AGA1365380535 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hei! Jeg er en kvinne på 31 år som det siste året har opplevd to MA. Etter den første hadde jeg en liten blødning som varte ca. 14 dager. For 7 uker siden hadde jeg min andre MA med påfølgende utskrapning (i 12.svangerskapsuke), og denne gangen har blødningen artet seg helt annerledes. Blødningen har variert både på farge og i mengde og den har ennå ikke gitt seg. Etter ca. 5 uker, hadde jeg et opphold på 3-4 dager, og da jeg begynte å blø igjen, trodde jeg først at jeg hadde fått tilbake mensen. Blødningen var imidlertid helt ulik en vanlig mens - uten de vanlige menssmertene og akkurat lik blødningen jeg hadde de første fire ukene etter MA (dvs variabel både i mengde og på farge). Fremdeles er blødningen helt "uforutsigbar"; noen ganger er det slimete konsistens og mørkrød/brun på farge; andre ganger er den lysere rød (men ikke friskt blod) og med tynnere konsistens. Noen dager holder det at jeg bruker truseinnlegg; andre dager må jeg ty til bind - og dette varierer fra dag til dag. Jeg har ikke hatt feber og heller ikke spesielle smerter. Den siste uka har jeg imidlertid hatt "stikninger" ; først på venstre side i et par dager, og i dag har jeg merket det samme, men denne gangen på venstre side. Jeg var hos legen til etterkontroll ved 5 uker (det ble ikke foretatt GU, vi snakket kun om det som hadde hendt), og da sa han at blødningen kunne vare i opptil 6 uker. Nå har det vart en uke lenger enn det som etter sigende er "normalt", og jeg lurer derfor på om det går an å si noe om årsaken til hvorfor det varer så lenge og om det er nødvendig å konsultere lege for å finne ut om noe er galt eller om jeg kan avvente det hele (min fastlege er nemlig på ferie og er ikke tilbake før 4.august). PÅ forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113343-bl%C3%B8dning-etter-ma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Jeg går utfra at du med MA mener en 'missed abortion' ? altså en graviditet som går i stå uten at graviditeten aborteres ut med blødning. Det er IKKE vanlig med blødning i 6 uker, 2-3 uker er høyden. Jeg synes du skal få en skikkelig undersøkelse, gjerne med ultralyd for å se om det er rester i livmoren. Var begge smerteanfall på venstre side? Man kan ikke utelukke at du har betennelse, men det gir oftest smerter på begge sider, og ofte også feber. Jeg foreslår at du ringer til gynekologisk poliklinikk der du hadde utskrapning og forteller dem at du har blødd i 7 uker. Jeg håper de tar imot deg. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113343-bl%C3%B8dning-etter-ma/#findComment-677069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.