Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest åæø

Hei!

Jeg har endelig blitt gravid ved vårt 6. forsøk og er nå 5 uker på vei.

Jeg har et veldig fysisk tungt arbeid og tørr ikke å fortsette i det under hele graviditeten.

Hva skal jeg gjøre? Skal til legen i morgen i håp om at jeg får sykmeldig så lenge til sjefen min er tilbake fra ferien, slik at jeg får prata med ham.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får sykmeldig? Jeg er jo livredd for å reise på arbeid.

Takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113273-redd-%C3%A5-g%C3%A5-p%C3%A5-arbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest siwidi

Det må være en merkelig (og dårlig) lege om du ikke får sykemelding i en slik situasjon. Nekt plent å gå ut av legekontoret før du har fått sykemelding, det er mitt råd. Men jeg tipper h*n finner frem det gule skjemaet før du har snakket ferdig. Særlig om legen kjenner historikken deres med 6 forsøk.

Lykke til!

Gjest siwidi

Det må være en merkelig (og dårlig) lege om du ikke får sykemelding i en slik situasjon. Nekt plent å gå ut av legekontoret før du har fått sykemelding, det er mitt råd. Men jeg tipper h*n finner frem det gule skjemaet før du har snakket ferdig. Særlig om legen kjenner historikken deres med 6 forsøk.

Lykke til!

Gratulerer så mye med graviditeten! Det glemte jeg jo helt å si!!! :o)

Gjest ikke undertegnet

Hei.

Kan jeg spørre hvor lenge dere har holdt på tilsammen...Jeg lurer veldig da jeg har inne et vedlegg på"lei meg"..Klem fra meg og lykke til videre

Hei på deg!

Vi har holdt på i 5 år og har hatt tilsammen 7 forsøk.

Trodde vi aldri skulle lykkes, men nå smiler hele verden til oss, det er helt fantastisk.

Ikke gi opp hvis du ikke vil og føler at dere fortsatt kan klare det. Jeg er i dag veldig takknemlig for at vi ikke har gitt opp.

Lykke til!

Det er noe som heter svangerskapspenger som er beregnet på gravide som ikke kan utføre jobben under svangerskapet på grunn av farer i jobbsituasjon. Er du8 syk får du sykemelding, men hvis det er jobben din som er problemet og du ellers er frisk så er det veien å gå.

Først blir det vurdert om du kan omplasseres innen bedriften. Eksempel på grunner til svangerskapspenger er arbeid med kjemikaljer som kan gi fosterskade.

Det tilsvarer vanlig lønn, men du får bare feriepenger av tilsammen 12 (eller var det 15?) uker av svangerskapet og permisjonen.

Annonse

Hei og gratulerer så masse - blir så glad av slike historier!! Jeg er enig med swidi - forlang å få sykemelding - hvis ikke gå til en annen lege /legevakt e.l.

Kan jeg spørre om dere denne gangen eller andre ganger har brukt noen form for alternaiv behandling som supplement? I så fall hva og når?

Lykke til og ikke jobb!!

klem fra

Gjest jente 31

Hei på deg!

Vi har holdt på i 5 år og har hatt tilsammen 7 forsøk.

Trodde vi aldri skulle lykkes, men nå smiler hele verden til oss, det er helt fantastisk.

Ikke gi opp hvis du ikke vil og føler at dere fortsatt kan klare det. Jeg er i dag veldig takknemlig for at vi ikke har gitt opp.

Lykke til!

Hei

Tusen takk for at du ville opplyse om hvor lang tid dere har prøvd, samt alle forsøk.Hvordan vi kvinner holder ut er helt utrolig. Blir kjempe imponert og jeg skal fortsette og være takknemlig. Ja, livet er urettferdig det er helt sikkert.Men, jeg synes politikerne vikelig burde satt seg inn i situasjonen vår. Det er dyrt, psykisk og fysisk krevende. Vi fotjener noe bedre. Ja, så var det jeg som skulle være takknemlig...:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...