Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sint nå. Mannen min har 3 barn fra et tidligere forhold, og han har fram til nå hatt "vanlig" sammvær med dem. Han og exen har også hatt en samværsavtale. Men denne har hun etter beste evne hele tiden sabotert. Og nå når de nye bidragsreglene snart trer i kraft, er hun helt umulig, og har saksøkt mannen min.

Hun ønsker ikke at han skal ha noe særlig samvær med ungene, og kommer med usanne påstander om fysisk og psykisk misshandlig av henne og barna.

Så nå blir det rettsak, og det for at mor skal få 1200.- mer i måneden i 2 år fram i tid, og en sånn sak kommer på minst 25 000.- for hver av foreldrene.

Dette er jo helt umulig, og hun tror at dette er bra for ungene.

Er det sånn vi kvinner blir, når vi blir "forlatt"? Er vi så slemme mot våre barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113791-fars-rett-til-samv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mener nå jeg

For å kunne ta oss av våre barn kreves det også økonomi til det. De nye bidragsreglene er helt bånn i bøtta og gjør at mange alenemødre som sliter fra før får det enda verre. Så jeg skjønner at mødre gjør slikt.

Det er reglene som er ille,ikke mødrene.

For å kunne ta oss av våre barn kreves det også økonomi til det. De nye bidragsreglene er helt bånn i bøtta og gjør at mange alenemødre som sliter fra før får det enda verre. Så jeg skjønner at mødre gjør slikt.

Det er en sannhet at enhver som har det vanskelig kan bli vanskelig.

Og jeg tror at de nye bidragsordningene vil skape nettopp slike problemer!

De fleste vil vel barnas beste, men da MÅ de ha det overkommelig bra selv....

Vi må alle tenke på folk som har det vanskelig og forsøke etter beste evne å være medmenneskelig, vi vet ikke alltid hva som ligger bak..

Ønsker ikke å provosere noen med dette, men en bagatell for et selvstendig og resurssterkt menneske kan føles som en katastrofe for en med mye bekymringer. Det ene fører til det andre.....

Bare en liten ettertanke fra

Gjest Ikke oppdatert

Kan noen fortelle meg hva disse nye reglene går ut på??

Kan noen fortelle meg hva disse nye reglene går ut på??

Det er vel fra oktober en gang at de trer i kraft.

Handler om at jo mer den andre forelderen har samvær med det borteboende barnet sitt, jo lavere bidrag blir det å betale for vedkommede.

Du kan sikkert søke på nettet om dette, www.trygdeetaten.no.

Gjest også kvinne

"Vi" kvinner irriterer oss vel alle over de pengene våre menn må sløse bort på bidrag til barna fra tidligere forhold. De kunne jo kommet oss til gode ikke sant?

Hva med å foreslå at han betaler 1200 ekstra pr. måned og fortsetter med samvær som vanlig? Her skal barna og barnas beste i fokus.

Annonse

"Vi" kvinner irriterer oss vel alle over de pengene våre menn må sløse bort på bidrag til barna fra tidligere forhold. De kunne jo kommet oss til gode ikke sant?

Hva med å foreslå at han betaler 1200 ekstra pr. måned og fortsetter med samvær som vanlig? Her skal barna og barnas beste i fokus.

Godtar han dette, så mister han samværet med barna. For oss betyr pengene ikke noe, og hun klarer seg bra økonomisk også, men nå vil hun slutte i jobb, og leve på bidrag, og støtte fra det offentlige.

Jeg kan ikke tro at det er bedre for barna at mor for mer penger, enn at de ser sin far...

petter smart

Fedre som har betalt bidrag opp gjennom tidene har veldig ofte slitt økonomisk. Spesielt siden de ofte har fått nye familier.

Men når de ikke har betalt, enten i tide eller i det hele tatt er de blitt utskjelt. Men når en kvinne oppfører seg nær sagt kriminelt, både ovenfor faren og barna, da forstår kvinner dette fordi "hun må jo ha penger å leve for".

Dobbeltmoralen lenge leve.

Gjest mener nå jeg

Fedre som har betalt bidrag opp gjennom tidene har veldig ofte slitt økonomisk. Spesielt siden de ofte har fått nye familier.

Men når de ikke har betalt, enten i tide eller i det hele tatt er de blitt utskjelt. Men når en kvinne oppfører seg nær sagt kriminelt, både ovenfor faren og barna, da forstår kvinner dette fordi "hun må jo ha penger å leve for".

Dobbeltmoralen lenge leve.

Forskjellen her er at det også farens barn det gjelder. Skal ikke han være med på å forsørge sine egne barn????

petter smart

Forskjellen her er at det også farens barn det gjelder. Skal ikke han være med på å forsørge sine egne barn????

Ofte har menn som betaler mye i bidrag for lite penger til å ta seg av sine nye barn. Er det riktig?

Er det riktig av en mor å sabotere samværet med far for at hun skal få mer penger? Er barnet tjent med mindre kontakt med far og mer penger til mor?

Skal han kun betale og ikke få ha noen kontakt med sine egne barn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...