Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 21,snart vært gift i 3 år med en god mann som er 6 år eldre enn meg.

Han har 2 barn fra tidligere ekteskap,2 jenter på 5 og 7 år.

Hans x-kone saboterer samværet hans med barna og i dag vil han gå rettens vei.

Er på advokat møte nå.

Han og jeg sliter også økonomisk,vi har ikke værdens beste økonomi,men vi greier oss enn dog.

Jeg har AD/HD syndrom og er nok vanskelig å leve med til tider...

Vi krangler ofte og det går i høyt tempo...

Vi begge er sjallu og vi stoler vel ikke veldig mye på hverandre til tider.

Jeg har et problem med bruk av mobiltelefon...det blir litt for mange sms av og til.

Nå måtte jeg heller velge et kontantkort,men det er vanskelig...takk Gud for at MMS er gratis u mnd.

Vi har det ganske tøft...for det værste er...at han gjør meg av og til så skrekkelig forbanna!

Det har skjedd av og til at han provoserer meg til jeg sprekker skikkelig og slår han.

Så flyr han rundt å viser folk alle blåmerkene han har og skal liksom stemple meg på bygda!

Men...å fortelle alt og hva som forårsaket dette gir han blaffen i.

Han krever mye...er veldig avhengig av meg og han vet når han kan få meg til å bikke over i hodet.

Mine foreldre ser at han utnytter sykdommen min til å putte meg i den dårlige båsen.

Jeg vet at jeg heller ikke er den beste,men jeg greier ikke å være på topp og stille opp for han og barna hans hele tiden....

Jeg får nesten ikke lov eller tid til å ta vare på meg selv....

Jeg ender snart opp med ekstra psykiske lidelser,men han skjønner ikke det.

Han blir fort sint for ting og klarer ikke alltid være rolig...han såres lett over ting jeg sier..selv om ikke jeg eller andre kan skjønne hvorfor han reagerer sånn.

Jeg har ofte sgt jeg vil skilles...men han er jo mann og jeg er ei svak lita jente i forhold...jeg er vel feig...for han klarer alltid å få meg til å snu!

HJELP!

Klem fra lille meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113704-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beste ønsker til deg

Oi, her var det mye på en gang; sabotør-ex, barn, rettssak,økonomiske problemer, adhd, sjalusi, blåmerker...

Hva er det han gjør/sier som får det til å slå?

Hvorfor giftet du deg i en alder av 18? år? Du er jo så ung! Du giftet deg til mange problemer her, lille venn, og INGEN hadde vel taklet denne situasjonen knirkefritt.

Hvis du ikke er glad i ham lenger, og du tror du må velge ham bort for å finne lykken, synes jeg du skal gjøre det. Dere har ingen felles barn, og du er så ung - du er knapt blitt voksen!

Hvis du derimot tror han er den rette for deg, og du er villig til å kjempe for forholdet deres, bør dere få hjelp, i form av samlivsterapi. Terapi kan uansett komme til nytte for deg, for å hjelpe deg til å se ting i perspektiv, finne ut av hva du egentlig føler og ønsker.

Lykke til!

Oi, her var det mye på en gang; sabotør-ex, barn, rettssak,økonomiske problemer, adhd, sjalusi, blåmerker...

Hva er det han gjør/sier som får det til å slå?

Hvorfor giftet du deg i en alder av 18? år? Du er jo så ung! Du giftet deg til mange problemer her, lille venn, og INGEN hadde vel taklet denne situasjonen knirkefritt.

Hvis du ikke er glad i ham lenger, og du tror du må velge ham bort for å finne lykken, synes jeg du skal gjøre det. Dere har ingen felles barn, og du er så ung - du er knapt blitt voksen!

Hvis du derimot tror han er den rette for deg, og du er villig til å kjempe for forholdet deres, bør dere få hjelp, i form av samlivsterapi. Terapi kan uansett komme til nytte for deg, for å hjelpe deg til å se ting i perspektiv, finne ut av hva du egentlig føler og ønsker.

Lykke til!

Joda..jeg elsker han...men det er så vondt når han kaller med Bitch og drittkjærring ect...å skriker og vræler opp i fjeset på meg!

Han tenner på alle plugga med et knips og er helt på tryne å få roet ned!

Han sier mye stygge ting om meg og er så bestemt at jeg tror han mener det...

Jeg klikker på ting han sier om sykdommen min og at jeg er dum i hodet...at jeg ikke duger...neste øyeblikk når han endelig blir rolig...så ELSKER HAN MEG!

HÆÆÆÆ?

Skjønner du noe???

JEG ER GRØNN!

Han er slu og sleip...pengene mine denne mnd gikk til PC,men nå har vi ikke råd til husleie!

Så selv om det var meg i mot,har ikke Stinemor stemmerett her!

Klem.

Gjest beste ønsker til deg

Joda..jeg elsker han...men det er så vondt når han kaller med Bitch og drittkjærring ect...å skriker og vræler opp i fjeset på meg!

Jeg klikker på ting han sier om sykdommen min og at jeg er dum i hodet...at jeg ikke duger...neste øyeblikk når han endelig blir rolig...så ELSKER HAN MEG!

HÆÆÆÆ?

Skjønner du noe???

JEG ER GRØNN!

Han er slu og sleip...pengene mine denne mnd gikk til PC,men nå har vi ikke råd til husleie!

Klem.

Høres ut som om han ikke har satt seg inn i hva adhd er. Høres også ut som om han ikke har respekt for deg. Tror du han kan være villig til å prøve samivsterapi?

HÆÆÆÆ?

Skjønner du noe???

JEG ER GRØNN!

Klem.

Kjære Stine Lene!Velger å ta innlegget ditt som seriøst ment - blir jo litt fortvila over at du har havna i en sånn "felle". Jeg tror du skal prøve å snakke med et menneske du stoler 100% på, og få den hjelp, både praktisk og følelsmessig, til å bryte ut av dette ekteskapet. Det synes for meg klart at han bryter deg ned og gjør at du får lite selvtillit - og med din sykdom har du antakelig ikke for mye fra før! Du er verd noe helt annet enn dette, og unnskyld meg, men er du sikker på at du virkelig vil slås, skrikes til og kalles stygge ting i fremtiden? Kom deg fri før dere får barn sammen, da blir det mye vanskeligere! Og: er dette en mann du vil ha barn sammen med, så ustabil som han virker? Tenker litt psykopati/herskerteknikker når jeg leser det du skriver, jeg. Kan hende provoserer du iblant, men han er da virkelig voksen og må ta ansvar for sine egne handlinger. Selv må du bare passe på at du ikke "gjemmer" deg bak sykdommen din når du vet du har sagt/gjort noe dumt. Du er også voksen, og må stå for ditt, og f.eks. våge å be om tilgivelse når du selv har startet noe! Men som sagt: FRI!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...