa seg? Du må ikke slite deg ut når du er gravid.

jeg er ikke 5 mnd på vei, jeg er 8 mnd på vei med nr.5!

:o( *snufs*

Annonse

Jeg har prøvd det også.Blir bedre en liten stund, så er det på`n igjen. Sannsynligvis så har jeg ropt ulv for mange ganger opp igjennom årene?

Håper ikke det ender som det gjorde med ei venninne av meg som gikk tom. Hun flyttet fra både mann og barn.

Du kan ikke flytte fra ham. Ikke med fem barn sammen. Og hvordan skal du da klare alt sammen? Det blir jo ikke bedre iallfall, du må fortsatt gjøre alt husarbeidet med aleneansvar for fem barn. Hvor gamle er dere egentlig? Du er hjemmeværende? Og hva slags jobb har han? Han kan ikke sove midt på dagen, han får heller legge seg tidligere sammen med deg. Og så bør du nok si opp hele TV'n, den ødelegger alt for dere... Her er det vel ingenting annet å gjøre en god gammeldags familieterapi. Du er nødt å få ham med på det. Hvorfor i all verden synes han det er greit at du lager all mat og rydder og vasker opp hele tiden? Når du er åtte måneder på vei? Mener han ungene er din skyld og ditt ansvar? Og hvordan viser han deg at han er glad i deg? Nei, her må det handling og ikke ord til... men noen skillsmisse er nok ikke løsningen.

petter smart

Jeg kan fortelle deg hvorfor han ikke skjønner at du er sur og lei: Du godtar det. Du klager litt, men så biter du det i deg og gjør alt selv.

Menn er ikke dumme, dersom de skjønner at de kan slippe unna så gjør en del av dem det.

Tror heller ikke du sier fra på riktig måte. For han virker det nok mer som litt syting og klaging på "din" jobb, som han sikkert ser på det som. På lik linje med at han klager på sin jobb, men ikke forventer at andre gjør det for han. Det er nok der problemet ligger, han mener dette er din jobb. At han ikke skjønner at når en er 8 måneders gravid og med 4 barn så trenger en hjelp sier jo litt om han, men kanskje du må forklare det litt tydeligere. Dette er tydeligvis en mann som ikke klarer å se hvor mye du sliter.

Men som andre sier, 5 barn med en slik mann, hva tenkte du på?

Good Golly!

Du har nok godtatt for mye frem til nå, og når du _NÅ_ skal begynne å kreve noe av han, vil han ikke. Han vet han kan komme bort fra det... Du kan true og sette ultimat til han, uansett så vil han ikke nå begynne å forandre seg. Du har vært dumsnill.

Lykke til med babissen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...