Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ble sammen med en kvinne for ca 1,5år siden.alt fortonet seg rosenrødt.

planla ferie sammen for første gang i år.

uten å prate med meg bestiller hun sydenferie sammen med venninne, ble skikkelig oppvask.

hun skyldte på få billetter, planla påskeferie sammen,enden på visa, hun reiser på hytteferie sammen med søster.tror nok hun elsker meg, men jeg holder på å gi opp, hver gang vi planlegger noe sammen forandrer hun planene, innformerer meg ikke om sine tanker.

sier det er helt vanelig at venninner reiser på ferie sammen, gjelder dette også samboere? Jeg er meget reiseglad og sitter såret tilbake.

bør jeg gi henne fyken eller gi henne en ny sjansje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113580-kvinner-og-alenereiser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du er såret og sikkert nokså forbauset over din samboers valg av reisefølge og ikke deg. Dere trenger åpenbart å snakke sammen og få klarhet i hva dette er. Mange menn blir overrasket over sine kvinners behov for å være sammen med venninner, både ofte og mye. Menn har det ikke sånn, vanligvis. Men slik du beskriver din situasjon høres det ut som om din samboer holder på å overkjøre deg og fellesskapet dere har. Gi henne en ny sjanse, men ta først en skikkelig prat om hvordan du ser på saken. Sett ord på hva du føler og tenker. Hun kan ikke gjette seg til det uten at du snakker ut.

eksen min ville ikke legge fremtidsplaner sammen plutselig, og så oppdaget jeg at det var fordi han gikk og tenkte på å slå opp. derfor ville han ikke gi meg forhåpninger om sommerferiereiser og liknende. men siden dere fortsatt er sammen etter feriene kan jo ikke dette være tilfelle.

å legge ferieplaner med venninner uten engang å varsle kjæresten synes jeg er lumpent. spesielt når kjæresten tror man skal reise sammen som par. hun kan jo ha litt sånn etableringsfrykt da, blir jo veldig alvor om dere drar på ferie sammen, eller bor dere sammen? mulig hun har dårlige erfaringer, mange ender opp med å slå opp på ferie, blir mye krangling fort, men det kan jo gå andre veien også, at man finner tilbake til hverandre.

prøv å planlegge en høstferie sammen da, skikkelig, kikk i kataloger og bestill billetter på internett sammen eller besøk et reisebyrå. eller ta en prat med henne om hvorfor hun ikke vil på ferie med deg. kanskje dere kunne dratt sammen med et vennepar?

Annonse

mil1365380270

Takk for at du nok en gang minner meg på hvor godt det er å være singel, planlegge reiser og venninneturer uten at noen blir sur for det.

Det handler vel om å finne noen som er lik en selv...? En som har samme ide om hvordan man gjør det..

Noen gjør jo ALT sammen i 40 år, og de har det sikkert ikke dårligere enn de som har hvert sitt liv..

Gjest singel og sang

Det handler vel om å finne noen som er lik en selv...? En som har samme ide om hvordan man gjør det..

Noen gjør jo ALT sammen i 40 år, og de har det sikkert ikke dårligere enn de som har hvert sitt liv..

Sant nok, sant nok, men av og til når man ser de nyforelskede parene så lengter man kanskje etter noe man ikke vil ha.

Så jeg trenger en påminnelse innimellom om hvorfor jeg har valgt singel-tilværelsen.

:-))

Gjest Stjernemor

Før da økonomien var stram, og vi hadde små barn, hadde vi alle ferier sammen hele familien.

Nå har vi bedre økonomi, barna er store, og vi kan unne oss jente- og gutteturer i tillegg.

Tror det er helt vanlig, for voksne par uten små barn, og ha venneturer uten partner. Det er sunt. Men det må jo ikke utelukke felles turer med samboer eller andre par!

Hadde jeg bare hatt råd til en tur, ville jeg prioritert å dra med partneren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...