Gjest meg og lille nurk Skrevet 30. november 2000 Del Skrevet 30. november 2000 Hei, jeg sitter her og skriver med en hånd- har min lille datter på fanget....... Jeg lurer på hvor nødvendig seksukerskontrollen (den på meg selv) er? Hva kan forbli uoppdaget når jeg ikke får undersøkt fødtselsveiene etterpå? jeg ble sydd mye. Ønsker ikke prevensjon nå, men lurer på om spiral er mye vondere, og /eller umulig å få satt inn senere? Jeg har nemlig avbestilt etterkontrollen min av diverse årsaker..... Er jeg uansvarlig med egen helse på noen måte? Og et siste spm. , er det stor sannsynlighet for at urinlekasje etter fødselen kan gå over av seg selv? jeg har litt, og orker ikke mye knipeøvelser--er jeg fortapt da? Enormt takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11368-etter-f%C3%B8dtselen-bekymringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 30. november 2000 Del Skrevet 30. november 2000 En god grunn til å få tatt en seksukers-kontroll, er at du bl.a. får sjekket årsaken til urinlekkasjen. Innimellom kan en fremfallen skjedevegg være grunnen til urinlekkasjen. Man gjør vanligvis ikke noe med dette for vanligvis hjelper det med styrking av bekkenbunnsmuskulaturen, altså knipeøvelser. Det er ingen som kan tvinge deg til gå på seksukers-kontroll hvis du ikke vil, eller føler at du har behov for det. Hvis du ikke blør, har problemer med ille lukt, smerter eller plager fra stingene, trenger du strengt tatt ikke en underlivskontroll. Uansett, for å være på den sikre siden, er du nødt til å ta knipeøvelsene på alvor. Jeg kjenner mange som er plaget med urinlekkasje for evig og alltid, rett og slett fordi de ikke tok knipeøvelsene på alvor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11368-etter-f%C3%B8dtselen-bekymringer/#findComment-57713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.