Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjæresten min på 19 år tok for ca. 2 mnd. angrepillen Norlevo etter et uhell med kondom.

Hun har ikke hatt menstruasjon siden den gang. Hun har tatt graviditetstest som var negativ. Noen uker etter angrepillen var hun hos legen og fikk utskrevet p-piller (Trionetta). Det står i bruksanvisningen at man skal begynne å ta dem ved menstruasjon.

Siden hun ikke har fått tilbake menstruasjon lurer vi på om hun bare kan begynne med p-pillene selv om hun ikke har menstruasjon og evt. hvor lenge det da vil gå før hun er "sikker". Har lest at Norlevo kan føre til blødningsforstyrrelser og vi regner med at det er grunnen til at mensen ikke har kommet enda. Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114020-trionetta-og-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan begynne med p-piller når som helst, men hvis man ikke begynner på første mens-dag, tar det 14 dager før de er sikre.

Ta en enkstra graviditetstest før hun begynner med p-pillene, for å være helt sikker på at hun ikke er gravid.

Pass på å ha kondomer tilgjengelig også når hun bruker p-piller, hvis hun glemmer en pille, tar den for sent eller kaster opp, bør man bruke kondom i 14 dager.

Man kan begynne med p-piller når som helst, men hvis man ikke begynner på første mens-dag, tar det 14 dager før de er sikre.

Ta en enkstra graviditetstest før hun begynner med p-pillene, for å være helt sikker på at hun ikke er gravid.

Pass på å ha kondomer tilgjengelig også når hun bruker p-piller, hvis hun glemmer en pille, tar den for sent eller kaster opp, bør man bruke kondom i 14 dager.

Takk så mye for ditt svar "tips".

Vi får ta en ekstra Clearblue test før vi prøver p-pillene.

Vil de også føre til at mensen kommer tilbake? eller bør vi vent til den kommer, med hensyn til ubalansen Norlevo kanskje har skapt mener jeg?

Gjest tipsh

Takk så mye for ditt svar "tips".

Vi får ta en ekstra Clearblue test før vi prøver p-pillene.

Vil de også føre til at mensen kommer tilbake? eller bør vi vent til den kommer, med hensyn til ubalansen Norlevo kanskje har skapt mener jeg?

Antageligvis vil hun få regelmessige blødninger når hun starter på p-pillene. (Blødningene når man tar p-piller er ikke vanlige menstruasjoner, men "liksom-mens".)

Hvis hun ikke får blødning den fjerde uken eter hun startet på pillene, ville jeg (fortsatt med pillene men) bestilt en legetime for å sjekke at alt er ok.

Antageligvis vil hun få regelmessige blødninger når hun starter på p-pillene. (Blødningene når man tar p-piller er ikke vanlige menstruasjoner, men "liksom-mens".)

Hvis hun ikke får blødning den fjerde uken eter hun startet på pillene, ville jeg (fortsatt med pillene men) bestilt en legetime for å sjekke at alt er ok.

Takk igjen...

Jeg ønsker ikke ta noen sjanser med min kjære, derfor

vil jeg være helt sikker før hun starter med p-pillene.

Vi får ta en graviditetstest til og så starte med Trionetta og håpe at ting "normaliserer" seg da.

Ha en fortsatt god sommer !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...