Gå til innhold

Symptomer som forsvant uke 9

Anbefalte innlegg

Gjest litt redd nå

Hei

Jeg er gravid i uke 9 (8+6). De to siste dagene har puppene blitt mindre ømme. I dag er de ikke ømme i det hele tatt. Jeg har vært veldig trøtt, men selv om jeg la meg seint i går, er jeg ganske våken i dag. Jeg er fremdeles litt kvalm om kveldene, men kaster ikke opp (det har jeg ikke gjort før heller).

Er det ikke for tidlig til at symptomene skal gi seg? Pleier ikke de å begynne og forsvinne i uke 12 og utover? Jeg blør ikke, og har ikke menssmerter, men jeg er veldig bekymret allikevel.

Skal til første legekontroll om ca en uke. Så det er ganske lenge og vente på svar. Håper på å bli beroliget. Er redd for missed abortion.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11335-symptomer-som-forsvant-uke-9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke blør og ikke har smerter, synes jeg du skal ta det med ro. Mange har ikke symptomer i det hele tatt så tidlig, og i tilfelle missed abortion hender det at kroppen fortsetter å produsere hormoner allikevel, slik at symptomene IKKE forsvinner. Så du kan aldri være helt sikker uansett.

Regner med at du får oppmuntrende tilbakemeldinger hos legen, si at du er litt bekymret så bruker de nok de hjelpemidler de måtte ha (UL etc.) for å sjekke.

Lykke til og gled deg over at ikke formen er elendig!

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil i utgangspunktet ikke tro at noe er galt fordi noen av svangerskapssymptomene har avtatt. Det er veldig varierende når de symptomene, som man vanligvis har i begynnelsen av et svangerskap, går over. Jeg synes det er en tendens til at temaet missed abortion har fått altfor mye oppmerksomhet her. Det er tross alt ikke veldig ofte dette skjer, men det er likevel forståelig at man er bekymret for nettopp dette. Ikke minst fordi det er noe som er helt utenfor vår kontroll, og det er noe som kan skje uten av vi egentlig er klar over det. Manglende svangerskapssymptomer er , som du er klar over, et symptom. Har du ikke magesmerter, og heller ikke blødninger, vil jeg anbefale deg å vente til du skal på kontroll. Legen din kan, hvis han er gynekolog og har det riktige utstyret, sjekke med vaginal ultralyd om det er et lite foster med bankende hjerte der. Hvis du engster deg veldig, og ikke er klar for å vente til neste uke med å få kontrollert forholdende, kan du evt. spørre om du kan få time tidligere. En blodprøve hvor Hcg-nivået blir sjekket, kan gi et visst bilde av situasjonen, men når man er 9 uker på vei, er det ikke noe i veien med en ultralyd. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...