Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest siwidi

Regner med du spør om hvor mange som må ha prøverør som lykkes på første forsøk. Statistikkene sier at ca. 25 - 30% blir gravid per forsøk. Det er likt for første, andre, tredje forsøk.

Det betyr at ca 25 - 30% blir gravid på første forsøk, men det skal legges til at dette er tall som gjelder alle aldre og alle diagnoser og individuelle forskjeller har mye å si.

Jeg personlig var under 30 og eneste diagnose var dårlig sædkvalitet. Vi fikk en prognose på 40-50% og vi lykkes på første forsøk.

Håper det gir svar!

Sommerhilsen fra

Hei. Jeg ble gravid på 1. forsøk - dvs ikke selve IVF forsøket men fryseforsøket som fulgte av dette (satte inn 2 frossne egg 4 mnd etter selve IVF forsøket). Jeg har hørt at det er lettere å bli gravid på senere forsøk enn det 1. fordi kroppen er da litt mer vant til hormonstimuleringen. Men er ikke sikker på om dette er dokumentert. Vi har en uforklarlig grunn til vårt problem. Har nå en gutto og har hatt 2 søskenforsøk som ikke lyktes etter det ene forsøket.

lykke til!!!

Gjest ikke undertegnet

Hei

Jeg ble gravid på tredje forsøk.

Hos oss var "problemet" hos mannen. og vi hadde mikroinjeksjon.

Som du ser av svaret til siwidi så er det 25-30% som lykkes på første forsøk, med andre ord 70-75% sjanse for at dere evt må prøve på flere.

Annonse

Gjest skjæra

Regner med du spør om hvor mange som må ha prøverør som lykkes på første forsøk. Statistikkene sier at ca. 25 - 30% blir gravid per forsøk. Det er likt for første, andre, tredje forsøk.

Det betyr at ca 25 - 30% blir gravid på første forsøk, men det skal legges til at dette er tall som gjelder alle aldre og alle diagnoser og individuelle forskjeller har mye å si.

Jeg personlig var under 30 og eneste diagnose var dårlig sædkvalitet. Vi fikk en prognose på 40-50% og vi lykkes på første forsøk.

Håper det gir svar!

Sommerhilsen fra

jeg er en av de heldige som fikk full klaff på første forsøk. er mamma til en nydelig gutt på 3 mnd.

det er aldri funnet noe feil med mannen min eller meg, vi "matcher" bare ikke. om et halvt år vil jeg gjerne i gang med neste forsøk. mammarollen har gitt mersmak.

jo yngre du er jo bedre er oddsa. jeg er 30.

lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...