Gjest er litt fortvila! Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Dette er kanskje ikke rette forumet..? Jeg har nå "bestemt" at samboer skal flytte ut. Vi har vært sammen i 3 1/2 år, bodd sammen i 3 år, har en sønn på snart 2. Han skal flytte 130 mil unna. Vi føler det er den "eneste" plassen han kan få ordentlig hjelp til alle problemene sine + at han vil ha familien sin og venner til støtte. Det er snakk om at han skal bo der et års tid før vi evt. flytter etter. Tar han ikke behandlingen seriøst, kommer ikke vi til å flytte til ham. Jeg har folk som kommer til å passe på ham! og som sier i fra hvis han fraviker "avtalen". Nå høres det sikkert ut som jeg er "helt borti natta", men han MÅ faktisk gjøre noe med problemene sine hvis vi skal fortsette å være sammen. Det jeg lurer på er: Hva i all verden gjør vi med barnebidrag? Han har ikke noe spesielt å rutte med (rehab-penger=ca.4500kr/mnd utbetalt).Og hvis trygdekontoret skal betale det, får vi jo gjeld når vi flytter sammen igjen. Jeg er arbeidssøker uten krav på ledighetstrygd(er 21). Hvis jeg skal få overgangsstønad, må barnebidrag gå gjennom trygdekontoret? Kan noen hjelpe meg med råd om hva vi skal gjøre i denne situasjonen? Vi flytter ikke dit sammen, fordi han trenger å få litt orden på sitt eget liv (det er jeg som tar meg av regninger, husarbeid, barnestell, innkjøp av mat og klær, matlagingen, passer på at han holder avtaler...) Håper noen kan svare meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113176-hva-gj%C3%B8r-vi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cilimor Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Den nye bidragsreglene so trer i kraft fra okt. kan du motta overgangsstønad og samtidig ha en privat bidragsavtale med barnefaren, men søker du pr ddt. så må du motta bidrag gjennom biddragsfogden. Men i og med at han har så lav inntekt så kan han søke om og slippe bidrag men du vil alikevel motta minstebidraget. Bestill en time på trygdekontoret og snakk med en saksbehandler da vil du få opplysninger om alle dine rettigheter, og det er jo ikke sånn at dere gjør no ulovlig forde om dere har planer om og komme tilbake til hverandre med tid og stunder. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113176-hva-gj%C3%B8r-vi/#findComment-674727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er litt fortvila! Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Den nye bidragsreglene so trer i kraft fra okt. kan du motta overgangsstønad og samtidig ha en privat bidragsavtale med barnefaren, men søker du pr ddt. så må du motta bidrag gjennom biddragsfogden. Men i og med at han har så lav inntekt så kan han søke om og slippe bidrag men du vil alikevel motta minstebidraget. Bestill en time på trygdekontoret og snakk med en saksbehandler da vil du få opplysninger om alle dine rettigheter, og det er jo ikke sånn at dere gjør no ulovlig forde om dere har planer om og komme tilbake til hverandre med tid og stunder. Lykke til Tusen takk for svar... Mente å lese på sidene til trygdeetaten at vi måtte via dem hvis en skulle ha overgangsstønad, men vi skal bestille time for å vite sikkert hva vi skal gjøre i denne perioden... snakk om et år eller noe... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113176-hva-gj%C3%B8r-vi/#findComment-674730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.