Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest myopia

Vi er ufrivillig barnløse med 3 mislykkede mikroinjeksjoner bak oss. For noen måneder siden var vi i søndagsmiddag hos svigers, sammen med min manns bror og kona. Det ble snakk om barnebarn, hvor mye svigers ønska seg dette osv. Da sier min manns bror "Nei, vi ønsker ikke barn på lenge ennå, vil vente minimum 5 år, vil satse på karriere, vi har ikke plass, vi vil reise etc". Dette føltes som en trygg situasjon for oss å fortelle om vår barnløshet. Stemningen ble litt beklemt, og det ble feid bort.

Sist lørdag fylte svigermor 60 år, med stort selskap. Min svoger skulle holde tale for sin mor, og begynte talen med "Om litt over et halvt år skal du bli farmor! Egentlig hadde vi tenkt å vente en stund, men siden "Per" og "Kari" [oss] ikke kan få barn, måtte jo noen trå til!"

Stor glede blant alle festdeltakerne, men der ble vi faktisk "outet" som ufrivillig barnløse foran mennesker vi ikke bryr oss så mye om. (Dette har vi bare sagt til de to nærmeste vennene våre i tillegg til svigers). Etter vært som folk kom i stemning, skal jeg love at det manglet ikke på forslag og tilbud om å få "fiksa dette", i tillegg til kommentarer som "klarer dere virkelig ikke å ha sex?"

Føler det litt sånn at min svoger (han har alltid hatt et konkurransepreget forhold til mannen min) og kona får barn bare på gjørs, bare for å være flinkere!

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Kjenner til det dilemmaet ja!

Nå har det seg slik at min mann og jeg også har problemer med å bli gravide. OG, hans bror med 2 års forskjell har funnet ei kone som har sine problemer med å få barn, også da har ufrivillig-barnløshet på nakken. Men de har riktignok ei datter som et resultat av prøverørs.

Vel, så skulle da vi igang med forsøk, og det klaffet. (jippi) De har hele tiden sagt at de ikke kanskje vil ha noe søskenforsøk riktig enda, men tiden fikk vise, men det ble ikke noe i år i alle fall.

Så, da vi ble gravide, så skulle de plutselig også starte med forsøk igjen. Min mann og broren har ALLTID konkurrert om hverandre, men problemet er at det er hans bror som skal, og min mann har sagt at han ikke gidder det tullet. Hvem som gjorde det først i alder, hvem som fikk først dame, hvem som giftet seg først i alder, hvem som fikk barn først i alder, hvem som kjøpte hus først, bil først bla bla bla...

Vi har nok vært åpne hele veien til alle familiemedlemmer sånn etter hvert, og det har gått greit. Har spøkt endel og spurt om det er sånn at vi må ta av oss truser for å bli gravide, og da skjønner de liksom at vi ikke er HEEEELT idioter. Lykke til

Annonse

Jeg blir sint på dine vegne. Still han opp til veggen og fortell ham at den slags oppførsel er helt uakseptabel. Forlang en unnskyldning av ham. Slikt går bare ikke an. :o|

Holde en slik tale det...

Hilsen

Kjære deg ,jeg blir så sint når jeg leser dette. Går det virkelig an at folk kan oppføre seg slik også innenfor sin egen familie. Nei det blir for dumt og barnslig. Han skylder dere en stor unnskylding. Hadde jeg vært dere hadde jeg gitt klar beskjed om hva dere følte om ham og det han gjorde.

Helt uakseptabelt spør du meg!

Lykke til vider uansett hva dere velger å gjøre.

Fy faen hvilken idiot - skal man konkurrere med sine søsken om å få barn????

Hvis dere har mulighet - bare hold dere laaaangt unne sånne personer som ikke kan støtte dere i den situasjonen som dere befinner er i.............veldig usmakelig sagt synes jeg....

Tyvärr kan man ikke "velge" sin slekt - hvilket man i noen tilfeller skulle ønsket...!

Lykke til videre!

Klemmer

Føler virkelig med deg og din mann i forhold til denne opplevelsen. Å si noe sånt blir å sparke en som ligger nede mens man selv hoverer. Sannsynligvis skyldes din svogers og andres "morsomheter" uvitenhet,tankeløshet og alkoholpåvirkning,men jeg synes likevel at å komme med slike kommentarer i en selskapstale er langt over streken for hva dere skal godta. Barnløshet er ikke noe passende emne for spøk,og det ser ut til at enkelte må få dette forklart med store bokstaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...