Gå til innhold

sex spm ...

Anbefalte innlegg

Gjest robert 17
Skrevet

hey jeg er en gutt på 17 år som er jomfru , jeg og ei venninde har avtalt at vi skal hjelpe hverandre og bli gode i senga , eller dele erfaringer .. er dette en bra ting? og en ting til , kan jenter være kåte , selv om di aldri har opplevd en orgasme i sitt liv ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk beskyttelse/prevensjon!

Ellers mener jeg at jeg kan svare ja på begge dine spørsmål.

Gjest Aina E
Skrevet

Sikkert ikke dumt å ha en partner å "trene på" så lenge dere kan være ærlige og ikke gi hverandre for store håp...

Jeg ville tippe det var lurt å avslutte en sånn seksuell forbindelse, dersom en av dere kom i et fast forhold, men slikt kan dere vel tenke dere selv.

Dessuten er det vel greit å fortelle eventuelle andre partnere at de ikke er den eneste med tanke på sykdom og sånt... Kondom er en grei ting, dersom man ikke er i fast forhold.

Ellers går det fint at ei jente kan være opphisset/kåt uten at orgasme oppnås. Det er ikke alle som opplever det noen gang i løpet av sitt liv. Sikkert kjipt, men så lenge de nyter sex, bør vel ikke selve orgasmen være poenget med å ha samleie.

Det er for mange som henger seg opp i akkurat det, tror jeg. At de skal få til en orgasme, liksom... Hvis ikke er alt "forgjeves". Sånn er det ikke. Nyt nuet.

Skrevet

Ja, jeg tror det er flere områder dere kan hjelpe hverandre med.

Men fra alvor til spøk; å lære å ha sex med en person du kjenner veldig godt fra før kan være en god og positiv opplevelse. Mange sier at den første sex-partneren din skal være en du elsker osv, men de aller fleste ender ikke opp i gode og onde dager med den personen. Det er fakta, så jeg mener kanskje den første gangen kan være med en du har kontakt med senere òg, og som alltid vil være din venn.

Nå kjenner ikke jeg deg og å avgjøre hva som er rett for deg å gjøre, er vansklig. Jeg tror du må tenke gjennom hva konsekvensene av dette kan være, samt å snakke med denne personen du eventuelt skal gjennomføre dette med.

mvh

Skrevet

neineinei, det er absolutt ikke det samme å ha sex bare for sexens skyld, og det kan gjøre at sex blir noe annet enn noe en gjør med en du er forelsket i og elsker. det blir en teknisk ting, en erstatning for onani. tror dette vil ødelegge i et forhold, at du er så erfaren, men ikke har hatt sex med ei du er forelsket i. dessuten vil dette ødelegge vennskapet deres på sikt, og hun er garantert forelsket i deg siden hun foreslår noe slikt, og håper på et fast forhold etterhvert... dette blir for rart. sjalusi og komplikasjoner. hva om hun ble gravid? kondomer er ikke SÅ sikre... dessuten er sex best når man er skikkelig kåt, og det er man først når man er skikkelig forelsket, uansett om man har hatt orgasme før eller ikke, og uansett om man synes det er spennende eller ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...