Gjest ikke signatur Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 ... noe snekkerarbeid på huset nå, og det blir ikke så bra... Jeg har sagt at jeg ikke synes skjøtene er fine, men han mener spakkel løser alle problemene.. Han har tidligere også gjort noe arbeid (inne), og det er enda halvferdig. Jeg vet jeg er pirkete, men jeg vil at arbeidet skal bli gjort ordentlig! Hvordan si det på en god måte så han ikke blir såret?? Jeg har nevnt flere ganger at gulvet i kjelleren må gjøres ferdig, og er lei av å krangle om det. Han mener han gjør en god jobb, og joda han er da litt flink.. Men det gjøres ikke ordentlig! "Gjør det du da.." sier han, men vet jeg ikke kan slikt arbeid. Han gjør så godt han kan, men.... Hjelp meg! Hva skal jeg si? Ingenting? Klarer ikke gå rundt og være misfornøyd med halvferdig gulv og ny altan med stygge skjøter.. (og noen brister i plankene.) Takk for svar, håper noen forstår meg! Ønsker svar både fra jenter og gutter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg tror han gjør så godt han kan jeg. Hadde jeg gjort slikt arbeid ville det blitt akkurat slik, litt "slurvete" her og der. Men det er fordi det er sånn det blir når jeg gjør det selv. Er redd du må leve med dette, når du ikke kan gjøre det bedre selv, ellers er du nesten nødt å betale masse penger for å få det gjort av en profesjonell. Det er kanskje bedre at han får det gjort, enn at det aldri blir gjort i det hele tatt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-680256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Du lever tydeligvis på en annen planet enn meg... Gjør det selv, hvis du ikke liker måten han gjør det på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-680782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Du lever tydeligvis på en annen planet enn meg... Gjør det selv, hvis du ikke liker måten han gjør det på! Jeg kan da ikke snekre altan! Og heller ikke legge laminatgulv.. Vet jeg ikke burde klage når jeg ikke kan det selv, men det blir så dårlig gjort.. Og halvferdig!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-680795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Lei folk eller gjør det sjøl! Siden du tydeligvis ikke giider/sier du ikke kan, så får du holde kjeften igjen og være glad for at NOEN gidder å gjøre det! Selv er jeg med på sånne ting, liker ikke å stå ved siden av å være ubrukelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-680809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Lei folk eller gjør det sjøl! Siden du tydeligvis ikke giider/sier du ikke kan, så får du holde kjeften igjen og være glad for at NOEN gidder å gjøre det! Selv er jeg med på sånne ting, liker ikke å stå ved siden av å være ubrukelig. Vi har ikke råd til å få noen til å gjøre det, og han VIL gjøre det selv.. Det er jo fint, men han har sånt hastverk at det blir mye slurv. Jeg kan ikke hjelpe da vi har baby. F.eks. har han snekret så plankene har fått dype sprekker, og det er gliper der to planker "møtes". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-680815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heller ikke undertegnet Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg kan da ikke snekre altan! Og heller ikke legge laminatgulv.. Vet jeg ikke burde klage når jeg ikke kan det selv, men det blir så dårlig gjort.. Og halvferdig!! Jeg skjønner hvordan du har det, jeg er også veldig pirkete, og har irritert meg over min manns arbeid mange ganger. Det hele endte i en kjempekrangel, hvor det gikk to år uten at han løftet en finger, han gadd ikke gjøre noe, for det ble jo ikke bra nok allikevel. Min mann er også perfeksjonist, terskelen ligger høyt for å begynne et prosjekt om han ikke vet han får det skikkelig til og det at jeg i tillegg klaget over utført arbeid, tok motet fra ham. Jeg innså at min mann nok ikke er en dreven håndtverker, og prøvde heller å sette pris på at han gjorde så godt han kunne. Feil og mangler må jeg bare godta, men prøver å se det positive i at han lærer underveis og blir stadig bedre. Jeg vil heller være litt overbærende og gi ham gleden over å ha utrettet noe, enn å klage og gjøre tilværelsen utrivelig, spesielt når vi ikke har noe annet alternativ allikevel. Mitt råd til deg er altså å prøve å lukke øynene for disse feilene og prøv å gled deg over at han gjør jobben. Øvelse gjør mester!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-680934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takk for svar "heller ikke...." Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg skjønner hvordan du har det, jeg er også veldig pirkete, og har irritert meg over min manns arbeid mange ganger. Det hele endte i en kjempekrangel, hvor det gikk to år uten at han løftet en finger, han gadd ikke gjøre noe, for det ble jo ikke bra nok allikevel. Min mann er også perfeksjonist, terskelen ligger høyt for å begynne et prosjekt om han ikke vet han får det skikkelig til og det at jeg i tillegg klaget over utført arbeid, tok motet fra ham. Jeg innså at min mann nok ikke er en dreven håndtverker, og prøvde heller å sette pris på at han gjorde så godt han kunne. Feil og mangler må jeg bare godta, men prøver å se det positive i at han lærer underveis og blir stadig bedre. Jeg vil heller være litt overbærende og gi ham gleden over å ha utrettet noe, enn å klage og gjøre tilværelsen utrivelig, spesielt når vi ikke har noe annet alternativ allikevel. Mitt råd til deg er altså å prøve å lukke øynene for disse feilene og prøv å gled deg over at han gjør jobben. Øvelse gjør mester!! Godt å høre fra deg. Jeg er nok litt perfeksjonist ja, men mannen min synes alt blir så bra.. Det betyr også litt at huset vi leier (og han fikser litt på) er foreldrene mine sitt, og moren min skal ha alt perfekt. Men vi betaler jo f.eks. denne altanen han setter opp. Jo... jeg skal nok prøve å se forbi det jeg ikke er fornøyd med, men.... Ikke lett! Han er slettes ingen håndverker, denne mannen min:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-680943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heller ikke undertegnet Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Godt å høre fra deg. Jeg er nok litt perfeksjonist ja, men mannen min synes alt blir så bra.. Det betyr også litt at huset vi leier (og han fikser litt på) er foreldrene mine sitt, og moren min skal ha alt perfekt. Men vi betaler jo f.eks. denne altanen han setter opp. Jo... jeg skal nok prøve å se forbi det jeg ikke er fornøyd med, men.... Ikke lett! Han er slettes ingen håndverker, denne mannen min:) Din mor er litt pertentlig ja...det er min også...hva med din far,er han flink? Kanskje han kunne trø til med en hjelpende hånd? Eller noen andre bekjente som kunne hjelpe litt? Du føler nok et visst press fra din mor da kanskje..at ting ikke blir bra nok for henne heller? Vel, hvis hun ikke er førnøyd med din manns arbeid, og siden dine foreldre eier huset, så kan kanskje de betale eller bidra med noe selv? Eller så må de også bare godta det arbeidet han gjør. Det er liksom bortkastet energi å irritere seg over ting man likevel ikke kan gjøre noe med. Hos meg har akkurat gubben satt istand terrassen som har vært halvferdig i lange tider. Gjenbruk...er stikkordet, han har brukt det han har av materiale og lappet det sammen. Det ser ikke akkurat vakkert ut, men terrassen er nå hel, og med et strøk maling, så greier jeg gjerne å male over noen av skjøtene ;-) MEN, gubben er stolt av seg selv, jeg laget vafler til ham og skrøt masse hvor flink han hadde vært...alt er vel og endelig ble den ferdig!!!! Svigers (mine foreldre) vil helt sikkert ha noe å utsette på arbeidet, det har de uansett, men hjelpe til...det gjør de aldri, selv om min far er riktig så nevenyttig. Så da så...kan de bare holde kjeft!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-680962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Din mor er litt pertentlig ja...det er min også...hva med din far,er han flink? Kanskje han kunne trø til med en hjelpende hånd? Eller noen andre bekjente som kunne hjelpe litt? Du føler nok et visst press fra din mor da kanskje..at ting ikke blir bra nok for henne heller? Vel, hvis hun ikke er førnøyd med din manns arbeid, og siden dine foreldre eier huset, så kan kanskje de betale eller bidra med noe selv? Eller så må de også bare godta det arbeidet han gjør. Det er liksom bortkastet energi å irritere seg over ting man likevel ikke kan gjøre noe med. Hos meg har akkurat gubben satt istand terrassen som har vært halvferdig i lange tider. Gjenbruk...er stikkordet, han har brukt det han har av materiale og lappet det sammen. Det ser ikke akkurat vakkert ut, men terrassen er nå hel, og med et strøk maling, så greier jeg gjerne å male over noen av skjøtene ;-) MEN, gubben er stolt av seg selv, jeg laget vafler til ham og skrøt masse hvor flink han hadde vært...alt er vel og endelig ble den ferdig!!!! Svigers (mine foreldre) vil helt sikkert ha noe å utsette på arbeidet, det har de uansett, men hjelpe til...det gjør de aldri, selv om min far er riktig så nevenyttig. Så da så...kan de bare holde kjeft!! Faren min er ikke så flink han heller.. Du har rett i det du skriver om moren min.. Det er alltid slik at jeg tenker på hva de vil si... Jeg får prøve å gjøre som deg:) Jeg ba en venninne om hjelp (vel; mannen hennes) da mannen min skulle legge gulvet i kjelleren. Jeg sa vi kunne betale ham for arbeidet også, men han hadde ikke tid. Vi betaler for altanen siden den var råtten og mannen min ville ordne den. Foreldrene mine mente det ikke var arbeid som måtte gjøres, så derfor betaler vi den. Gulvet (som ikke er ferdig..) betalte de, så derfor synes jeg det er veldig dumt at det er slik det er nå. Men veggene er fuktige, så mannen min vil ikke ordne det siden veggen kanskje må ordnes (og det har ingen av oss råd til). Så... Jeg vil ikke bare stå der og kritisere, for som du sier så er jo det bortkastet energi. Bare dumt at jeg alltid skal gå og irritere meg over slike ting.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-681017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg kan da ikke snekre altan! Og heller ikke legge laminatgulv.. Vet jeg ikke burde klage når jeg ikke kan det selv, men det blir så dårlig gjort.. Og halvferdig!! Han er muligens ikke så glad for at han må gjøre det, ellers hadde han vel vært mer nøye....? Og hvis du ikke har noen fysiske handicap, så kan du vel, hvis du vil? Synes du er heldig, jeg. Hos deg blir jo ting gjort ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-681417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Vi har ikke råd til å få noen til å gjøre det, og han VIL gjøre det selv.. Det er jo fint, men han har sånt hastverk at det blir mye slurv. Jeg kan ikke hjelpe da vi har baby. F.eks. har han snekret så plankene har fått dype sprekker, og det er gliper der to planker "møtes". Hups, jeg har en svoger som gjør slikt arbeid. "Det er ikke så nøye!", sier han og snekrer sjevt. Synes litt synd på ham, egentlig. Selv er jeg perfeksjonist, og derfor er det ofte ting som ikke blir gjort i det hele tatt, da jeg vet at det kommer til å ta lang tid... Vet ikke hva som er verst. Synd du ikke kan gjøre litt selv, hvis du hadde fått vist ham hva du mener, kunne det hende at han ville skjerpet seg. Kan du ikke kjøpe "Gjør det selv", eller lignende blad, der er det alltid glansbilder av hvor perfekt det kan se ut. Kanskje han får lyst til å få det til skikkelig da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113886-trenger-r%C3%A5d-mannen-gj%C3%B8r/#findComment-681625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.